Domače novice
Predlog novega Zakona o varstvu potrošnikov (ZVPot-1) v javnem posvetovanju
Po triletnih pripravah je Ministrstvo za gospodarski razvoj in tehnologijo pripravilo predlog Zakona o varstvu potrošnikov (ZVPot-1), rok za odzive zainteresiranih javnosti je 30. september. Gre za enega temeljnih predpisov tudi z vidika pravne ureditve tržnega komuniciranja in marketinga. Predlog med drugim združuje določila dveh aktualnih zakonov – Zakona o varstvu potrošnikov (ZVPot) in Zakona o varstvu potrošnikov pred nepoštenimi poslovnimi praksami, ki med drugim prepovedujeta nepoštene poslovne prakse (zavajajoče in agresivno oglaševanje) in nedostojno, urejata primerjalno oglaševanje ter vključujeta še celo vrsto za dejavnost tržnega komuniciranja pomembnih določil.
Na MGRT so objavo predloga zakona in začetek javnega posvetovanja pospremili tudi z besedami: »Z osnutkom zakona želimo posodobiti področje varstva potrošnikov in uveljaviti rešitve, s katerimi bi ohranili visoko raven zaščite potrošnikov in pri tem zmanjšali pretirane administrativne ovire za podjetja. Predlagane rešitve so mednarodno pravno primerljive z drugimi državami članicami Evropske Unije, kar je po našem mnenju izjemnega pomena, saj so tako potrošniki kot podjetja del enotnega notranjega trga.«
Slovenska oglaševalska zbornica aktivno sodeluje v pripravah že vse od decembra 2014, ko se je vključila v delo strokovne delovne skupine, v katero so na MGRT povabili ključne deležnike. Svoje poglede je Zbornica že dvakrat podala tudi v pisni obliki in se pri tem osredotočila na tista določila zakona, ki posegajo tudi na področje tržnega komuniciranja. Predlog ZVPot-1 bomo na SOZ skrbno preučili in podali stališča in predloge sprememb, pri tem bomo izhajali predvsem iz izhodišč, kot smo jih v okviru SOZ že uskladili ob začetku priprav na nov ZVPot.
Predlagatelj načrtuje, da bo predlog zakona zrel za obravnavo na Vladi RS do konca letošnjega leta, sprejet pa naj bi bil do konca leta 2018.