Domače novice
Predstavitev podatkov o revidiranih prodanih nakladah – RPN
Na današnji javni predstavitvi projekta RPN – revidiranih prodanih naklad in novinarski konferenci je Boštjan Jevšek, predsednik projektnega sveta RPN, med drugim predstavil tudi podatke o prodani in drugih nakladah tiskanih medijev v obdobju 1.1.2005 – 31.3.2006. Dnevnik z najvišjo prodano naklado so Slovenske novice, med tedniki vodi Nedeljski dnevnik, med mesečniki pa Cosmopolitan. Med brezplačniki, vključenimi v RPN, ima najvišjo brezplačno distribuirano naklado Žurnal. Podatki iz projekta RPN, ki pod okriljem Slovenske oglaševalske zbornice poteka od ustanovitve junija 2004, so se na slovenskem medijskem trgu že dodobra uveljavili in postali referenčno orodje pri medijskem načrtovanju in zakupu oglasnega prostora v tiskanih medijih.
Projekt RPN so junija 2004 ustanovili pristopniki – založniki tiskanih medijev na slovenskem trgu. Med pristopniki k RPN so vse največje slovenske založbe tiskanih medijev, k projektu pa so pristopili tudi številni manjši založniki. Podatke o prodanih in drugih nakladah za svoje edicije danes objavlja 15 založnikov – pristopnikov: Burda, Časnik Finance, ČZP Večer, Delo, Delo revije, Dnevnik, Dolenjski list, Družina, Mladina, Prešernova družba, Salomon, Studio Moderna (revija Viva), Tedenski Žurnal, UMCO in Videotop. Za pristop k projektu RPN se je v juniju 2006 odločil tudi Rokus. Ob tem pa velja poudariti, da v podatkih RPN niso dostopni podatki za vse edicije založnikov – pristopnikov. Tako Pogodba o pristopu kot Pravilnik RPN namreč določata, da se založniki – pristopniki samostojno in prostovoljno odločajo, za katere svoje edicije bodo podatke objavljali in za katere ne. Cilj projekta RPN pa zagotovo je, da bodo založniki - pristopniki v prihodnosti objavljali podatke za vse svoje medije in seveda vključitev v RPN tudi tistih založnikov, ki se zaenkrat še niso odločili za pristop k projektu.
Podatki o nakladah tiskanih medijev se v projektu RPN objavljajo v različnih kategorijah, najpomembnejši je seveda podatek o prodani nakladi, za brezplačnike pa podatek o distribuirani nakladi. Podatki o nakladah zajemajo povprečno stanje naklad v četrtini leta pri edicijah s frekvenco izhajanja enega tedna ali manj (tedniki, dnevniki …) ali v polovici leta (štirinajstdnevniki, mesečniki, dvomesečniki …). Podatki iz RPN so za uporabnike brezplačni in javno dostopni na spletnem mestu Slovenske oglaševalske zbornice.
Projekt RPN se je na slovenskem medijskem trgu že dodobra uveljavil in postal referenčno orodje pri medijskem načrtovanju in zakupu oglasnega prostora. Podatke, ki jih pristopniki objavljajo v okviru projekta RPN, namreč vsaj enkrat na leto revidira neodvisna revizorska hiša Renoma d.o.o., ki je bila za obdobje 2004 / 2007 izbrana na razpisu. Naključno (po izboru revizorja) pa je revizija opravljena dvakrat letno pri vsaj treh pristopnikih k RPN. Pri revidiranju se upoštevajo mednarodni in slovenski standardi ter pravilnik projekta RPN. Objavljeni podatki so torej zanesljivi in točni, kar potrjuje poročilo Renome o opravljenih revizijah v okviru projekta RPN za leto 2005.
Trendi gibanja naklad RPN za obdobje 1.1.2005 / 31.3.2006 med dnevniki kažejo na rahlo rast prodane naklade pri Financah in Dnevniku ter na rahel upad prodaje pri Večeru in Delu. Nasploh je na trgu zaznati rahel upad prodanih naklad tiskanih medijev.
Slovenski RPN se tudi vključuje v organizacijo IF ABC, ki združuje podobne projekte v večini držav na svetu, kjer poznajo revidiranje prodanih naklad in bo s tem dodatno podkrepil svojo vlogo v Sloveniji ter v tujini.
Dodatna pojasnila in informacije:
- g. Boštjan Jevšek, predsednik RPN,
e-pošta: [email protected] - ga. Ana Predovič, direktorica SOZ,
e-pošta: [email protected]