Domače novice
Novi razsodbi Oglaševalskega razsodišča
V dveh primerih je postopek presoje skladnosti z določili Slovenskega oglaševalskega kodeksa (SOK) zaključen, razsodbi pa javni in objavljeni: ŠT. 242 / 12. 6. 2014 in ŠT. 243 / 8. 5. 2014. V obeh primerih je Oglaševalsko razsodišče prepoznalo elemente zavajajočega oglaševanja in posledično kršitev določil Slovenskega oglaševalskega kodeksa. Oglaševalsko razsodišče je zato presodilo, da sta pritožbi utemeljeni ter izreklo ukrep: javni poziv k prenehanju objavljanja oglaševanja, ki je bilo predmet presoje, do njegove uskladitve z določili Slovenskega oglaševalskega kodeksa.
V enem primeru se rok za vložitev morebitnega ugovora na razsodbo še ni iztekel, zato postopek še ni zaključen, v enem primeru pa je Oglaševalsko razsodišče pozvalo oglaševalca k dopolnitvi odgovora na pritožbo.
Roman Berčon, predsednik Oglaševalskega razsodišča, je razsodbi komentiral: »Opaziti je, da število utemeljenih pritožb, ki se nanašajo na tako imenovano »zavajajoče oglaševanje«, katero znotraj samoregulativnih aktov ureja »trojček« (Slovenski oglaševalski kodeks, Temeljna pravila, Členi: 3, 4 in 5: Poštenost, Resničnost in Dokazljivost), narašča. Po eni strani to lahko pomeni, da je povečanje števila ne dovolj domišljenih komunikacij (ali morda celo namernih potvarjanj dejstev) posledica aktualne družbene stvarnosti, po drugi strani pa tudi, da glede tega istega (ne dovolj domišljenih oziroma zavajajočih trditev v komunikacijah), in najbrž prav zaradi te iste aktualne družbene stvarnosti, narašča tudi ozaveščenost laične in strokovne javnosti.
Oglaševalsko razsodišče, ki v tekočem mandatu deluje v sestavi: Roman Berčon, predsednik, doc.dr. Milena Fornazarič, podpredsednica, Andreja Zadnik Andoljšek, Cene Grčar, Gordana Petek Ivandič, doc.dr. Aleksandra Pisnik in Marko Vičič, je v obdobju december 2013 / junij 2014 obravnavalo kar 10 pritožb. Pet pritožb so vložili potrošniki, petkrat pa je bilo v vlogi pritožnika konkurenčno podjetje. Za osem pritožb je postopek presoje zaključen, v štirih primerih je Oglaševalsko razsodišče ugotovilo kršitev določil SOK (utemeljenost pritožbe), štirikrat pa je presodilo, da pritožba ni bila utemeljena. Od začetka mandata 1. 12. 2013 je Oglaševalsko razsodišče podalo tudi sedem mnenj o oglaševanju pred njegovo objavo ter na zahtevo Tržnega inšpektorata RS tudi dve mnenji o že objavljenem oglaševanju. Razsodbe Oglaševalskega razsodišča so javne in objavljene na www.soz.si, mnenja pa so last vlagateljev.
Slovenski oglaševalski kodeks, Poslovnik o delu Oglaševalskega razsodišča in arhiv razsodb so javno dostopni na spletnem naslovu: http://www.soz.si/oglasevalsko_razsodisce/.
ŽE 20 LET UVELJAVLJAMO STANDARDE! V letu 2014 slovenska tržno komunikacijska industrija praznuje kar dva zavidljiva jubileja uveljavljanja standardov –20 let razvijanja in uveljavljanja samoregulative oglaševanja na slovenskem trgu in 15 let delovanja Slovenske oglaševalske zbornice.
Prvi Slovenski oglaševalski kodeks je bil sprejet že v začetku oktobra 1994 na festivalu Zlati boben v Portorožu. V okviru Slovenskega oglaševalskega združenja (predhodnik Slovenske oglaševalske zbornice) je pričelo delovati Oglaševalsko razsodišče (poimenovano Častno razsodišče), ki ga je kot prvi predsednik vodil prof.dr. Zlatko Jančič.
Slovenska oglaševalska zbornica (SOZ), ki je pričela z delovanjem leta 1999 kot naslednica Slovenskega združenja oglaševalcev, letos praznuje 15. obletnico delovanja kot osrednja stanovska organizacija slovenske tržno komunikacijske stroke, ki v svojih vrstah združuje komunikacijske agencije, oglaševalce in založnike medijev. SOZ že 15. let predstavlja, obvešča, povezuje in izobražuje ter skrbi za oblikovanje in uveljavljanje visokih strokovnih standardov tako na področju samoregulative kot širše, tudi na področju zagotavljanja podatkov o medijski potrošnji.
Pod okriljem SOZ potekajo številni, za razvoj stroke pomembni projekti: Oglaševalsko razsodišče, Nacionalna raziskava branosti, Revidiranje prodanih naklad tiskanih medijev, Merjenje obiskanosti spletnih strani, dokumenti Dobre prakse, dogodki SOZ Akademije in Dobro jutro, oglaševalci!, Mednarodni oglaševalski festival Zlati boben, Slovenski oglaševalski festival, Effie Slovenija, nagrada za tržno-komunikacijsko učinkovitost ter nagrade Mladi kreativci, Oglaševalska osebnost in Oglaševalec leta.