Domače novice
ZAvMS – Objavljene prehranske smernice za oblikovanje pravil oglaševanja hrane otrokom
Ministrstvo za zdravje je konec julija, po dolgotrajnih pripravah (od sprejema Zakona je minilo ) objavilo Prehranske smernice za oblikovanje pravil ravnanja za zaščito otrok pred neprimernimi prehranskimi sporočili, na podlagi katerih so ponudniki avdiovizualnih medijskih storitev v skladu z določili Zakona o avdiovizualnih medijskih storitvah do 18. januarja 2017 dolžni oblikovati lastna, samo-regulativna pravila ravnanja na področju oglaševanja prehranskih izdelkov z visoko vsebnosti sladkorjev, soli in maščob v okviru otroških programov.
Smernice praktično v celoti implementirajo model prehranskega razvrščanja živil WHO Europe. Le z minimalnim odstopanjem uveljavljajo tudi izjemno rigorozen pristop k opredelitvi skupin živil, ki naj se otrokom ne oglašujejo. Izhodišča za njihovo oblikovanje pa vključuje tudi Resolucija o Nacionalnem programu o prehrani in telesni dejavnosti za zdravje 2015-2025. Tako tudi na področju oglaševanja prehranskih izdelkov in brezalkoholnih pijač (zaenkrat otrokom) Slovenija uvaja enega najbolj restriktivnih nacionalnih pristopov k omejevanju tržnega komuniciranja v okviru EU.