Skip to main content
Prijava
  • Zahtevaj novo geslo
Postanite član SOZ!
Prijavite se na E-obvestila
Prijava na e-obvestila je bila uspešno oddana.
Kontakti
+386 1 439 60 50
[email protected]
Vsi kontakti
Iskalnik
Domov
MENU
nazaj
  • SOZ združenja in sekcije
  • Slovensko združenje oglaševalskih agencij - SZOA
  • Slovensko združenje oglaševalcev - SZO
  • Slovensko združenje medijev - SZM
  • Mednarodno sodelovanje
  • EASA
  • EACA
  • WFA
  • O nas
  • Zgodovina in statut
  • Poslanstvo in cilji
  • Organizacijska struktura
  • SOZ združenja in sekcije
  • SOZ ekipa
  • Mednarodno sodelovanje
  • Novinarsko središče
  • Fotogradiva in galerije
  • Članstvo SOZ
  • Člani SOZ
  • Pristopna izjava
  • Ugodnosti in popusti za člane SOZ
  • Postopki
  • Pritožba Oglaševalskemu razsodišču
  • Ugovor na razsodbo Oglaševalskega razsodišča
  • Mnenje o oglasu pred objavo oglasa
  • Oglaševalsko razsodišče
  • Samoregulativa oglaševanja
  • Slovenski oglaševalski kodeks
  • Poslovnik o delu OR
  • Postopki
  • Pogosta vprašanja in odgovori
  • Arhiv razsodb
  • Projekti SOZ
  • Dobra praksa
  • Trajnostni oglaševalski standardi
  • SOZ Akademija
  • SOZ Akademija poglobljeno
  • SOZ Akademija okrogle mize & intervjuji
  • SOZ Akademija krajši dogodki
  • SOF – Slovenski oglaševalski festival
  • Zlati boben – Golden Drum
  • Effie Slovenija, nagrada za tržno-komunikacijsko učinkovitost
  • MOSS – merjenje obiskanosti spletnih strani
  • Član članu
  • Drugi dogodki za člane SOZ
  • Nagrade
  • Oglaševalec leta 2021
  • Oglaševalska osebnost
  • Mladi kreativci
  • SOF
  • Golden Drum
  • Effie
  • O nas
  • Članstvo SOZ
  • Oglaševalsko razsodišče
  • Projekti SOZ
  • Nagrade
  • Dogodki
  • Novice
Linkedin
Twitter
Facebook
Pinterest
  • Prijava Registracija

Preverite ugodnosti za člane SOZ!

  • E-obvestila
  • Kontakt
DomovNoviceNove Razsodbe Oglaševalskega razsodišča

Domače novice, Novice SOZ splošne

Nove Razsodbe Oglaševalskega razsodišča

8. Aug 2017

Oglaševalsko razsodišče je na redni julijski seji odločalo o treh pritožbah in enem ugovoru na Razsodbo. Postopek presoje je v vseh štirih primerih zaključen, razsodbe pa objavljene v arhivu razsodb Oglaševalskega razsodišča. Le v enem primeru je Razsodišče ugotovilo kršitev določil Slovenskega oglaševalskega kodeksa. Tudi v prvih sedmih mesecih letošnjega leta se nadaljuje trend rasti števila prejetih vlog, ki ga tako beležimo že dobri dve leti in pol. Letos narašča tako število pritožb kot prošenj za mnenje.

Oglaševalsko razsodišče je na julijski seji obravnavalo tri pritožbe potrošnice, ki so se nanašale na domnevno zavajajoče oglaševanje družbe Hofer trgovina. Le v primeru tiskanega oglasa / velikega obcestnega plakata  »Največ odličij med trgovci. Hofer. Okus tradicije.« je ugotovilo kršitev določil Slovenskega oglaševalskega kodeksa (SOK). Presodilo je, da iz oglasa ni jasno in nedvoumno razvidno, na kaj se nanaša trditev »Največ odličij med trgovci« - ali na odličja nasploh, ali pa na odličja, ki jih podeljuje GZS za pekovske izdelke (kruh in drugi pekovski izdelki).  Zato je oglas zasnovan tako, da bi lahko zavedel potrošnika in kot tak ni v skladu z določili 3. in 11.4. člena Slovenskega oglaševalskega kodeksa. Razsodišče je izreklo tudi ukrep – poziv oglaševalcu k prenehanju objavljanja oglasa, ki je bil predmet presoje, do njegove uskladitve z določili SOK. V drugih dveh primerih (Razsodba št. 303 in 305) je presodilo, da pritožba ni utemeljena. Prav tako je kot neutemeljen zavrnilo ugovor na Razsodbo št. 299, predmet presoje je bil spletni promocijski letak ob posebni ponudbi kuhinj Dan Kuchen. 

Delo Oglaševalskega razsodišča v letu 2016 je zaznamovalo nadaljevanje trenda rasti števila pritožb (30 odstotna rast glede na 2015), ki so jih nanj naslovili potrošniki in podjetja. Tudi v prvih sedmih mesecih letošnjega leta se naraščajoči trend števila prijetih pritožb še ni ustavil. Do konca julija je Oglaševalsko razsodišče tako presojalo o kar 16 pritožbah (dobrih 70% glede vse pritožbe v 2016). Med pritožniki po daljšem obdobju ponovno prevladujejo potrošniki. Odločalo je tudi o petih ugovorih na Razsodbe. Tudi v 2017 prevladujejo pritožbe, ki se nanašajo na domnevno zavajajoče oglaševanje. 

V letošnjem letu beležimo tudi porast zahtevkov za mnenje Oglaševalskega razsodišča – tako tistih, ki se nanašajo na oglaševanje pred njegovo objavo – v 2017 je Razsodišče podalo že 8 mnenj (v celem letu 2016 le 6) kot tistih s strani državnih organov, ki se praviloma nanašajo na domnevno zavajajoče ali nedostojno oglaševanje. Letos je tako Razsodišče podalo že 6 mnenj (v celem letu 2016 prav tako 6). Na Razsodišče se ne obrača več le TIRS, za mnenje so prosili tudi z Ministrstva za pravosodje in Inšpektorata za varno hrano pri Ministrstvu za kmetijstvo, gozdarstvo in prehrano. 

Verjamemo, da večje število na Razsodišče naslovljenih vlog ni v največji meri odraz naraščanja spornega oglaševanja na slovenskem trgu, temveč zlasti večje prepoznavnosti Oglaševalskega razsodišča in njegovega ugleda v strokovni, zlasti pa v najširši, splošni javnosti. Več pozornosti samo-regulativi oglaševanja, njenemu pomenu in delu Oglaševalskega razsodišča posvečajo tudi slovenski mediji – predstavniki Razsodišča so tako postali redni sogovorniki tudi v televizijskih in radijskih oddajah, ki odpirajo vprašanja dobrega in slabega, dovoljenega in nedovoljenega oglaševanja.

Sorodne novice
12.10.2023 -
Zlati boben zasijal v vsej svoji veličini
04.09.2023 -
MOSS: Odpiranje rubrik in vstop v novo obdobje merjenja in načrtovanja
27.03.2023 -
Vpogled v ozadje tržnega raziskovanja na Effie dnevu 2023
13.12.2022 -
Petrol vabi. Za letošnje praznike podarite nasmehe. Pomagajte Rdečim noskom!
08.11.2022 -
Nov Zakon o varstvu potrošnikov / ZVPot-1
20.09.2022 -
Finalisti Zlatega bobna so znani
Vse sorodne novice
Na vrh

O NAS

  • Statut
  • Poslanstvo in cilji
  • Organizacijska struktura
  • Združenja in sekcije
  • SOZ ekipa
  • Mednarodno sodelovanje

ČLANSTVO SOZ

  • Člani SOZ
  • Pristopna izjava
  • Ugodnosti in popusti za člane SOZ

OGLAŠEVALSKO RAZSODIŠČE

  • Samoregulativa oglaševanja
  • Slovenski oglaševalski kodeks
  • Poslovnik o delu OR
  • Postopki
  • Pogosta vprašanja in odgovori
  • Arhiv razsodb

PROJEKTI SOZ

  • Trajnost
  • Dobra praksa
  • SOZ Akademija
  • SOF - Slovenski oglaševalski festival
  • Zlati boben - Golden drum
  • Effie Slovenija, nagrada za tržno-komunikacijsko učinkovitost
  • MOSS - merjenje obiskanosti spletnih strani
  • Član članu

NAGRADE

  • Oglaševalec leta
  • Oglaševalska osebnost
 
   

 

2015 © SOZ | Pravna obvestila | Piškotki

Na vrh
SAMO ZA ČLANE SOZ

Vsebina je vidna samo registriranim
članom SOZ.
Preverite ugodnosti za člane.

Postanite član SOZ!