Domače novice
Objavljeni valutni podatki MOSS jesen 2008
Danes so pristopniki k projektu Merjenje obiskanosti spletnih strani – MOSS, ki poteka pod okriljem Slovenske oglaševalske zbornice – SOZ, ter raziskovalne hiše Aragon iz Ljubljane, ki raziskavo izvaja, na novinarski konferenci predstavili valutne in nekatere druge podatke iz raziskave MOSS - jesen 2008. Valutni podatki so z današnjim dnem dostopni na spletni strani www.soz.si. Najvišji doseg med 114 spletnimi stranmi, ki so bile vključene v raziskavo, ima tokrat prvič spletna stran 24ur.com, sledijo najdi.si, siol.net, rtvslo.si in bolha.com. Na mestih šest do deset pa sledijo podnapisi.net, avto.net, zurnal24.si, tis.telekom.si ter genspot.com.
Podatki MOSS jesen 2008 se nanašajo na štiritedensko obdobje merjenja, ki je potekalo med 29. septembrom in 26. oktobrom. Valutni podatki MOSS jesen 2008 vključujejo podatke o dosegih za 114 spletnih strani. Novinci med njimi so pristopnik Infonet Media ter uporabniki: AER, Elite SB, Gorenjski glas, Leksur, MA Marketing, Tajništvo, Vest založništvo, Videotop Color Media, VSN video spletni nasveti in Vstopnice.com Gregor Koprivc.
Izvajalec in terminski potek raziskave MOSS
Raziskavo MOSS izvaja raziskovalna hiša Aragon d.o.o. Raziskava MOSS se izvaja dvakrat letno in sicer v spomladanskem in jesenskem času, s ciljem, da se zagotovi kontinuirano spremljanje sprememb v spletnem medijskem prostoru, z enakimi letnimi termini merjenja pa je zagotovljena primerljivost valutnih podatkov.
Metodologija MOSS
Raziskovalni pristop je sestavljen iz treh različnih raziskav:
- avtomatskega (tehničnega) merjenja,
- telefonske raziskave in
- spletne ankete.
Cilj avtomatskega (tehničnega) merjenja je izmeriti promet pristopnikov, ki je osnova za opredelitev dosega. Promet, izmerjen v sistemu MOSS, se med merjenjem na dnevni ravni primerja s prometom, ki ga merijo pristopniki sami. S pomočjo telefonske ankete se korigirajo avtomatsko izmerjeni obiskovalci (računalniki) in pripravi projekcija števila dejanskih uporabnikov. Osnovni cilj spletne ankete pa je profiliranje uporabnikov vseh v raziskavo vključenih spletnih strani.
Valuta MOSS je doseg
Valuta MOSS jesen 2008 je doseg spletnih strani v obdobju od 29. 9. do 26. 10. 2008. Doseg pove, koliko različnih ljudi je v obdobju meritve obiskalo spletno stran. Doseg je izmerjen z avtomatsko meritvijo in korigiran na podlagi rezultatov telefonske ankete.
Doseg MOSS jesen 2008 vseh 114 merjenih spletnih strani znaša 2,23 milijona obiskovalcev, od katerih je 42 odstotkov lociranih izven Slovenije. Obiskovalci so v času merjenja opravili 479 milijonov prikazov.
Dosegi MOSS jesen 2008
Najvišji doseg so v raziskavi MOSS jesen 2008 izmerili spletni strani 24ur.com, sledijo spletne strani najdi.si, siol.net, rtvslo.si, bolha.com, podnapisi.net, avto.net, zurnal24.si, tis.telekom.si ter genspot.com. Primerjava podatkov MOSS pomlad 2008 in MOSS jesen 2008 je možna za tistih 90 spletnih strani, ki so sodelovale v obeh merjenjih in so imele enako nastavljene merilne kode. Če primerjamo podatke MOSS pomlad 2008 in MOSS jesen 2008 je relativno največ pridobila stran direkt.si (218 %), sledijo ji avtocenter.si (146 %), bizi.si (139 %), podnapisi.net (118 %) in blogorola.com (92 %).
Uporaba interneta
V populaciji 10 do 75 let je bilo jeseni 2008 65 % rednih uporabnikov interneta. Med prvim merjenjem pomladi 2006 ter zadnjim merjenjem v jeseni 2008 beležimo 20 % rast rednih uporabnikov interneta v Sloveniji. Med rednimi uporabniki interneta predstavljajo dobro polovico moški. Povprečna starost rednega uporabnika interneta znaša 35 let, 83 % rednih uporabnikov interneta pa je v starosti od 10 do 49 let. Med zaposlenimi z visokošolsko ali višjo izobrazbo je večina (90 %) rednih uporabnikov interneta.