Skip to main content
Prijava
  • Zahtevaj novo geslo
Postanite član SOZ!
Prijavite se na E-obvestila
Prijava na e-obvestila je bila uspešno oddana.
Kontakti
+386 1 439 60 50
[email protected]
Vsi kontakti
Iskalnik
Domov
MENU
nazaj
  • SOZ združenja in sekcije
  • Slovensko združenje oglaševalskih agencij - SZOA
  • Slovensko združenje oglaševalcev - SZO
  • Slovensko združenje medijev - SZM
  • Mednarodno sodelovanje
  • EASA
  • EACA
  • WFA
  • O nas
  • Zgodovina in statut
  • Poslanstvo in cilji
  • Organizacijska struktura
  • SOZ združenja in sekcije
  • SOZ ekipa
  • Mednarodno sodelovanje
  • Novinarsko središče
  • Fotogradiva in galerije
  • Članstvo SOZ
  • Člani SOZ
  • Pristopna izjava
  • Ugodnosti in popusti za člane SOZ
  • Postopki
  • Pritožba Oglaševalskemu razsodišču
  • Ugovor na razsodbo Oglaševalskega razsodišča
  • Mnenje o oglasu pred objavo oglasa
  • Oglaševalsko razsodišče
  • Samoregulativa oglaševanja
  • Slovenski oglaševalski kodeks
  • Poslovnik o delu OR
  • Postopki
  • Pogosta vprašanja in odgovori
  • Arhiv razsodb
  • Projekti SOZ
  • Dobra praksa
  • Trajnostni oglaševalski standardi
  • SOZ Akademija
  • SOZ Akademija poglobljeno
  • SOZ Akademija okrogle mize & intervjuji
  • SOZ Akademija krajši dogodki
  • SOF – Slovenski oglaševalski festival
  • Zlati boben – Golden Drum
  • Effie Slovenija, nagrada za tržno-komunikacijsko učinkovitost
  • MOSS – merjenje obiskanosti spletnih strani
  • Član članu
  • Drugi dogodki za člane SOZ
  • Nagrade
  • Oglaševalec leta 2021
  • Oglaševalska osebnost
  • Mladi kreativci
  • SOF
  • Golden Drum
  • Effie
  • O nas
  • Članstvo SOZ
  • Oglaševalsko razsodišče
  • Projekti SOZ
  • Nagrade
  • Dogodki
  • Novice
Linkedin
Twitter
Facebook
Pinterest
  • Prijava Registracija

Preverite ugodnosti za člane SOZ!

  • E-obvestila
  • Kontakt
DomovNoviceSlovenska oglaševalska zbornica sprejela posodobljen in vsebinsko razširjen SLOVENSKI...

Domače novice

Slovenska oglaševalska zbornica sprejela posodobljen in vsebinsko razširjen SLOVENSKI OGLAŠEVALSKI KODEKS - SOK

23. Mar 2009

Zbor članov Slovenske oglaševalske zbornice je v četrtek, 19. marca 2009, sprejel temeljito prenovljen Slovenski oglaševalski kodeks - SOK, ki se bo v praksi Oglaševalskega razsodišča začel uporabljati s 1. oktobrom letos. S sprejemom novega SOK so predstavniki slovenske oglaševalske industrije ponovno potrdili svojo trdno zavezo zakonitemu, poštenemu, resničnemu dostojnemu in odgovornemu oglaševanju, ki spoštuje načela konkurenčnosti, kot so uveljavljena v sodobnem poslovnem svetu.

Roman Berčon, predsednik upravnega odbora SOZ, je v uvodnem nagovoru k novemu SOK med drugim zapisal: "Oglaševanje in druge oblike tržnih komunikacij so ključno sredstvo komuniciranja med oglaševalci in potrošniki. Odgovorno oglaševanje in druge oblike tržnih komunikacije, ki temeljijo na uveljavljenih samoregulativnih kodeksih, pa so odraz spoštovanja oglaševalske industrije, do sebe, do potrošnikov in družbe. Pri tem pa velja poudariti, da v tem smislu, v smislu širše družbene odgovornosti, pa tudi odgovornosti do stroke, šteje vsaka prav vsaka komunikacija, posamičen oglas ali kampanja, akcija pospeševanja prodaje ali direktni marketing, saj je vselej že vpisana v polje, družbeno mrežo ali prostor, ki ga imenujemo slovenska oglaševalska stroka. Zato je treba vedeti, da se po vtisu, ki ga daje prav vsaka posamična komunikacija, sodi vsa stroka".

Prvi kodeks, s katerim si je slovenska oglaševalska industrija prostovoljno postavila meje ustvarjalnega, a hkrati korektnega in družbeno odgovornega oglaševanja, je bil sprejet leta 1994, nazadnje pa je bil prenovljen leta 1999. Novi Slovenski oglaševalski kodeks sledi spremembam tako zakonodajnega okvira dejavnosti kot spremembam v družbenem in kulturnem prostoru in upošteva napredek ter razvoj stroke. V osnovi temelji na obstoječem kodeksu, v postopku njegove revizije pa so upoštevali določila novega mednarodnega kodeksa (Intenational Chamber of Commerce Consolidated Code of Advertising in Marketing Practices), se zgledovali po britanskem in irskem kodeksu ter upoštevali petnajstletno prakso Oglaševalskega razsodišča, ki deluje pod okriljem SOZ.

Struktura SOK

Novi SOK v slovenski tržno komunikacijski prostor prinaša veliko pomembnih novosti. To potrjuje že sama struktura SOK. V uvodnem poglavju so med drugim opredeljeni bistvo dobrega oglaševanja in kodeksa, namen SOK in njegovo delovanje, kaj je in kaj ni predmet presoje po SOK, tolmačenje SOK in presoja skladnosti oglasov z njegovimi določili ter ključni pojmi. Jedro SOK pa tvorijo trije sklopi pravil. Temeljna pravila, ki oglaševanje zavezujejo zakonitosti, dostojnosti, poštenosti, resničnosti, dokazljivosti, jasnemu prepoznavanju, odgovornosti do družbe in posameznikov, spoštovanju zasebnosti in dobrega imena in prepovedujejo omalovaževanje konkurentov, so sistemsko razširjena v poglavju Splošna pravila. Splošna pravila vključujejo določila, ki se nanašajo na pričevanja in sklicevanja, oglaševanje z navedbo cen, oglaševanje z navedbo jamstva, nakup na obroke ali na kredit, razpoložljivost izdelkov, primerjalno oglaševanje in uporabo okoljevarstvene argumentacije v oglaševanju. Posebna pravila pa prinašajo bistveno posodobljena določila oziroma doslej še ne-vključene vsebine na področju oglaševanja otrokom ter oglaševanja alkoholnih pijač, tobaka in tobačnih izdelkov, zdravil in medicinskih pripomočkov, hrane in brezalkoholnih pijač, izdelkov za lepoto in zdravje, iger na srečo in motornih vozil. Po SOK pa tudi v prihodnje ne bo moč presojati političnega oglaševanja.

Nekatere novosti oziroma spremembe, ki jih vpeljuje novi SOK.

  • Dokazljivost zavezuje oglaševalce, da morajo pred objavo oglasov poskrbeti, da bodo lahko kadarkoli predložili dokazila, s katerimi bodo lahko utemeljili vse trditve, ki jih je mogoče objektivno dokazati;
  • Odgovornost do družbe in posameznikov med drugim zavezuje oglaševanje k skrbnemu odnosu do slovenskega jezika in spoštovanju slovenske jezikovne norme.
  • Določila o razpoložljivosti izdelkov so novost v celoti in povzemajo tako določila Zakona o varstvu potrošnikov pred nepoštenimi poslovnimi praksami, ki med drugim prepoveduje t.i. "bait & switch" oglaševanje;
  • Določila o uporabi okoljevarstvene argumentacije v oglaševanju so bistveno obsežnejša in med drugim določajo, da trditve lahko zavajajo tudi, če so iz njih izpuščene bistvene informacije.
  • Pri posebnih pravilih, ki se nanašajo na oglaševanje otrokom in mladostnikom, so popolna novost med drugim določila o oglaševanju hrane in pijače otrokom. Oglaševanje na primer ne sme opravičevati ali spodbujati slabih prehranjevalnih navad ali nezdravega življenjskega sloga, dejavno spodbujati otrok, naj jedo ali pijejo pred spanjem ali čez dan pogosto jedo sladkarije in prigrizke, ki jih mora jasno opredeliti kot prigrizke ne pa kot nadomestek za obroke, ne sme spodbujati otrok, da pojedo več kot po navadi ter zavajati otrok glede morebitnih telesnih, socialnih ali psihičnih koristi, ki naj bi jih imeli zaradi uživanja izdelka.
  • Posebna pravila vključujejo tudi nova določila o oglaševanju hrane in brezalkoholnih pijač (med drugim zahtevo, da so trditve o prehranjevanju in morebitnih koristih za zdravje znanstveno utemeljene, verodostojne in dokazljive), izdelkov za lepoto in zdravje, ki posebno pozornost med drugim posvečajo tudi oglaševanju nizkokaloričnih živil, prehranskih nadomestkov, sredstev za zmanjševanje teka, nadomestkov za obroke.
  • Nova določila SOK, ki se nanašajo na oglaševanje motornih vozil, pa posebno pozornost posvečajo predvsem varnemu in odgovornemu vedenju v prometu, ki ga je potrebno dosledno upoštevati tudi v oglaševanju.

Novi SOK se bo pričel uporabljati prvega oktobra letos

Zaradi številnih in obsežnih novosti, ki jih prinaša, se bo novi SOK pričel uporabljati v zadnjem četrtletju letošnjega leta. SOK bodo širši strokovni javnosti predstavniki SOZ prvič predstavili na 18. SOF. V prehodnem obdobju do 1. oktobra 2009 pa SOZ načrtuje vsaj dva javna predstavitvena dogodka in številne druge oblike promocije kodeksa in samoregulative oglaševanja.

Novi SOK je objavljen na spletni strani Slovenske oglaševalske zbornice www.soz.si , kjer so javno dostopni tudi obstoječi Slovenski oglaševalski kodeks, Poslovnik o delu Oglaševalskega razsodišča in arhiv razsodb razsodišča.

Sorodne novice
12.10.2023 -
Zlati boben zasijal v vsej svoji veličini
04.09.2023 -
MOSS: Odpiranje rubrik in vstop v novo obdobje merjenja in načrtovanja
27.03.2023 -
Vpogled v ozadje tržnega raziskovanja na Effie dnevu 2023
13.12.2022 -
Petrol vabi. Za letošnje praznike podarite nasmehe. Pomagajte Rdečim noskom!
08.11.2022 -
Nov Zakon o varstvu potrošnikov / ZVPot-1
20.09.2022 -
Finalisti Zlatega bobna so znani
Vse sorodne novice
Na vrh

O NAS

  • Statut
  • Poslanstvo in cilji
  • Organizacijska struktura
  • Združenja in sekcije
  • SOZ ekipa
  • Mednarodno sodelovanje

ČLANSTVO SOZ

  • Člani SOZ
  • Pristopna izjava
  • Ugodnosti in popusti za člane SOZ

OGLAŠEVALSKO RAZSODIŠČE

  • Samoregulativa oglaševanja
  • Slovenski oglaševalski kodeks
  • Poslovnik o delu OR
  • Postopki
  • Pogosta vprašanja in odgovori
  • Arhiv razsodb

PROJEKTI SOZ

  • Trajnost
  • Dobra praksa
  • SOZ Akademija
  • SOF - Slovenski oglaševalski festival
  • Zlati boben - Golden drum
  • Effie Slovenija, nagrada za tržno-komunikacijsko učinkovitost
  • MOSS - merjenje obiskanosti spletnih strani
  • Član članu

NAGRADE

  • Oglaševalec leta
  • Oglaševalska osebnost
 
   

 

2015 © SOZ | Pravna obvestila | Piškotki

Na vrh
SAMO ZA ČLANE SOZ

Vsebina je vidna samo registriranim
članom SOZ.
Preverite ugodnosti za člane.

Postanite član SOZ!