Domače novice
Novi razsodbi Oglaševalskega razsodišča
Roman Berčon, predsednik Oglaševalskega razsodišča, je ob razsodbah dodal: »V popotnico tega »pestrega paketa« razsodb pritožnikov oziroma institucij: projekt MOSA (mobilizacija skupnosti za odgovornejši odnos do alkohola), Združenje polnilcev embaliranih vod, GIZ in Svet za elektronske komunikacije RS, velja izpostaviti določila Poslovnika o delu Oglaševalskega razsodišča, zlasti pa uvodna poglavja Slovenskega oglaševalskega kodeksa, ki med drugim določa, da niti Oglaševalsko razsodišče niti Slovenska oglaševalska zbornica (SOZ), znotraj katere popolnoma neodvisno in suvereno deluje Oglaševalsko razsodišče, ne delujeta kot razsodnika med nasprotujočimi si ideologijami in poslovnimi interesi. Slovenski oglaševalski kodeks in posledično Oglaševalsko razsodišče se ukvarjata predvsem z vsebino in obliko komunikacije, ki jo razsodišče presoja, izključno z vidika njene skladnosti z določili Slovenskega oglaševalskega kodeksa, ne ukvarja pa se s pogoji poslovanja (ali z izdelki) ali pogodbenimi razmerji prav med oglaševalci in potrošniki. Slovenski oglaševalski kodeks prav tako tudi ni instrument presoje o tem, ali je izdelek vreden svoje cene, ali ne. V duhu te poante je zapis dveh razsodb tokrat opremljen tudi z razsodbama o ugovorih na razsodbo.«
Oglaševalsko razsodišče je tako v prvih devetih mesecih leta 2014 odločalo že o desetih pritožbah, dve pritožbi so vložili potrošniki, osem pritožb pa so na Oglaševalsko razsodišče naslovile pravne osebe, med katerimi prevladujejo konkurenčna podjetja. Razsodišče je šestkrat presodilo, da je pritožba utemeljena, štirikrat pa ni prepoznalo kršitev določil Slovenskega oglaševalskega kodeksa. Podalo je deset mnenj o oglaševanju pred njegovo objavo ter na zahtevo TIRS tudi dve mnenji o že objavljenem oglaševanju.
ŽE 20 LET UVELJAVLJAMO STANDARDE!
20. obletnica samoregulative v Sloveniji V začetku oktobra mineva dvajset let od sprejema prvega Slovenskega oglaševalskega kodeksa (SOK). Novembra istega leta je pod okriljem Slovenskega oglaševalskega združenja, predhodnika Slovenske oglaševalske zbornice, pričelo delovati Oglaševalsko razsodišče (takrat poimenovano Častno razsodišče). Tako je bila Slovenija med prvimi državami t.i. nove Evrope, ki je vzpostavila sistem samoregulative oglaševanja primerljiv z razvitejšimi trgi.
Prvi Slovenski oglaševalski kodeks je bil sprejet že v začetku oktobra 1994 na festivalu Zlati boben v Portorožu. V okviru Slovenskega oglaševalskega združenja (predhodnik Slovenske oglaševalske zbornice) je pričelo delovati Oglaševalsko razsodišče (poimenovano Častno razsodišče), ki ga je kot prvi predsednik vodil prof.dr. Zlatko Jančič.
Razsodbe v okviru dvajsetletne prakse razsodišča so pomemben vir primerov mejnih (in tudi slabih) praks, ki jih velja poznati in se jim izogniti pri načrtovanju tržnega komuniciranja. V primeru dvomov o skladnosti načrtovanih komunikacij z določili SOK pa je zagotovo učinkovita pot (tudi stroškovno) mnenje Oglaševalskega razsodišča o oglaševanju pred njegovo objavo.
Dogodek Dobro jutro, oglaševalci!, 16. septembra 2014 so člani SOZ posvetili samoregulativi oglaševanja. Jedro dogodka je bila predstavitev primerov, ki jih je Oglaševalsko razsodišče obravnavalo v tekočem mandatu (december 2013 / november 2016). Eden izmed ciljev ob dvajsetletnici samoregulative v Sloveniji je tudi, da kmalu ne bo utemeljenih pritožb, ki bi se nanašale na oglaševanje članic Slovenske zbornice oziroma na oglaševanje, ki so ga zasnovali v agencijah, članicah SOZ.
Slovenski oglaševalski kodeks, Poslovnik o delu Oglaševalskega razsodišča in arhiv razsodb so javno dostopni na spletnem naslovu: http://www.soz.si/oglasevalsko_razsodisce/.
15 let Slovenske oglaševalske zbornice Slovenska oglaševalska zbornica (SOZ), ki je pričela z delovanjem leta 1999 kot naslednica Slovenskega oglaševalskega združenja, letos praznuje 15. obletnico delovanja kot osrednja stanovska organizacija slovenske tržno komunikacijske stroke, ki v svojih vrstah združuje komunikacijske agencije, oglaševalce in založnike medijev. SOZ že 15. let predstavlja, obvešča, povezuje in izobražuje ter skrbi za oblikovanje in uveljavljanje visokih strokovnih standardov tako na področju samoregulative kot širše, tudi na področju zagotavljanja podatkov o medijski potrošnji.
Pod okriljem SOZ potekajo številni, za razvoj stroke pomembni projekti: Oglaševalsko razsodišče, Nacionalna raziskava branosti, Revidiranje prodanih naklad tiskanih medijev, Merjenje obiskanosti spletnih strani, dokumenti Dobre prakse, dogodki SOZ Akademije in Dobro jutro, oglaševalci!, Mednarodni oglaševalski festival Zlati boben, Slovenski oglaševalski festival, Effie Slovenija, nagrada za tržno-komunikacijsko učinkovitost ter nagrade Mladi kreativci, Oglaševalska osebnost in Oglaševalec leta.