Skip to main content
Prijava
  • Zahtevaj novo geslo
Postanite član SOZ!
Prijavite se na E-obvestila
Prijava na e-obvestila je bila uspešno oddana.
Kontakti
+386 1 439 60 50
[email protected]
Vsi kontakti
Iskalnik
Domov
MENU
nazaj
  • SOZ združenja in sekcije
  • Slovensko združenje oglaševalskih agencij - SZOA
  • Slovensko združenje oglaševalcev - SZO
  • Slovensko združenje medijev - SZM
  • Mednarodno sodelovanje
  • EASA
  • EACA
  • WFA
  • O nas
  • Zgodovina in statut
  • Poslanstvo in cilji
  • Organizacijska struktura
  • SOZ združenja in sekcije
  • SOZ ekipa
  • Mednarodno sodelovanje
  • Novinarsko središče
  • Fotogradiva in galerije
  • Članstvo SOZ
  • Člani SOZ
  • Pristopna izjava
  • Ugodnosti in popusti za člane SOZ
  • Postopki
  • Pritožba Oglaševalskemu razsodišču
  • Ugovor na razsodbo Oglaševalskega razsodišča
  • Mnenje o oglasu pred objavo oglasa
  • Oglaševalsko razsodišče
  • Samoregulativa oglaševanja
  • Slovenski oglaševalski kodeks
  • Poslovnik o delu OR
  • Postopki
  • Pogosta vprašanja in odgovori
  • Arhiv razsodb
  • Projekti SOZ
  • Dobra praksa
  • Trajnostni oglaševalski standardi
  • SOZ Akademija
  • SOZ Akademija poglobljeno
  • SOZ Akademija okrogle mize & intervjuji
  • SOZ Akademija krajši dogodki
  • SOF – Slovenski oglaševalski festival
  • Zlati boben – Golden Drum
  • Effie Slovenija, nagrada za tržno-komunikacijsko učinkovitost
  • MOSS – merjenje obiskanosti spletnih strani
  • Član članu
  • Drugi dogodki za člane SOZ
  • Nagrade
  • Oglaševalec leta 2021
  • Oglaševalska osebnost
  • Mladi kreativci
  • SOF
  • Golden Drum
  • Effie
  • O nas
  • Članstvo SOZ
  • Oglaševalsko razsodišče
  • Projekti SOZ
  • Nagrade
  • Dogodki
  • Novice
Linkedin
Twitter
Facebook
Pinterest
  • Prijava Registracija

Preverite ugodnosti za člane SOZ!

  • E-obvestila
  • Kontakt
DomovNoviceNovi Razsodbi Oglaševalskega razsodišča

Domače novice

Novi Razsodbi Oglaševalskega razsodišča

7. Maj 2017

Trend naraščanja števila vlog je zaznamoval delo Oglaševalskega razsodišča tudi v aprilu. Na redni mesečni seji je obravnavalo dve pritožbi ter odločalo o enem ugovoru na Razsodbo predhodne seje. V dveh primerih je postopek presoje zaključen, Razsodbi sta tako javni in objavljeni v arhivu razsodb Oglaševalskega razsodišča. Razsodišče je presodilo, da oglas »Kdo je šef? Who is The BOSS?« krši določila Slovenskega oglaševalskega kodeksa (SOK) in izreklo tudi ukrep - javni poziv oglaševalcu k takojšnjemu prenehanju objavljanja oglasa. Oglaševalsko razsodišče je na aprilski seji podalo tudi eno mnenje o oglasu pred objavo ter na zahtevo državnih organov kar štiri mnenja o že objavljenem oglaševanju.

Pritožba potrošnice na tiskani oglas / plakat na dostavnem vozilu / "Kdo je šef? Who is The BOSS?" oglaševalca Kompas, s katerim so oglaševali blagovno znamko BOSS, se je nanašala na neprimerno upodobitev ženske in zasnovo oglasa na način, da nasilje nad ženskami vsaj posredno odobrava, če ne celo spodbuja. Oglaševalsko razsodišče je prepoznalo kršitev določil Slovenskega oglaševalskega kodeksa zaradi žaljive upodobitve ženske (2. člen) in vsaj odobravanja nasilja nad ženskami (7. člen), presodilo, da je pritožba utemeljena in izreklo ukrep - javni poziv oglaševalcu k takojšnjemu prenehanju objavljanja oglasa.

V primeru pritožbe PIC, Pravno-informacijskega centra iz Ljubljane, na TV oglas za kondome Durex oglaševalca, družbe Reckitt Benckiser, ki se je v prvi vrsti nanašala na trditev, da se v Sloveniji vsak dan 11 žensk odloči za splav, pa Razsodišče ni ugotovilo kršitev določil Kodeksa. Na Razsodbo v primeru presoje oglaševanja "Izbran produkt leta" na zunanjih oglasnih površinah, pa je oglaševalec vložil ugovor, o katerem bo Razsodišče odločalo na prihodnji seji, predvidoma v drugem delovnem tednu meseca maja. 

Na Oglaševalsko razsodišče se vedno pogosteje obračajo tudi državni organi na podlagi določil Zakona o varstvu potrošnikov v primerih, ko odločajo o domnevno zavajajočem ali nedostojnem oglaševanju oziroma drugih domnevnih neskladjih oglaševanja z določili Slovenskega oglaševalskega kodeksa ali ko potrebujejo strokovno mnenje. Razsodišče je tako na aprilski seji podalo štiri mnenja o že objavljenem oglaševanju; v dveh primerih na zahtevo Tržnega inšpektorata RS, po eno vlogo pa sta na Razsodišče naslovila Ministrstvo za pravosodje, Direktorat za civilno pravo ter Inšpekcija za varno hrano, veterinarstvo in varstvo rastlin pri Ministrstvu za kmetijstvo, gozdarstvo in prehrano. Oglaševalsko razsodišče je tako v prvih štirih mesecih 2017 podalo že pet mnenj o že objavljenem oglaševanju, kar je veliko v primerjavi s šestimi mnenji v predhodnem letu.

Sorodne novice
12.10.2023 -
Zlati boben zasijal v vsej svoji veličini
04.09.2023 -
MOSS: Odpiranje rubrik in vstop v novo obdobje merjenja in načrtovanja
27.03.2023 -
Vpogled v ozadje tržnega raziskovanja na Effie dnevu 2023
13.12.2022 -
Petrol vabi. Za letošnje praznike podarite nasmehe. Pomagajte Rdečim noskom!
08.11.2022 -
Nov Zakon o varstvu potrošnikov / ZVPot-1
20.09.2022 -
Finalisti Zlatega bobna so znani
Vse sorodne novice
Na vrh

O NAS

  • Statut
  • Poslanstvo in cilji
  • Organizacijska struktura
  • Združenja in sekcije
  • SOZ ekipa
  • Mednarodno sodelovanje

ČLANSTVO SOZ

  • Člani SOZ
  • Pristopna izjava
  • Ugodnosti in popusti za člane SOZ

OGLAŠEVALSKO RAZSODIŠČE

  • Samoregulativa oglaševanja
  • Slovenski oglaševalski kodeks
  • Poslovnik o delu OR
  • Postopki
  • Pogosta vprašanja in odgovori
  • Arhiv razsodb

PROJEKTI SOZ

  • Trajnost
  • Dobra praksa
  • SOZ Akademija
  • SOF - Slovenski oglaševalski festival
  • Zlati boben - Golden drum
  • Effie Slovenija, nagrada za tržno-komunikacijsko učinkovitost
  • MOSS - merjenje obiskanosti spletnih strani
  • Član članu

NAGRADE

  • Oglaševalec leta
  • Oglaševalska osebnost
 
   

 

2015 © SOZ | Pravna obvestila | Piškotki

Na vrh
SAMO ZA ČLANE SOZ

Vsebina je vidna samo registriranim
članom SOZ.
Preverite ugodnosti za člane.

Postanite član SOZ!