Domače novice
Podjetja bodo spremenila način oglaševanja na lastnih spletnih straneh otrokom, mlajšim od 12 let
Skupina enajstih korporacij, ki tržijo prehrambne izdelke (Burger King, Coca-Cola, Danone, Ferrero, General Mills, Kraft Food Inc, Kellogg’s, Mars, Nestlé, PepsiCo., Unilever, Estrella-Maarud, Intersnack, Lorenz Snack-World, Procter & Gamble, The Chips Group, Unichips, San Carlo in Zweifel Pomy-Chip) so pristopile k enotnemu sporazumu, ki jih bo od januarja 2012 dalje zavezal k spremembi komuniciranja na korporativnih spletnih straneh z otroki, mlajšimi od 12 let.
Skupina »Zaveze EU« (EU Pledge Group) se je v 2007 zavezala k oglaševanju samo izdelkov, ki spadajo v kategorijo »bolje zate« (angl. »better for you«) ter da njene članice ne bodo oglaševale v programih za otroke na televiziji, v tiskanih medijih in na spletnih straneh tretjih oseb. Z letošnjim podpisom so se članice skupine zavezale, da bo tudi komuniciranje na njihovih spletnih straneh od januarja 2012 dalje spoštovalo enako zavezo.
Zaveza EU je del Akcijskega načrta za prehrano in telesno dejavnost Evropske komisije (angl. European Commission’s Platform for Action on Diet, Physical Activity and Health). Delež te skupine se je s pristopom podjetja McDonald's k zavezam povečal na več kot 80 odstotkov oglaševalskega kolača v EU, namenjenega oglaševanju hrane.
Podpisnice sporazuma so se tudi zavezale, da ne bodo oglaševale izdelkov hrane in pijače v osnovnih šolah, razen v izobraževalne namene, če je to posebej zahtevano ali dogovorjeno s strani vodstva šol. Neodvisno podjetje za raziskave BDRC Continental je v raziskavi, narejeni na reprezentativnem vzorcu 400 šol v Nemčiji, Španiji, na Poljskem in Irskem, ugotovilo, da so v 98 odstotkih oglaševalci spoštovali svojo zavezo.
V primerjavi podatkov podjetja za raziskave Accenture Media Management iz 2005 in 2011 opazimo, da so danes evropski otroci v kar 79 odstotkih primerov manj izpostavljeni oglasom za prehrano, ki ne upoštevajo kriterijev prehrambnih izdelkov kategorije »bolje zate« v programih za otroke ter v 29 odstotkih manj izpostavljeni tovrstnemu oglaševanju glede na vse programe. Rezultati temeljijo na pregledu 753,299 oglasov v Franciji, Romuniji, Sloveniji, na Irskem, Nizozemskem in Poljskem v 2011. Podatki raziskav kažejo, da se korporacije prostovoljno odrekajo oglaševanju ali oglašujejo zgolj izdelke iz kategorije »bolje zate« v programih za otroke ter da so otroci v mnogo manjši meri izpostavljeni oglaševanju prehrambnih izdelkov glede na vse programe.
Stephan Loerke, direktor Svetovnega združenja oglaševalcev (angl. World Federation of Advertisers, WFA) je ob tem izjavil: »Zaveza o načinu oglaševanja na spletnih straneh je prva tovrstna na svetu. Glede na to, da nimamo podatkov o občinstvu za spletna mesta korporacij, kot jih imamo za televizijo, smo morali na novo izumiti metodologijo meritve, da bi lahko ocenili, ali podjetja spoštujejo svojo zavezo. To smo naredili zato, ker želimo pomagati ohraniti okolje, ki podpira, namesto da ovira, zdrav način življenja.«
Skupino EU Zaveze podpira Svetovno združenje oglaševalcev (www.wfanet.org), katerega članica je tudi Slovenska oglaševalska zbornica (www.soz.si), in predstavlja skupno zavezo industrije Akcijskemu načrtu za prehrano in telesno dejavnost, ki je bil oblikovan leta 2005 pod okriljem Evropske komisije.
Celotno poročilo najdete na www.eu-pledge.eu. Dodatne informacije na [email protected].