Skip to main content
Prijava
  • Zahtevaj novo geslo
Postanite član SOZ!
Prijavite se na E-obvestila
Prijava na e-obvestila je bila uspešno oddana.
Kontakti
+386 1 439 60 50
[email protected]
Vsi kontakti
Iskalnik
Domov
MENU
nazaj
  • SOZ združenja in sekcije
  • Slovensko združenje oglaševalskih agencij - SZOA
  • Slovensko združenje oglaševalcev - SZO
  • Slovensko združenje medijev - SZM
  • Mednarodno sodelovanje
  • EASA
  • EACA
  • WFA
  • O nas
  • Zgodovina in statut
  • Poslanstvo in cilji
  • Organizacijska struktura
  • SOZ združenja in sekcije
  • SOZ ekipa
  • Mednarodno sodelovanje
  • Novinarsko središče
  • Fotogradiva in galerije
  • Članstvo SOZ
  • Člani SOZ
  • Pristopna izjava
  • Ugodnosti in popusti za člane SOZ
  • Postopki
  • Pritožba Oglaševalskemu razsodišču
  • Ugovor na razsodbo Oglaševalskega razsodišča
  • Mnenje o oglasu pred objavo oglasa
  • Oglaševalsko razsodišče
  • Samoregulativa oglaševanja
  • Slovenski oglaševalski kodeks
  • Poslovnik o delu OR
  • Postopki
  • Pogosta vprašanja in odgovori
  • Arhiv razsodb
  • Projekti SOZ
  • Dobra praksa
  • Trajnostni oglaševalski standardi
  • SOZ Akademija
  • SOZ Akademija poglobljeno
  • SOZ Akademija okrogle mize & intervjuji
  • SOZ Akademija krajši dogodki
  • SOF – Slovenski oglaševalski festival
  • Zlati boben – Golden Drum
  • Effie Slovenija, nagrada za tržno-komunikacijsko učinkovitost
  • MOSS – merjenje obiskanosti spletnih strani
  • Član članu
  • Drugi dogodki za člane SOZ
  • Nagrade
  • Oglaševalec leta 2021
  • Oglaševalska osebnost
  • Mladi kreativci
  • SOF
  • Golden Drum
  • Effie
  • O nas
  • Članstvo SOZ
  • Oglaševalsko razsodišče
  • Projekti SOZ
  • Nagrade
  • Dogodki
  • Novice
Linkedin
Twitter
Facebook
Pinterest
  • Prijava Registracija

Preverite ugodnosti za člane SOZ!

  • E-obvestila
  • Kontakt
DomovNoviceŠtiri nove razsodbe Oglaševalskega razsodišča, trend naraščanja pritožb se nadaljuje...

Domače novice

Štiri nove razsodbe Oglaševalskega razsodišča, trend naraščanja pritožb se nadaljuje tudi v 2016

6. Jul 2016

Oglaševalsko razsodišče je na redni junijski seji odločalo o petih pritožbah. V treh primerih ni prepoznalo domnevnih kršitev določil Slovenskega oglaševalskega kodeksa (SOK). V primeru oglaševanja revije L & Z z uporabo trditve “Najbolj prodajana ženska revija.” pa je presodilo, da je pritožba utemeljena, saj izdajatelj in oglaševalec ni predložil objektivnih dokazov, da je trditev resnična. Razsodišče je izreklo tudi ukrep – poziv k takojšnjemu prenehanju objavljanja spornega oglaševanja do njegove uskladitve z določili SOK. Peti primer bo zaključen in razsodba javna, ko bo razsodišče odločilo o ugovoru na razsodbo, seja bo predvidoma v drugi polovici julija. Razsodbe so objavljene v arhivu razsodb Oglaševalskega razsodišča.

Vseh pet pritožb, o katerih je Oglaševalsko razsodišče odločalo na redni junijski seji, so na razsodišče naslovile pravne osebe, v štirih primerih konkurenti v enem primeru pa Zveza potrošnikov Slovenije. Dve pritožbi sta se nanašali na oglaševanje revij (ena utemeljena, ena neutemeljena), dve pritožbi na oglaševanje trgovskega podjetja (ena neutemeljena, drugi primer še ni zaključen), ena pritožba pa na oglaševanje brezalkoholne pijače, tudi otrokom (neutemeljena). V vseh primerih so pritožniki kot glavni razlog za pritožbo navedli domnevno zavajajočo naravo oglaševanja.

Oglaševalsko razsodišče je na zahtevo Tržnega inšpektorata RS podalo tudi mnenje o že objavljenem oglaševanju. Tokrat se je zaprosilo TIRS nanašalo na podobo pomanjklivo oblečene ženske na plakatu in lastnem spletnem mestu oglaševalca v povezavi z določili 2. člena SOK, ki zavezujejo k dostojnosti oglaševanja.

Statistika delovanja Oglaševalskega razsodišča v prvem polletju 2016

Ob zaključku prvega polletja 2016 ugotavljamo, da se trend naraščanja števila pritožb, ki smo mu priča od leta 2014 nadaljuje. Oglaševalsko razsodišče  je v prvem polletju 2016 odločalo o 12 primerih (v celem letu 2015 je bilo pritožb 17, v 2014 13 in le deset pritožb v letu 2013), v treh primerih je preesodilo, da je pritožba utemeljena, osemkrat ni ugotovilo kršitev določil SOK v enem primeru pa je postopek presoje prekinilo, ker predmet pritožbe ni bil predmet presoje po kodkesu (uredniški prispevki). Pet pritožb so na Oglaševalsko razsodišče naslovili potrošniki sedem pa pravne osebe, v pretežni meri konkurenti. Razsodišče je na zahtevo TIRS podalo tudi 3 mnenja o že objavljenem oglaševanju (domnevno zavajajoče ali nedostojno oglaševanje) ter dve mnenji o oglaševanju pred njegovo objavo.

Sorodne novice
12.10.2023 -
Zlati boben zasijal v vsej svoji veličini
04.09.2023 -
MOSS: Odpiranje rubrik in vstop v novo obdobje merjenja in načrtovanja
27.03.2023 -
Vpogled v ozadje tržnega raziskovanja na Effie dnevu 2023
13.12.2022 -
Petrol vabi. Za letošnje praznike podarite nasmehe. Pomagajte Rdečim noskom!
08.11.2022 -
Nov Zakon o varstvu potrošnikov / ZVPot-1
20.09.2022 -
Finalisti Zlatega bobna so znani
Vse sorodne novice
Na vrh

O NAS

  • Statut
  • Poslanstvo in cilji
  • Organizacijska struktura
  • Združenja in sekcije
  • SOZ ekipa
  • Mednarodno sodelovanje

ČLANSTVO SOZ

  • Člani SOZ
  • Pristopna izjava
  • Ugodnosti in popusti za člane SOZ

OGLAŠEVALSKO RAZSODIŠČE

  • Samoregulativa oglaševanja
  • Slovenski oglaševalski kodeks
  • Poslovnik o delu OR
  • Postopki
  • Pogosta vprašanja in odgovori
  • Arhiv razsodb

PROJEKTI SOZ

  • Trajnost
  • Dobra praksa
  • SOZ Akademija
  • SOF - Slovenski oglaševalski festival
  • Zlati boben - Golden drum
  • Effie Slovenija, nagrada za tržno-komunikacijsko učinkovitost
  • MOSS - merjenje obiskanosti spletnih strani
  • Član članu

NAGRADE

  • Oglaševalec leta
  • Oglaševalska osebnost
 
   

 

2015 © SOZ | Pravna obvestila | Piškotki

Na vrh
SAMO ZA ČLANE SOZ

Vsebina je vidna samo registriranim
članom SOZ.
Preverite ugodnosti za člane.

Postanite član SOZ!