Skip to main content
Prijava
  • Zahtevaj novo geslo
Postanite član SOZ!
Prijavite se na E-obvestila
Prijava na e-obvestila je bila uspešno oddana.
Kontakti
+386 1 439 60 50
[email protected]
Vsi kontakti
Iskalnik
Domov
MENU
nazaj
  • SOZ združenja in sekcije
  • Slovensko združenje oglaševalskih agencij - SZOA
  • Slovensko združenje oglaševalcev - SZO
  • Slovensko združenje medijev - SZM
  • Mednarodno sodelovanje
  • EASA
  • EACA
  • WFA
  • O nas
  • Zgodovina in statut
  • Poslanstvo in cilji
  • Organizacijska struktura
  • SOZ združenja in sekcije
  • SOZ ekipa
  • Mednarodno sodelovanje
  • Novinarsko središče
  • Fotogradiva in galerije
  • Članstvo SOZ
  • Člani SOZ
  • Pristopna izjava
  • Ugodnosti in popusti za člane SOZ
  • Postopki
  • Pritožba Oglaševalskemu razsodišču
  • Ugovor na razsodbo Oglaševalskega razsodišča
  • Mnenje o oglasu pred objavo oglasa
  • Oglaševalsko razsodišče
  • Samoregulativa oglaševanja
  • Slovenski oglaševalski kodeks
  • Poslovnik o delu OR
  • Postopki
  • Pogosta vprašanja in odgovori
  • Arhiv razsodb
  • Projekti SOZ
  • Dobra praksa
  • Trajnostni oglaševalski standardi
  • SOZ Akademija
  • SOZ Akademija poglobljeno
  • SOZ Akademija okrogle mize & intervjuji
  • SOZ Akademija krajši dogodki
  • SOF – Slovenski oglaševalski festival
  • Zlati boben – Golden Drum
  • Effie Slovenija, nagrada za tržno-komunikacijsko učinkovitost
  • MOSS – merjenje obiskanosti spletnih strani
  • Član članu
  • Drugi dogodki za člane SOZ
  • Nagrade
  • Oglaševalec leta 2021
  • Oglaševalska osebnost
  • Mladi kreativci
  • SOF
  • Golden Drum
  • Effie
  • O nas
  • Članstvo SOZ
  • Oglaševalsko razsodišče
  • Projekti SOZ
  • Nagrade
  • Dogodki
  • Novice
Linkedin
Twitter
Facebook
Pinterest
  • Prijava Registracija

Preverite ugodnosti za člane SOZ!

  • E-obvestila
  • Kontakt
DomovNoviceNovi razsodbi Oglaševalskega razsodišča

Domače novice

Novi razsodbi Oglaševalskega razsodišča

14. Okt 2014
V obdobju julij – september 2014 je Oglaševalsko razsodišče odločalo o treh pritožbah in podalo tri mnenja o oglaševanju pred njegovo objavo. V enem primeru je presodilo, da je pritožba utemeljena v delu, ki se je nanašal na trditev, ki je bila v oglaševanju prikazana kot splošno veljavna. Oglaševalsko razsodišče je namreč v postopku presoje ugotovilo, da obstajajo pomembna razhajanja med strokovnimi mnenji o izbrani raziskovalni metodi, na kateri je trditev temeljila. V dveh primerih pa je presodilo, da pritožba ni utemeljena.

Roman Berčon, predsednik Oglaševalskega razsodišča, je ob razsodbah dodal: »V popotnico tega »pestrega paketa« razsodb pritožnikov oziroma institucij: projekt MOSA (mobilizacija skupnosti za odgovornejši odnos do alkohola), Združenje polnilcev embaliranih vod, GIZ in Svet za elektronske komunikacije RS, velja izpostaviti določila Poslovnika o delu Oglaševalskega razsodišča, zlasti pa uvodna poglavja Slovenskega oglaševalskega kodeksa, ki med drugim določa, da niti Oglaševalsko razsodišče niti Slovenska oglaševalska zbornica (SOZ), znotraj katere popolnoma neodvisno in suvereno deluje Oglaševalsko razsodišče, ne delujeta kot razsodnika med nasprotujočimi si ideologijami in poslovnimi interesi. Slovenski oglaševalski kodeks in posledično Oglaševalsko razsodišče se ukvarjata predvsem z vsebino in obliko komunikacije, ki jo razsodišče presoja, izključno z vidika njene skladnosti z določili Slovenskega oglaševalskega kodeksa, ne ukvarja pa se s pogoji poslovanja (ali z izdelki) ali pogodbenimi razmerji prav med oglaševalci in potrošniki. Slovenski oglaševalski kodeks prav tako tudi ni instrument presoje o tem, ali je izdelek vreden svoje cene, ali ne. V duhu te poante je zapis dveh razsodb tokrat opremljen tudi z razsodbama o ugovorih na razsodbo.«

Oglaševalsko razsodišče je tako v prvih devetih mesecih leta 2014 odločalo že o desetih pritožbah, dve pritožbi so vložili potrošniki, osem pritožb pa so na Oglaševalsko razsodišče naslovile pravne osebe, med katerimi prevladujejo konkurenčna podjetja. Razsodišče je šestkrat presodilo, da je pritožba utemeljena, štirikrat pa ni prepoznalo kršitev določil Slovenskega oglaševalskega kodeksa. Podalo je deset mnenj o oglaševanju pred njegovo objavo ter na zahtevo TIRS tudi dve mnenji o že objavljenem oglaševanju.

ŽE 20 LET UVELJAVLJAMO STANDARDE!

20. obletnica samoregulative v Sloveniji
V začetku oktobra mineva dvajset let od sprejema prvega Slovenskega oglaševalskega kodeksa (SOK). Novembra istega leta je pod okriljem Slovenskega oglaševalskega združenja, predhodnika Slovenske oglaševalske zbornice, pričelo delovati Oglaševalsko razsodišče (takrat poimenovano Častno razsodišče). Tako je bila Slovenija med prvimi državami t.i. nove Evrope, ki je vzpostavila sistem samoregulative oglaševanja primerljiv z razvitejšimi trgi.

Prvi Slovenski oglaševalski kodeks je bil sprejet že v začetku oktobra 1994 na festivalu Zlati boben v Portorožu. V okviru Slovenskega oglaševalskega združenja (predhodnik Slovenske oglaševalske zbornice) je pričelo delovati Oglaševalsko razsodišče (poimenovano Častno razsodišče), ki ga je kot prvi predsednik vodil prof.dr. Zlatko Jančič.

Razsodbe v okviru dvajsetletne prakse razsodišča so pomemben vir primerov mejnih (in tudi slabih) praks, ki jih velja poznati in se jim izogniti pri načrtovanju tržnega komuniciranja. V primeru dvomov o skladnosti načrtovanih komunikacij z določili SOK pa je zagotovo učinkovita pot (tudi stroškovno) mnenje Oglaševalskega razsodišča o oglaševanju pred njegovo objavo.

Dogodek Dobro jutro, oglaševalci!, 16. septembra 2014 so člani SOZ posvetili samoregulativi oglaševanja. Jedro dogodka je bila predstavitev primerov, ki jih je Oglaševalsko razsodišče obravnavalo v tekočem mandatu (december 2013 / november 2016). Eden izmed ciljev ob dvajsetletnici samoregulative v Sloveniji je tudi, da kmalu ne bo utemeljenih pritožb, ki bi se nanašale na oglaševanje članic Slovenske zbornice oziroma na oglaševanje, ki so ga zasnovali v agencijah, članicah SOZ.

Slovenski oglaševalski kodeks, Poslovnik o delu Oglaševalskega razsodišča in arhiv razsodb so javno dostopni na spletnem naslovu: http://www.soz.si/oglasevalsko_razsodisce/.

15 let Slovenske oglaševalske zbornice
Slovenska oglaševalska zbornica (SOZ), ki je pričela z delovanjem leta 1999 kot naslednica Slovenskega oglaševalskega združenja, letos praznuje 15. obletnico delovanja kot osrednja stanovska organizacija slovenske tržno komunikacijske stroke, ki v svojih vrstah združuje komunikacijske agencije, oglaševalce in založnike medijev. SOZ že 15. let predstavlja, obvešča, povezuje in izobražuje ter skrbi za oblikovanje in uveljavljanje visokih strokovnih standardov tako na področju samoregulative kot širše, tudi na področju zagotavljanja podatkov o medijski potrošnji.

Pod okriljem SOZ potekajo številni, za razvoj stroke pomembni projekti: Oglaševalsko razsodišče, Nacionalna raziskava branosti, Revidiranje prodanih naklad tiskanih medijev, Merjenje obiskanosti spletnih strani, dokumenti Dobre prakse, dogodki SOZ Akademije in Dobro jutro, oglaševalci!, Mednarodni oglaševalski festival Zlati boben, Slovenski oglaševalski festival, Effie Slovenija, nagrada za tržno-komunikacijsko učinkovitost ter nagrade Mladi kreativci, Oglaševalska osebnost in Oglaševalec leta.

Sorodne novice
12.10.2023 -
Zlati boben zasijal v vsej svoji veličini
04.09.2023 -
MOSS: Odpiranje rubrik in vstop v novo obdobje merjenja in načrtovanja
27.03.2023 -
Vpogled v ozadje tržnega raziskovanja na Effie dnevu 2023
13.12.2022 -
Petrol vabi. Za letošnje praznike podarite nasmehe. Pomagajte Rdečim noskom!
08.11.2022 -
Nov Zakon o varstvu potrošnikov / ZVPot-1
20.09.2022 -
Finalisti Zlatega bobna so znani
Vse sorodne novice
Na vrh

O NAS

  • Statut
  • Poslanstvo in cilji
  • Organizacijska struktura
  • Združenja in sekcije
  • SOZ ekipa
  • Mednarodno sodelovanje

ČLANSTVO SOZ

  • Člani SOZ
  • Pristopna izjava
  • Ugodnosti in popusti za člane SOZ

OGLAŠEVALSKO RAZSODIŠČE

  • Samoregulativa oglaševanja
  • Slovenski oglaševalski kodeks
  • Poslovnik o delu OR
  • Postopki
  • Pogosta vprašanja in odgovori
  • Arhiv razsodb

PROJEKTI SOZ

  • Trajnost
  • Dobra praksa
  • SOZ Akademija
  • SOF - Slovenski oglaševalski festival
  • Zlati boben - Golden drum
  • Effie Slovenija, nagrada za tržno-komunikacijsko učinkovitost
  • MOSS - merjenje obiskanosti spletnih strani
  • Član članu

NAGRADE

  • Oglaševalec leta
  • Oglaševalska osebnost
 
   

 

2015 © SOZ | Pravna obvestila | Piškotki

Na vrh
SAMO ZA ČLANE SOZ

Vsebina je vidna samo registriranim
članom SOZ.
Preverite ugodnosti za člane.

Postanite član SOZ!