Skip to main content
Prijava
  • Zahtevaj novo geslo
Postanite član SOZ!
Prijavite se na E-obvestila
Prijava na e-obvestila je bila uspešno oddana.
Kontakti
+386 1 439 60 50
[email protected]
Vsi kontakti
Iskalnik
Domov
MENU
nazaj
  • SOZ združenja in sekcije
  • Slovensko združenje oglaševalskih agencij - SZOA
  • Slovensko združenje oglaševalcev - SZO
  • Slovensko združenje medijev - SZM
  • Mednarodno sodelovanje
  • EASA
  • EACA
  • WFA
  • O nas
  • Zgodovina in statut
  • Poslanstvo in cilji
  • Organizacijska struktura
  • SOZ združenja in sekcije
  • SOZ ekipa
  • Mednarodno sodelovanje
  • Novinarsko središče
  • Fotogradiva in galerije
  • Članstvo SOZ
  • Člani SOZ
  • Pristopna izjava
  • Ugodnosti in popusti za člane SOZ
  • Postopki
  • Pritožba Oglaševalskemu razsodišču
  • Ugovor na razsodbo Oglaševalskega razsodišča
  • Mnenje o oglasu pred objavo oglasa
  • Oglaševalsko razsodišče
  • Samoregulativa oglaševanja
  • Slovenski oglaševalski kodeks
  • Poslovnik o delu OR
  • Postopki
  • Pogosta vprašanja in odgovori
  • Arhiv razsodb
  • Projekti SOZ
  • Dobra praksa
  • Trajnostni oglaševalski standardi
  • SOZ Akademija
  • SOZ Akademija poglobljeno
  • SOZ Akademija okrogle mize & intervjuji
  • SOZ Akademija krajši dogodki
  • SOF – Slovenski oglaševalski festival
  • Zlati boben – Golden Drum
  • Effie Slovenija, nagrada za tržno-komunikacijsko učinkovitost
  • MOSS – merjenje obiskanosti spletnih strani
  • Član članu
  • Drugi dogodki za člane SOZ
  • Nagrade
  • Oglaševalec leta 2021
  • Oglaševalska osebnost
  • Mladi kreativci
  • SOF
  • Golden Drum
  • Effie
  • O nas
  • Članstvo SOZ
  • Oglaševalsko razsodišče
  • Projekti SOZ
  • Nagrade
  • Dogodki
  • Novice
Linkedin
Twitter
Facebook
Pinterest
  • Prijava Registracija

Preverite ugodnosti za člane SOZ!

  • E-obvestila
  • Kontakt
DomovNovicePredlog novele Zakona o medijih v javni razpravi do 30. avgusta

Domače novice, Novice SOZ splošne

Predlog novele Zakona o medijih v javni razpravi do 30. avgusta

17. Jul 2019

28. junija so na Ministrstvu za kulturo predstavili predlog dolgo pričakovane novele Zakona o medijih, ki je v javni razpravi do 30. avgusta 2019. Na Ministrstvu za kulturo zatrjujejo, da si želijo odprte in poglobljene javne razprave ter zainteresirano javnost vabijo k objavi konstruktivnega prispevka preko portala e-demokracija, kjer je dostopen tudi predlog novele ZMed. Naj ob tej priložnosti spomnimo, da je Slovensko združenje medijev pri SOZ v letih 2014 / 2019 na pristojno ministrstvo naslovilo več pobud za nujno posodobitev zastarele medijske zakonodaje. Na SOZ, še zlasti v okviru SZM, bomo predlog skrbno preučili in se aktivno vključili tako v javno razpravo kot  v vse nadaljnje postopke / korake pri sprejemanju tega za medije kot tudi za dejavnost oglaševanja in tržnega komuniciranja zelo pomembnega predpisa. 

Predlagatelj je ob predstavitvi novele pojasnil, da okvir sprememb posodobljenega Zakona o medijih predstavlja nova definicija medijev, prilagojena času in dejanskemu stanju na področju medijev. Znotraj tega okvira predlog  na novo opredeljuje javni interes. Na Ministrstvu za kulturo so prepričani, da bodo odpravljene številne administrativne ovire in prenormiranosti. Poseben sklop sprememb pa so namenili zagotavljanju transparentnosti medijskega lastništva in omejevanju škodljivih koncentracij na tem področju. Novela, naj bi po zagotovilih predlagatelja, odpravila obstoječo pravno vrzel pri omejevanju oziroma preprečevanju pojavov spodbujanja neenakosti in razpihovanja sovraštva ter nestrpnosti v medijih.

Predlagatelj zagotavlja, da opredelitev medija temelji na konceptu tehnološke nevtralnosti. Medij se presoja glede na vsebino in namen delovanja, ne pa glede na platformo razširjanja. Ta za presojo, ali neka storitev oz. dejavnost šteje za medij, ni relevantna. Torej opredelitev novele ZMed zajema tudi nove oblike množičnih medijev, ki se razširjajo prek družbenih omrežij, ob pogoju, da bo šlo pri teh oblikah za opravljanje dejavnosti razširjanja programskih vsebin in da je izdajatelj oz. ponudnik teh vsebin hkrati tudi nosilec uredniške odgovornosti.

Predlog med drugim redefinira tudi ločevanje programskih in komercialnih / oglaševalskih vsebin. Z novim določilom se urejajo mejni primeri, ko objavo programskih vsebin (npr. članek, intervju ipd.) v mediju naročijo pravne ali fizične osebe – ne glede na to, s kakšnim namenom –, in sicer za plačilo ali drugo podobno nadomestilo. Po novem bodo morale biti takšne programske vsebine na izpostavljenem mestu na začetku programske vsebine označene z opozorilom »plačana objava«, ki bo izrazno bolj poudarjeno od sporočila v programski vsebini (npr. s krepkim tiskom). 

Pri pripravi predloga so poleg predstavnikov Ministrstva za kulturo, jedro delovne skupine tvorijo država sekretarka dr. Tanja Kerševan Smokvina, generalna direktorica direktorata za medije Tamara Vonta ter podsekretar Branko Jezovšek, sodelovali tudi številni vabljeni zunanji strokovnjaki za predpis relevantna področja. Prvi odzivi na predlog so po pričakovanjih zelo različni, med drugim tudi, da bi bil potreben popolnoma nov medijski zakon. 

Sorodne novice
12.10.2023 -
Zlati boben zasijal v vsej svoji veličini
04.09.2023 -
MOSS: Odpiranje rubrik in vstop v novo obdobje merjenja in načrtovanja
27.03.2023 -
Vpogled v ozadje tržnega raziskovanja na Effie dnevu 2023
13.12.2022 -
Petrol vabi. Za letošnje praznike podarite nasmehe. Pomagajte Rdečim noskom!
08.11.2022 -
Nov Zakon o varstvu potrošnikov / ZVPot-1
20.09.2022 -
Finalisti Zlatega bobna so znani
Vse sorodne novice
Na vrh

O NAS

  • Statut
  • Poslanstvo in cilji
  • Organizacijska struktura
  • Združenja in sekcije
  • SOZ ekipa
  • Mednarodno sodelovanje

ČLANSTVO SOZ

  • Člani SOZ
  • Pristopna izjava
  • Ugodnosti in popusti za člane SOZ

OGLAŠEVALSKO RAZSODIŠČE

  • Samoregulativa oglaševanja
  • Slovenski oglaševalski kodeks
  • Poslovnik o delu OR
  • Postopki
  • Pogosta vprašanja in odgovori
  • Arhiv razsodb

PROJEKTI SOZ

  • Trajnost
  • Dobra praksa
  • SOZ Akademija
  • SOF - Slovenski oglaševalski festival
  • Zlati boben - Golden drum
  • Effie Slovenija, nagrada za tržno-komunikacijsko učinkovitost
  • MOSS - merjenje obiskanosti spletnih strani
  • Član članu

NAGRADE

  • Oglaševalec leta
  • Oglaševalska osebnost
 
   

 

2015 © SOZ | Pravna obvestila | Piškotki

Na vrh
SAMO ZA ČLANE SOZ

Vsebina je vidna samo registriranim
članom SOZ.
Preverite ugodnosti za člane.

Postanite član SOZ!