Skip to main content
Prijava
  • Zahtevaj novo geslo
Postanite član SOZ!
Prijavite se na E-obvestila
Prijava na e-obvestila je bila uspešno oddana.
Kontakti
+386 1 439 60 50
[email protected]
Vsi kontakti
Iskalnik
Domov
MENU
nazaj
  • SOZ združenja in sekcije
  • Slovensko združenje oglaševalskih agencij - SZOA
  • Slovensko združenje oglaševalcev - SZO
  • Slovensko združenje medijev - SZM
  • Mednarodno sodelovanje
  • EASA
  • EACA
  • WFA
  • O nas
  • Zgodovina in statut
  • Poslanstvo in cilji
  • Organizacijska struktura
  • SOZ združenja in sekcije
  • SOZ ekipa
  • Mednarodno sodelovanje
  • Novinarsko središče
  • Fotogradiva in galerije
  • Članstvo SOZ
  • Člani SOZ
  • Pristopna izjava
  • Ugodnosti in popusti za člane SOZ
  • Postopki
  • Pritožba Oglaševalskemu razsodišču
  • Ugovor na razsodbo Oglaševalskega razsodišča
  • Mnenje o oglasu pred objavo oglasa
  • Oglaševalsko razsodišče
  • Samoregulativa oglaševanja
  • Slovenski oglaševalski kodeks
  • Poslovnik o delu OR
  • Postopki
  • Pogosta vprašanja in odgovori
  • Arhiv razsodb
  • Projekti SOZ
  • Dobra praksa
  • Trajnostni oglaševalski standardi
  • SOZ Akademija
  • SOZ Akademija poglobljeno
  • SOZ Akademija okrogle mize & intervjuji
  • SOZ Akademija krajši dogodki
  • SOF – Slovenski oglaševalski festival
  • Zlati boben – Golden Drum
  • Effie Slovenija, nagrada za tržno-komunikacijsko učinkovitost
  • MOSS – merjenje obiskanosti spletnih strani
  • Član članu
  • Drugi dogodki za člane SOZ
  • Nagrade
  • Oglaševalec leta 2021
  • Oglaševalska osebnost
  • Mladi kreativci
  • SOF
  • Golden Drum
  • Effie
  • O nas
  • Članstvo SOZ
  • Oglaševalsko razsodišče
  • Projekti SOZ
  • Nagrade
  • Dogodki
  • Novice
Linkedin
Twitter
Facebook
Pinterest
  • Prijava Registracija

Preverite ugodnosti za člane SOZ!

  • E-obvestila
  • Kontakt
DomovNoviceNovi podatki v okviru projekta Revidirane prodane naklade tiskanih medijev (RPN)

Domače novice

Novi podatki v okviru projekta Revidirane prodane naklade tiskanih medijev (RPN)

1. Sep 2014
Pristopniki k projektu RPN, ki poteka pod okriljem Slovenske oglaševalske zbornice (SOZ), so objavili podatke o prodani in drugih nakladah slovenskih tiskanih medijev za 2. četrtletje in 1. polletje 2014. Podatki iz RPN so javno dostopni na http://www.soz.si/projekti_soz/rpn_revidiranje_prodanih_naklad/, posamezni certifikati za posamezno obdobje vsakega v RPN vključenega tiskanega medija pa so na voljo na http://www.soz.si/projekti_soz/rpn_certifikati/.

Najbolj prodajani in distribuirani tiskani mediji
Preglednico podatkov RPN so pristopniki k projektu RPN dopolnili s podatki za 2. četrtletje 2014 za tednike, publikacije s periodiko izhajanja, krajšo od enega tedna, in brezplačnike ter s podatki za 1. polletje 2014 za publikacije s periodiko izhajanja višjo od enega tedna. Najvišjo prodano naklado med dnevniki beležijo Slovenske novice, sledita jim Delo in Dnevnik. Med tedniki je najbolj prodajan Nedeljski dnevnik, sledita mu Nedelo in Družina. Družina v kategoriji beleži tudi rast prodane naklade, najvišjo rast naklade med tedniki pa z 2,6 odstotno razliko v primerjavi s prvim kvartalom leta 2014 beleži Mladina.
Rast prodane naklade v primerjavi s predhodnim polletjem beleži tudi štirinajstdnevnik Pogledi, njegova naklada je višja za 8,2 odstotka. Mesečnikom sta se v drugem kvartalu pridružili še dve publikaciji, Delo De facto, ki ga izdaja založniška hiša Delo, ter Zakladnica zdravja, ki jo izdaja Mladina. Od publikacij brez redne periodike izhajanja k mesečnikom pa so v 1. polletju 2014 pristopile tudi publikacije Ona plus, Delo in dom plus ter Polet fit. Najvišjo prodano naklado v kategoriji mesečnikov izkazuje revija Vzajemnost ter za njo Reader's Digest in Cicido. Cicido med drugim beleži 1,9 odstotka višjo prodano naklado v primerjavi s predhodnim polletjem in kar 4,9 odstotka višjo prodano naklado v primerjavi z istim obdobjem lani. Z najvišjim porastom prodane naklade pa se lahko pohvali Pil, kateremu je v prvem polletju 2014 naklada zrastla za rekordnih 5,6 odstotka. Tudi sicer naklada revije Pil konstantno raste, od pristopa k projektu RPN v letu 2012, smo zaznali porast prodane naklade za 8,4 odstotka.
Med prilogami se je razmerje naklad malenkost spremenilo, najvišjo distribuirano naklado beležijo Vikend, Pilot in Moj dom. Distribuirano naklado tudi v tem kvartalu povečuje Vikend, pa tudi Odprta kuhinja ter Sobotna priloga, ki med drugim izkazuje največjo razliko v primerjavi s predhodnim četrtletjem, 7,1 odstotka.

Prodana, distribuirana in brezplačna naklada
Podatki o prodani in drugih nakladah tiskanih medijev so pomemben industrijski standard razvitega oglaševalskega trga in kot tak nepogrešljivo orodje za strokovno in učinkovito medijsko načrtovanje. Revizije v okviru projekta RPN potekajo kontinuirano (vsak pristopnik je revidiran najmanj enkrat letno); v obdobju 2010-14 jih izvaja Deloitte revizija d.o.o. iz Ljubljane. S pomočjo podatkov RPN lahko dodatno ocenimo tudi podatke iz drugih raziskav, saj so poleg podatkov, ki jih zagotavlja Nacionalna raziskava branosti (NRB), najpomembnejši podatki za strokovno in učinkovito medijsko načrtovanje.

Podatki o prodani in drugih nakladah tiskanih medijev se v projektu RPN objavljajo v različnih kategorijah, zajemajo pa povprečno stanje naklad v četrtini leta pri edicijah s frekvenco izhajanja enega tedna ali manj (tedniki, dnevniki, brezplačniki, priloge …) ali v polovici leta (štirinajstdnevniki, mesečniki, dvomesečniki …). Za plačljive tiskane medije je najpomembnejši podatek o prodani nakladi, za priloge podatek o distribuirani nakladi in za brezplačnike podatek o brezplačni / kontrolirani distribuirani nakladi.

Pristopniki tudi v 2014 dosledno oddajajo podatke o elektronskih izvodih, ki so lahko katerikoli e-formati publikacij na katerikoli platformi (na spletu, tabličnih računalnikih, mobilnih telefonih), pod pogojem, da so vsebinski ekvivalenti tiskanim izvodom, po javni objavi se torej ne smejo vsebinsko spreminjati. Podatki o tiskanih izvodih in elektronskih izvodih se zaradi transparentnosti v nobeni kategoriji RPN ne združujejo.

Oddani podatki založnikov pristopnikov so javno dostopni v skupni preglednici, projekt RPN pa za vsak v projekt vključen tiskani medij objavi certifikat RPN. Dinamika izdajanja in objavljanja certifikatov RPN je enaka dinamiki objavljanja četrtletnih in polletnih podatkov.

Pristopniki k projektu RPN
Projekt RPN v celoti financira in z njim v okviru SOZ upravlja enajst pristopnikov, ki želijo s transparentnostjo podatkov o prodanih in drugih nakladah prispevati k urejanju slovenskega medijskega in oglaševalskega trga: Časnik Finance, ČZP Večer, Delo, Dnevnik, Dolenjski list Novo mesto, Družina, Mladina, Mladinska knjiga založba, Prava smer, Založba Rokus Klett in Zavod Vzajemnost. Za pristop k projektu se lahko brez omejitev odloči katerikoli založnik tiskanih medijev.

Kontaktni osebi:
Alenka Mervič, predsednica PS RPN, [email protected]
Kristina Bogataj, vodja projekta na SOZ, [email protected]

Sorodne novice
12.10.2023 -
Zlati boben zasijal v vsej svoji veličini
04.09.2023 -
MOSS: Odpiranje rubrik in vstop v novo obdobje merjenja in načrtovanja
27.03.2023 -
Vpogled v ozadje tržnega raziskovanja na Effie dnevu 2023
13.12.2022 -
Petrol vabi. Za letošnje praznike podarite nasmehe. Pomagajte Rdečim noskom!
08.11.2022 -
Nov Zakon o varstvu potrošnikov / ZVPot-1
20.09.2022 -
Finalisti Zlatega bobna so znani
Vse sorodne novice
Na vrh

O NAS

  • Statut
  • Poslanstvo in cilji
  • Organizacijska struktura
  • Združenja in sekcije
  • SOZ ekipa
  • Mednarodno sodelovanje

ČLANSTVO SOZ

  • Člani SOZ
  • Pristopna izjava
  • Ugodnosti in popusti za člane SOZ

OGLAŠEVALSKO RAZSODIŠČE

  • Samoregulativa oglaševanja
  • Slovenski oglaševalski kodeks
  • Poslovnik o delu OR
  • Postopki
  • Pogosta vprašanja in odgovori
  • Arhiv razsodb

PROJEKTI SOZ

  • Trajnost
  • Dobra praksa
  • SOZ Akademija
  • SOF - Slovenski oglaševalski festival
  • Zlati boben - Golden drum
  • Effie Slovenija, nagrada za tržno-komunikacijsko učinkovitost
  • MOSS - merjenje obiskanosti spletnih strani
  • Član članu

NAGRADE

  • Oglaševalec leta
  • Oglaševalska osebnost
 
   

 

2015 © SOZ | Pravna obvestila | Piškotki

Na vrh
SAMO ZA ČLANE SOZ

Vsebina je vidna samo registriranim
članom SOZ.
Preverite ugodnosti za člane.

Postanite član SOZ!