Domače novice
Objavljeni valutni podatki MOSS april 2009
Danes so pristopniki k projektu Merjenje obiskanosti spletnih strani – MOSS, na novinarski konferenci predstavili valutne in nekatere druge podatke iz novega projektnega obdobja MOSS 2009/2011. Aktualni valutni podatki se nanašajo na april 2009, ker pa raziskava poteka kontinuirano, bodo podatki osveženi na mesečni ravni. MOSS poteka pod okriljem Slovenske oglaševalske zbornice – SOZ, v novem obdobju 2009/2011 pa jo izvaja družba Valicon iz Ljubljane. Najvišji doseg med 87 spletnimi stranmi, so aprila imeli: najdi.si, 24ur.com, siol.net, rtvslo.si in bolha.com. Valutni podatki so z današnjim dnem dostopni na spletni strani http://www.moss-soz.si.
Novosti v projektnem obdobju 2009/2011
Novo projektno obdobje MOSS prinaša vrsto novosti. Najpomembnejša je zagotovo ta, da je merjenje kontinuirano, valutni podatki pa se osvežujejo mesečno. Zoran Savin (Izvršni odbor MOSS) ob tem pravi, da: "bomo s pomočjo tovrstnega načina merjenja prvič dosegli veliko večjo transparentnost trga, omogočili spremljanje sezonskih trendov in še povečali uporabnost rezultatov. Poleg tega se nova meritev posveča predvsem dosegu znotraj slovenskih uporabnikov, saj je sedaj valuta postavljena kot mesečni doseg znotraj slovenske populacije".
Boštjan Marušič (Strokovna komisija MOSS) pa poudarja da: "sprememba metodologije z vrsto dopolnitev merilnega procesa seveda pomeni, da ni mogoča neposredna primerjava med prejšnjim in sedanjim obdobjem raziskave. Med drugim je v prejšnjem obdobju valutni podatek predstavljal celoten doseg spletne strani, sedaj pa zaradi zagotavljanja boljše medsebojne primerljivosti valuto predstavlja samo doseg znotraj slovenske populacije. Pri novi metodologiji meritve ja na osnovi izkušenj iz preteklosti prišlo do veliko izboljšav, še posebej v tehničnem delu merjenja, ki v večji meri upošteva nekatere trende v navadah obiskovalcev spletnih strani (npr. brisanje piškotkov, ...)."
marketinga – izkoriščanje prednosti segmentacije potrošnikov za načrtovanje spletnih strategij in profiliranje obiskovalcev spletnih medijev. S pomočjo uporabniku prijaznejšega orodja za medijsko načrtovanje, MOSS spletnemu trgu ponuja analitično podporo v procesu načrtovanja in optimizacije spletnih strategij. Orodje gemiusExplorer je torej posebna analitična programska oprema, ki omogoča analizo rezultatov raziskave obiskovalcev določene spletne strani. Podatki MOSS so v programskem orodju nadgrajeni s kvalitativnimi podatki, ki doseg dopolnjujejo z informacijo o kakovosti obiska, kar je vedno pomembnejša dodana vrednost tako za oglaševalce kot za spletne strani. Sodelujoči založniki spletnih strani lahko sproti ocenjujejo uspešnost doseganja zastavljenih ciljev, oglaševalci pa lažje optimizirajo oglaševalske investicije. Z MOSS se je postavil standard spletnemu raziskovanju, z vpeljavo spletne medijske valute pa so se zadovoljile potrebe medijskih agencij, spletnih medijev in oglaševalcev.
Izvajalec in terminski potek raziskave MOSS
Svet pristopnikov k MOSS je za izvajalca raziskave MOSS v obdobju 2009 - 2011 izbral družbo Valicon iz Ljubljane. Raziskava poteka kontinuirano, valutni podatki o obiskanosti spletnih strani pa bodo v novem obdobju MOSS osveženi na mesečni ravni, predvidoma v drugi polovici meseca za pretekli mesec.
Metodologija MOSS
Raziskovalni model MOSS temelji na interdisciplinarnem pristopu, ki povezuje tri različne raziskovalne tehnike in sicer:
- Kontinuirana tehnična meritev s platformo gemiusTraffic, katere cilj je nenehen zajem podatkov o obiskanosti spletnih strani in navadah spletnih obiskovalcev. Podatki tehnične meritve predstavljajo osnovo za opredelitev valutnega dosega;
- Spletna pop-up anketa, ki je namenjena zbiranju socio-demografskih podatkov spletnih obiskovalcev in
- Telefonska anketa, ki je namenjena uteževanju podatkov pridobljenih s spletno anketo in podatkov o dosegu
Valuta MOSS je mesečni doseg
Valuta MOSS april 2009 je doseg spletnih strani v obdobju od 1. do 30. aprila 2009. Doseg pove, koliko različnih oseb iz slovenskih IP številk je v danem obdobju meritve vsaj enkrat obiskalo spletno stran. Valuta je mesečni doseg, ki je izmerjen s tehničnim merjenjem in korigiran s podatki o velikosti slovenske spletne populacije pridobljene s telefonsko anketo. Doseg vseh 86 merjenih strani v obdobju od 1.4. do 30.4.2009 znaša 1.071.722 obiskovalcev iz različnih slovenskih IP številk. Slovenski obiskovalci 86 strani so v obdobju od 1.4. do 30.4.2009 opravili 437 mio prikazov. V mesecu aprilu 2009 je delež uporabnikov iz tujih IP številk predstavljal 21% celotnega prometa. Delež uporabnikov iz tujih IP številk predstavlja delež obiskovalcev, ki so dostopali do strani z IP številk, ki niso locirane v Sloveniji.
Podatki MOSS april 2009
Podatki MOSS april 2009 se nanašajo na obdobje merjenja, ki je potekalo med 1. in 30. aprilom 2009. Valutni podatki MOSS april 2009 vključujejo podatke o dosegih za 87 spletnih strani. Od 1. aprila naprej pa se je projektu priključilo še nekaj novih založnikov spletnih medijev, skupno sedaj v MOSS sodeluje 86 založnikov 117 spletnih strani. Valutni podatki spletnih strani se objavijo takrat, ko je spletna stran vključena v merjenje cel mesec. Valutni podatki so tudi v novem obdobju javno dostopni, proti plačilu pa so dostopni tudi v večjem obsegu v obliki treh paketov, ki se med seboj razlikujejo le glede na frekvenco dobavljanja (1 x, 4 x ali 12 x letno) nove baze podatkov MOSS v orodje za medijsko načrtovanje. Vsi paketi vsebujejo 1, 4 ali 12 baz podatkov MOSS ter orodje gemiusExplorer, ki nudi vpogled v primerjave med samimi mediji, preseke demografskih struktur različnih medijev, do podatkov pa lahko uporabniki dostopajo tudi s strani ciljnih skupin.
Dosegi MOSS april 2009
Najvišji doseg so v raziskavi MOSS april 2009 izmerili spletni strani najdi.si, sledijo spletne strani 24ur.com, siol.net, rtvslo.si, bolha.com, tis.telekom.si, avto.net, zurnal24.si, delo.si ter mojvideo.com. Neposredna primerjava podatkov MOSS april 2009 s prejšnjimi obdobji zaradi spremenjene metodologije ni mogoča.
Uporaba interneta
V populaciji od 10 do 75 let je bilo aprila 2009 65% mesečnih uporabnikov interneta, kar predstavlja 1.128.129 prebivalcev Slovenije v starosti od 10 do 75 let. 86 spletnih strani, ki so bile v aprilu 2009 vključene v meritev, pokriva 95% celotnega spletnega trga, kar predstavlja 1.071.722 mesečnih uporabnikov interneta. Med njimi je dobra polovica tistih, ki internet uporabljajo večkrat dnevno. Med mesečnimi uporabniki interneta na merjenih spletnih straneh je dobra polovica moških, 47% je žensk. Povprečna starost mesečnih uporabnikov interneta na spremljanih spletnih straneh tako znaša 33 let. Glede na zaposlitveni status je delež mesečnih uporabnikov interneta na merjenih 86 spletnih straneh največji v kategoriji zaposlen v podjetju (39%), 29% vseh uporabnikov predstavlja segment še šolajočih se.