Skip to main content
Prijava
  • Zahtevaj novo geslo
Postanite član SOZ!
Prijavite se na E-obvestila
Prijava na e-obvestila je bila uspešno oddana.
Kontakti
+386 1 439 60 50
[email protected]
Vsi kontakti
Iskalnik
Domov
MENU
nazaj
  • SOZ združenja in sekcije
  • Slovensko združenje oglaševalskih agencij - SZOA
  • Slovensko združenje oglaševalcev - SZO
  • Slovensko združenje medijev - SZM
  • Mednarodno sodelovanje
  • EASA
  • EACA
  • WFA
  • O nas
  • Zgodovina in statut
  • Poslanstvo in cilji
  • Organizacijska struktura
  • SOZ združenja in sekcije
  • SOZ ekipa
  • Mednarodno sodelovanje
  • Novinarsko središče
  • Fotogradiva in galerije
  • Članstvo SOZ
  • Člani SOZ
  • Pristopna izjava
  • Ugodnosti in popusti za člane SOZ
  • Postopki
  • Pritožba Oglaševalskemu razsodišču
  • Ugovor na razsodbo Oglaševalskega razsodišča
  • Mnenje o oglasu pred objavo oglasa
  • Oglaševalsko razsodišče
  • Samoregulativa oglaševanja
  • Slovenski oglaševalski kodeks
  • Poslovnik o delu OR
  • Postopki
  • Pogosta vprašanja in odgovori
  • Arhiv razsodb
  • Projekti SOZ
  • Dobra praksa
  • Trajnostni oglaševalski standardi
  • SOZ Akademija
  • SOZ Akademija poglobljeno
  • SOZ Akademija okrogle mize & intervjuji
  • SOZ Akademija krajši dogodki
  • SOF – Slovenski oglaševalski festival
  • Zlati boben – Golden Drum
  • Effie Slovenija, nagrada za tržno-komunikacijsko učinkovitost
  • MOSS – merjenje obiskanosti spletnih strani
  • Član članu
  • Drugi dogodki za člane SOZ
  • Nagrade
  • Oglaševalec leta 2021
  • Oglaševalska osebnost
  • Mladi kreativci
  • SOF
  • Golden Drum
  • Effie
  • O nas
  • Članstvo SOZ
  • Oglaševalsko razsodišče
  • Projekti SOZ
  • Nagrade
  • Dogodki
  • Novice
Linkedin
Twitter
Facebook
Pinterest
  • Prijava Registracija

Preverite ugodnosti za člane SOZ!

  • E-obvestila
  • Kontakt
DomovNoviceNovi razsodbi Oglaševalskega razsodišča

Domače novice

Novi razsodbi Oglaševalskega razsodišča

20. Jun 2014
Na rednih mesečnih sejah maja in junija 2014 je Oglaševalsko razsodišče (OR), ki deluje pod okriljem Slovenske oglaševalske zbornice (SOZ), obravnavalo štiri pritožbe in sprejelo tri razsodbe.

V dveh primerih je postopek presoje skladnosti z določili Slovenskega oglaševalskega kodeksa (SOK) zaključen, razsodbi pa javni in objavljeni: ŠT. 242 / 12. 6. 2014 in ŠT. 243 / 8. 5. 2014. V obeh primerih je Oglaševalsko razsodišče prepoznalo elemente zavajajočega oglaševanja in posledično kršitev določil Slovenskega oglaševalskega kodeksa. Oglaševalsko razsodišče je zato presodilo, da sta pritožbi utemeljeni ter izreklo ukrep: javni poziv k prenehanju objavljanja oglaševanja, ki je bilo predmet presoje, do njegove uskladitve z določili Slovenskega oglaševalskega kodeksa.

V enem primeru se rok za vložitev morebitnega ugovora na razsodbo še ni iztekel, zato postopek še ni zaključen, v enem primeru pa je Oglaševalsko razsodišče pozvalo oglaševalca k dopolnitvi odgovora na pritožbo.

Roman Berčon, predsednik Oglaševalskega razsodišča, je razsodbi komentiral: »Opaziti je, da število utemeljenih pritožb, ki se nanašajo na tako imenovano »zavajajoče oglaševanje«, katero znotraj samoregulativnih aktov ureja »trojček« (Slovenski oglaševalski kodeks, Temeljna pravila, Členi: 3, 4 in 5: Poštenost, Resničnost in Dokazljivost), narašča. Po eni strani to lahko pomeni, da je povečanje števila ne dovolj domišljenih komunikacij (ali morda celo namernih potvarjanj dejstev) posledica aktualne družbene stvarnosti, po drugi strani pa tudi, da glede tega istega (ne dovolj domišljenih oziroma zavajajočih trditev v komunikacijah), in najbrž prav zaradi te iste aktualne družbene stvarnosti, narašča tudi ozaveščenost laične in strokovne javnosti.

Oglaševalsko razsodišče, ki v tekočem mandatu deluje v sestavi: Roman Berčon, predsednik, doc.dr. Milena Fornazarič, podpredsednica, Andreja Zadnik Andoljšek, Cene Grčar, Gordana Petek Ivandič, doc.dr. Aleksandra Pisnik in Marko Vičič, je v obdobju december 2013 / junij 2014 obravnavalo kar 10 pritožb. Pet pritožb so vložili potrošniki, petkrat pa je bilo v vlogi pritožnika konkurenčno podjetje. Za osem pritožb je postopek presoje zaključen, v štirih primerih je Oglaševalsko razsodišče ugotovilo kršitev določil SOK (utemeljenost pritožbe), štirikrat pa je presodilo, da pritožba ni bila utemeljena. Od začetka mandata 1. 12. 2013 je Oglaševalsko razsodišče podalo tudi sedem mnenj o oglaševanju pred njegovo objavo ter na zahtevo Tržnega inšpektorata RS tudi dve mnenji o že objavljenem oglaševanju. Razsodbe Oglaševalskega razsodišča so javne in objavljene na www.soz.si, mnenja pa so last vlagateljev.

Slovenski oglaševalski kodeks, Poslovnik o delu Oglaševalskega razsodišča in arhiv razsodb so javno dostopni na spletnem naslovu: http://www.soz.si/oglasevalsko_razsodisce/.

ŽE 20 LET UVELJAVLJAMO STANDARDE!
V letu 2014 slovenska tržno komunikacijska industrija praznuje kar dva zavidljiva jubileja uveljavljanja standardov –20 let razvijanja in uveljavljanja samoregulative oglaševanja na slovenskem trgu in 15 let delovanja Slovenske oglaševalske zbornice.

Prvi Slovenski oglaševalski kodeks je bil sprejet že v začetku oktobra 1994 na festivalu Zlati boben v Portorožu. V okviru Slovenskega oglaševalskega združenja (predhodnik Slovenske oglaševalske zbornice) je pričelo delovati Oglaševalsko razsodišče (poimenovano Častno razsodišče), ki ga je kot prvi predsednik vodil prof.dr. Zlatko Jančič.

Slovenska oglaševalska zbornica (SOZ), ki je pričela z delovanjem leta 1999 kot naslednica Slovenskega združenja oglaševalcev, letos praznuje 15. obletnico delovanja kot osrednja stanovska organizacija slovenske tržno komunikacijske stroke, ki v svojih vrstah združuje komunikacijske agencije, oglaševalce in založnike medijev. SOZ že 15. let predstavlja, obvešča, povezuje in izobražuje ter skrbi za oblikovanje in uveljavljanje visokih strokovnih standardov tako na področju samoregulative kot širše, tudi na področju zagotavljanja podatkov o medijski potrošnji.

Pod okriljem SOZ potekajo številni, za razvoj stroke pomembni projekti: Oglaševalsko razsodišče, Nacionalna raziskava branosti, Revidiranje prodanih naklad tiskanih medijev, Merjenje obiskanosti spletnih strani, dokumenti Dobre prakse, dogodki SOZ Akademije in Dobro jutro, oglaševalci!, Mednarodni oglaševalski festival Zlati boben, Slovenski oglaševalski festival, Effie Slovenija, nagrada za tržno-komunikacijsko učinkovitost ter nagrade Mladi kreativci, Oglaševalska osebnost in Oglaševalec leta.

Sorodne novice
12.10.2023 -
Zlati boben zasijal v vsej svoji veličini
04.09.2023 -
MOSS: Odpiranje rubrik in vstop v novo obdobje merjenja in načrtovanja
27.03.2023 -
Vpogled v ozadje tržnega raziskovanja na Effie dnevu 2023
13.12.2022 -
Petrol vabi. Za letošnje praznike podarite nasmehe. Pomagajte Rdečim noskom!
08.11.2022 -
Nov Zakon o varstvu potrošnikov / ZVPot-1
20.09.2022 -
Finalisti Zlatega bobna so znani
Vse sorodne novice
Na vrh

O NAS

  • Statut
  • Poslanstvo in cilji
  • Organizacijska struktura
  • Združenja in sekcije
  • SOZ ekipa
  • Mednarodno sodelovanje

ČLANSTVO SOZ

  • Člani SOZ
  • Pristopna izjava
  • Ugodnosti in popusti za člane SOZ

OGLAŠEVALSKO RAZSODIŠČE

  • Samoregulativa oglaševanja
  • Slovenski oglaševalski kodeks
  • Poslovnik o delu OR
  • Postopki
  • Pogosta vprašanja in odgovori
  • Arhiv razsodb

PROJEKTI SOZ

  • Trajnost
  • Dobra praksa
  • SOZ Akademija
  • SOF - Slovenski oglaševalski festival
  • Zlati boben - Golden drum
  • Effie Slovenija, nagrada za tržno-komunikacijsko učinkovitost
  • MOSS - merjenje obiskanosti spletnih strani
  • Član članu

NAGRADE

  • Oglaševalec leta
  • Oglaševalska osebnost
 
   

 

2015 © SOZ | Pravna obvestila | Piškotki

Na vrh
SAMO ZA ČLANE SOZ

Vsebina je vidna samo registriranim
članom SOZ.
Preverite ugodnosti za člane.

Postanite član SOZ!