Domače novice
Zaključeno je prvo testno merjenje obiskanosti spletnih strani (MOSS)
SOZ je za potrebe merjenja na podlagi pridobljenih ponudb izbral izvajalca prve testne izvedbe raziskave Aragon d.o.o. iz Ljubljane. Raziskava je potekala pod okriljem SOZ-a tudi zato, da se tako zagotovi nepristranskost in tvorno sodelovanje največjih spletnih medijev na Slovenskem.
"S projektom smo želeli namreč vzpostaviti informacijski okvir in referenco, ki bo omogočila oglaševalcem, oglaševalskim agencijam in ponudnikom spletnih mest kakovostno in zanesljivo izhodišče za njihovo delo. Gre torej za raziskavo, ki bi s svojimi rezultati predstavljala temelj za načrtovanje, targetiranje in nenazadnje vrednotenje spletnih komunikacijskih aktivnosti, ki jih izvajajo oglaševalci v Sloveniji. Spletna stroka s tem in drugimi letošnjimi projekti dokazuje, da je popolnoma zrela in pripravljena na kvaliteten in hiter razvoj," je povedal Zoran Savin, vodja projekta in predsednik izvršnega odbora MOSS.
Metodologija MOSS počiva na treh stebrih in sicer na tehničnem merjenju, telefonski raziskavi in spletni anketi. Rezultati le-teh pa se kasneje združijo v eno oceno dosega in strukture obiskovalcev. Podatki pridobljeni s pomočjo te metodologije so tudi evropsko primerljivi, saj je način zbiranja in obdelave podatkov zelo podoben večini tujih spletnih valutnih raziskav. Poleg tega pa so pri postavitvi metodologije upoštevana priporočila mednarodne organizacije IAB (Interactive Advertising Bureau), katere član je tudi SOZ/Sekcija za Internet pri SZM (IAB Slovenija).
Levji delež k organizaciji in postavitvi projekta je prispevala prav Sekcija za Internet, ki je tudi nosilka projekta znotraj SOZ-a. V sklopu projekta se je oblikoval tudi tričlanski Izvršni odbor in Strokovni svet, ki je sestavljen iz predstavnikov pristopnikov in neodvisnega predstavnika strokovne javnosti. Strokovni svet je med drugim postavljal merila ustreznosti raziskave, ki predstavljajo izhodišče za potek raziskave v prihodnjih letih, ustanovitev projekta za daljše časovno obdobje in sklenitev večletne pogodbe z izvajalcem.
Naročnik in lastnik raziskave je SOZ, projekt pa so poleg SOZ-a, ki je finančno podprl razvoj in zagon projekta, financirali pristopniki. Višina finančnega vložka posameznega medija je bila odvisna od dosega posameznega medija ter naročenih storitev (ob večjih vložkih so nekatere storitve že vključene v pristopnino). Pri prvi raziskavi je bil ta doseg ocenjen na podlagi predhodnih podobnih raziskav na slovenskem trgu, medtem ko bo v naslednjih merjenjih temeljil na podatkih zadnjega merjenja.
Podatki o dosegu posamezne spletne strani bodo zapisani v certifikatu MOSS, ki ga bodo v raziskavo vključene spletne strani lahko objavile. Certifikat MOSS bo vseboval vse pomembnejše demografske in valutne podatke, tabela mesečnih dosegov vseh v raziskavo vključenih spletnih strani, pa bo objavljena na spletni strani Slovenske oglaševalske zbornice: www.soz.si, v sklopu Projekti SOZ / MOSS - merjenje obiskanosti spletnih strani. V kratkem bo na voljo tudi programski paket, ki bo uporabnikom omogočal primerjavo podatkov med posameznimi spletnimi mesti in bo dobrodošlo orodje pri medijskem načrtovanju.
Dodatne informacije:
Zoran Savin, predsednik IO MOSS,
tel: 01/477 66 20 , e-pošta: [email protected]
Ana Predovič,
direktorica SOZ, tel: 01/ 439 60 50, e-pošta: [email protected]