Domače novice
Novi podatki v okviru projekta Revidirane prodane naklade tiskanih medijev (RPN)
Najbolj prodajani tiskani mediji Preglednico podatkov RPN so pristopniki k projektu RPN dopolnili s podatki za 4. četrtletje 2013 za tednike, publikacije s periodiko izhajanja krajšo od enega tedna in brezplačnike, s podatki za 2. polletje 2013 za publikacije s periodiko izhajanja višjo od enega tedna ter s podatki za celotno leto 2013 za publikacije brez redne periodike izhajanja. Najvišjo prodano naklado med dnevniki beležijo Slovenske novice, sledita jim Delo in Dnevnik. Med tedniki je najbolj prodajan Nedeljski dnevnik, sledita mu Nedelo in Družina. Najvišjo prodano naklado med mesečniki izkazuje revija Vzajemnost pred Cicidojem in Reader's Digestom. Najbolj prodajan štirinajstdnevnik so Pogledi, dvomesečnik pa Naš dom. Med publikacijami brez redne periodike izhajanja* je najbolj prodajana Ona plus, sledijo ji Delo in dom plus, Polet fit in novinec v projektu RPN revija Medicina & ljudje založnika Časnik Finance. Najvišjo distribuirano naklado med prilogami izkazuje Vikend, sledita mu Pilot in Nika, najvišjo brezplačno distribuirano naklado med brezplačniki pa beležita tednik Žurnal in dnevnik Žurnal24.
Prodana, distribuirana in brezplačna naklada Podatki o prodani in drugih nakladah tiskanih medijev se v projektu RPN objavljajo v različnih kategorijah, zajemajo pa povprečno stanje naklad v četrtini leta pri edicijah s frekvenco izhajanja enega tedna ali manj (tedniki, dnevniki, brezplačniki, priloge …), v polovici leta (štirinajstdnevniki, mesečniki, dvomesečniki …) ali v celem letu (publikacije brez redne periodike izhajanja*). Za plačljive tiskane medije je najpomembnejši podatek o prodani nakladi, za priloge podatek o distribuirani nakladi in za brezplačnike podatek o brezplačni / kontrolirani distribuirani nakladi. Revizije v okviru projekta RPN potekajo kontinuirano (vsak pristopnik je revidiran najmanj enkrat letno) in jih v obdobju 2010-14 izvaja Deloitte revizija d.o.o. iz Ljubljane.
Pristopniki k projektu RPN Projekt v celoti financira in z njim v okviru SOZ upravlja dvanajst pristopnikov, ki želijo s transparentnostjo podatkov o prodanih in drugih nakladah prispevati k urejanju slovenskega medijskega in oglaševalskega trga: Časnik Finance, ČZP Večer, Delo, Dnevnik, Dolenjski list Novo mesto, Družina, Mladina, Mladinska knjiga založba, Prava smer, Založba Rokus Klett, Zavod Vzajemnost in Žurnal media. Za pristop k projektu se lahko brez omejitev odloči katerikoli založnik tiskanih medijev.
Kontaktni osebi: Alenka Mervič, predsednica PS RPN, e-pošta: [email protected] Petra Prelog, vodja projektov, e-pošta: [email protected], tel.: 01 439 60 57
Slovenska oglaševalska zbornica Revidirane prodane naklade tiskanih medijev (RPN) Letališka cesta 35, 1000 Ljubljana Tel.: 01 439 60 50; faks: 01 439 60 59 e-pošta: [email protected]
*Redna periodika izhajanja pomeni, da publikacija izhaja časovno enakomerno skozi celo leto s periodiko izhajanja: dnevno, tedensko, na 14 dni, mesečno, dvomesečno ali trimesečno. Publikacije brez redne periodike izhajanja lahko izhajajo nekaj mesecev zaporedno, nato sledi premor in nato ponovno vsak mesec (npr.: marec, april, maj, junij, september, oktober, november in december).