Domače novice
Novi podatki v okviru projekta Revidirane prodane naklade tiskanih medijev (RPN)
Najbolj prodajani tiskani mediji
Prodana, distribuirana in brezplačna naklada
Za oglaševalsko in širšo komunikacijsko stroko so poleg tiskane naklade pomembni predvsem podatki o prodani, distribuirani in brezplačni distribuirani nakladi. Podatki o prodani in drugih nakladah tiskanih medijev se v projektu RPN objavljajo v različnih kategorijah. Zajemajo povprečno stanje naklad v četrtini leta pri edicijah s frekvenco izhajanja enega tedna ali manj (tedniki, dnevniki, brezplačniki, priloge …) ali v polovici leta (štirinajstdnevniki, mesečniki, dvomesečniki …). Za plačljive tiskane medije je najpomembnejši podatek o prodani nakladi, za priloge podatek o distribuirani nakladi in za brezplačnike podatek o brezplačni oz. kontrolirani distribuirani nakladi.
16 založnikov – pristopnikov k projektu RPN
Projekt v celoti financirajo in z njim v okviru SOZ upravljajo pristopniki: Adria Media Ljubljana, Časnik Finance, ČZP Večer, Delo, Delo revije, Dnevnik, Dolenjski list Novo mesto, Družina, Mladina, Mladinska knjiga Založba, Novitim, Prava smer, Videotop Color Media, Založba Rokus Klett, Zavod Vzajemnost in Žurnal media. Za pristop k projektu se lahko brez omejitev odloči katerikoli založnik tiskanih medijev.
Podatki RPN so pomemben industrijski standard
RPN je skupen projekt večine slovenskih založnikov tiskanih medijev, ki se izvaja pod okriljem Slovenske oglaševalske zbornice (SOZ). Pristopniki k RPN s projektom dokazuje svojo zavezo, da s transparentnostjo podatkov o prodanih in drugih nakladah prispevajo k urejanju slovenskega medijskega in oglaševalskega trga. Podatki RPN so s strani neodvisnega revizorja potrjen in za vse poenoten podatek in zato osnova za oceno relevantnosti posameznega tiskanega medija. S pomočjo podatkov RPN lahko dodatno ocenimo tudi podatke iz drugih raziskav. Podatki o prodani in drugih nakladah tiskanih medijev so poleg podatkov o branosti, ki jih zagotavlja Nacionalna raziskava branosti (NRB), pomemben industrijski standard razvitega oglaševalskega trga in kot tak nepogrešljivo orodje za strokovno in učinkovito medijsko načrtovanje. Pristopniki se samostojno odločajo, za katere svoje publikacije bodo v okviru RPN objavljali podatke o prodani in drugih nakladah. Cilj projekta ostaja, da bi vsi pristopniki objavljali podatke o nakladah za vse svoje publikacije.
Revizije v okviru projekta RPN, ki potekajo kontinuirano (vsak pristopnik - založnik je revidiran najmanj enkrat letno, trije naključno izbrani pristopniki pa so revidirani dvakrat letno), v letih 2010 - 2012 izvaja Deloitte revizija d.o.o. iz Ljubljane.