Skip to main content
Prijava
  • Zahtevaj novo geslo
Postanite član SOZ!
Prijavite se na E-obvestila
Prijava na e-obvestila je bila uspešno oddana.
Kontakti
+386 1 439 60 50
[email protected]
Vsi kontakti
Iskalnik
Domov
MENU
nazaj
  • SOZ združenja in sekcije
  • Slovensko združenje oglaševalskih agencij - SZOA
  • Slovensko združenje oglaševalcev - SZO
  • Slovensko združenje medijev - SZM
  • Mednarodno sodelovanje
  • EASA
  • EACA
  • WFA
  • O nas
  • Zgodovina in statut
  • Poslanstvo in cilji
  • Organizacijska struktura
  • SOZ združenja in sekcije
  • SOZ ekipa
  • Mednarodno sodelovanje
  • Novinarsko središče
  • Fotogradiva in galerije
  • Članstvo SOZ
  • Člani SOZ
  • Pristopna izjava
  • Ugodnosti in popusti za člane SOZ
  • Postopki
  • Pritožba Oglaševalskemu razsodišču
  • Ugovor na razsodbo Oglaševalskega razsodišča
  • Mnenje o oglasu pred objavo oglasa
  • Oglaševalsko razsodišče
  • Samoregulativa oglaševanja
  • Slovenski oglaševalski kodeks
  • Poslovnik o delu OR
  • Postopki
  • Pogosta vprašanja in odgovori
  • Arhiv razsodb
  • Projekti SOZ
  • Dobra praksa
  • Trajnostni oglaševalski standardi
  • SOZ Akademija
  • SOZ Akademija poglobljeno
  • SOZ Akademija okrogle mize & intervjuji
  • SOZ Akademija krajši dogodki
  • SOF – Slovenski oglaševalski festival
  • Zlati boben – Golden Drum
  • Effie Slovenija, nagrada za tržno-komunikacijsko učinkovitost
  • MOSS – merjenje obiskanosti spletnih strani
  • Član članu
  • Drugi dogodki za člane SOZ
  • Nagrade
  • Oglaševalec leta 2021
  • Oglaševalska osebnost
  • Mladi kreativci
  • SOF
  • Golden Drum
  • Effie
  • O nas
  • Članstvo SOZ
  • Oglaševalsko razsodišče
  • Projekti SOZ
  • Nagrade
  • Dogodki
  • Novice
Linkedin
Twitter
Facebook
Pinterest
  • Prijava Registracija

Preverite ugodnosti za člane SOZ!

  • E-obvestila
  • Kontakt
DomovNoviceNove razsodbe Oglaševalskega razsodišča

Domače novice

Nove razsodbe Oglaševalskega razsodišča

14. Maj 2012

Oglaševalsko razsodišče v 2011 odločalo o 19 pritožbah

Oglaševalsko razsodišče (OR), ki deluje pod okriljem Slovenske oglaševalske zbornice (SOZ), je v marcu in aprilu sprejelo štiri razsodbe. V treh primerih je odločilo, da pritožba ni utemeljena. Razsodbe so objavljene v arhivu razsodb Oglaševalskega razsodišča.

V treh primerih so bili pritožniki pravne osebe (konkurenti), eno pritožbo pa je na Oglaševalsko razsodišče naslovil potrošnik. V treh obravnavanih primerih je Oglaševalsko razsodišče presodilo, da je oglaševanje skladno z določili Slovenskega oglaševalskega kodeks (SOK), v primeru pritožbe podjetja Prema d.o.o. iz Ljubljane, ki se nanaša na serijo tiskanih oglasov za izdelek Maca Premium, Inkanatura, oglaševalca Eternis, Vesna Černe s.p. iz Ljubljane, pa je presodilo, da je pritožba utemeljena. V prvih štirih mesecih tekočega leta je Oglaševalsko razsodišče razsojalo o šestih primerih, v enem primeru je postopek presoje prekinilo. OR je podalo sedem mnenj o oglasih pred njihovo objavo. V vseh pritožbah so pritožniki ocenili, da gre za domnevno zavajajoče oglaševanje, kar kaže na nadaljevanje trenda iz preteklega leta.

Delo Oglaševalskega razsodišča v 2011
Oglaševalsko razsodišče je v 2011 odločalo o 19 pritožbah, ki so se nanašale na 14 oglasov (na tri oglase je prejelo več pritožb) in sprejelo 14 razsodb (predhodno leto 17). V petih primerih je Oglaševalsko razsodišče ugotovilo kršitev določil Slovenskega oglaševalskega kodeksa (SOK), sedemkrat je presodilo, da pritožba ni utemeljena, dvakrat pa je sprejelo odločitev, da se postopek presoje prekine, ker predmet pritožbe ni bil predmet presoje po SOK. V 2011 so na Oglaševalsko razsodišče več pritožb naslovili potrošniki (v 2010 so prevladovale pritožbe konkurentov). Največ pritožb se je nanašalo na domnevno zavajajoče oglaševanje, glede na oglaševani produkt pa na oglaševanje prehranskih izdelkov (5), ki je vključevalo zdravstvene trditve. Tudi v 2011 je Oglaševalsko razsodišče razsojalo v dveh primerih oglaševanja radijskih programov z navajanjem podatkov iz medijskih raziskav. Glede na medij objave pa so med obravnavanimi primeri prevladovali TV oglasi. Kar na pet razsodb so bili vloženi ugovori, za katere pa je Oglaševalsko razsodišče presodilo, da so neutemeljeni in ponovilo predhodno razsodbo. Temu ustrezno je bil v 2011 povprečni potrebni čas za zaključek primera nekoliko daljši. Oglaševalsko razsodišče je podalo tudi 14 mnenj o oglasu pred njegovo objavo (predhodno leto 15), v 13 primerih je šlo za oglaševanje v srednjih, višjih in visokih šolah ter na fakultetah, en primer pa se je nanašal na oglaševanje na prodajnem mestu.

»Zaradi vloge oglaševanja v družbi je ključno, da se spoštujejo etični in moralni standardi. Novi SOK se v praksi sicer uporablja že od 1. 10. 2009, a člani Oglaševalskega razsodišča na podlagi presoje primerov ocenjujemo, da prehodno obdobje še ni zaključeno. Zato je opozarjanje na novosti, ki jih je prinesel novi Slovenski oglaševalski kodeks, še vedno potrebno«, je v imenu Oglaševalskega razsodišča izjavila Janja Božič Marolt, predsednica OR.

Vložitev pritožbe
Oglaševalsko razsodišče o skladnosti oglasov s Slovenskim oglaševalskim kodeksom presoja zgolj na podlagi pritožb. Pritožbo lahko vložijo tako pravne kot fizične osebe. Iz pritožbe mora biti jasno razvidno, na kateri oglas oz. akcijo se pritožba nanaša. Vlagatelj mora v utemeljitvi pritožbe navesti, zakaj ocenjuje, da predmetni oglas ni skladen z določili SOK in katere člene kodeksa naj bi kršil. Pritožbi je potrebno priložiti kopijo oglasa. V primeru, ko to ni mogoče, to zagotovi pisarna SOZ. Pritožba mora biti podpisana z imenom in priimkom ter kontaktnimi podatki vlagatelja pritožbe. Anonimnih pritožb Oglaševalsko razsodišče ne obravnava. V primeru, da je vlagatelj pritožbe fizična oseba, je njegova identiteta poznana zgolj članom razsodišča, pred vsemi drugimi javnostmi pa mu je zagotovljena anonimnost. Postopek presoje je za vpletene v primer brezplačen, stroške postopka krije SOZ. Pritožba mora biti vložena pisno po pošti: SOZ – Oglaševalsko razsodišče, Parmova 53, 1000 Ljubljana ali po e-pošti: [email protected] z oznako »za Oglaševalsko razsodišče«.

Dodatne informacije o delu Oglaševalskega razsodišča na [email protected].

Sorodne novice
12.10.2023 -
Zlati boben zasijal v vsej svoji veličini
04.09.2023 -
MOSS: Odpiranje rubrik in vstop v novo obdobje merjenja in načrtovanja
27.03.2023 -
Vpogled v ozadje tržnega raziskovanja na Effie dnevu 2023
13.12.2022 -
Petrol vabi. Za letošnje praznike podarite nasmehe. Pomagajte Rdečim noskom!
08.11.2022 -
Nov Zakon o varstvu potrošnikov / ZVPot-1
20.09.2022 -
Finalisti Zlatega bobna so znani
Vse sorodne novice
Na vrh

O NAS

  • Statut
  • Poslanstvo in cilji
  • Organizacijska struktura
  • Združenja in sekcije
  • SOZ ekipa
  • Mednarodno sodelovanje

ČLANSTVO SOZ

  • Člani SOZ
  • Pristopna izjava
  • Ugodnosti in popusti za člane SOZ

OGLAŠEVALSKO RAZSODIŠČE

  • Samoregulativa oglaševanja
  • Slovenski oglaševalski kodeks
  • Poslovnik o delu OR
  • Postopki
  • Pogosta vprašanja in odgovori
  • Arhiv razsodb

PROJEKTI SOZ

  • Trajnost
  • Dobra praksa
  • SOZ Akademija
  • SOF - Slovenski oglaševalski festival
  • Zlati boben - Golden drum
  • Effie Slovenija, nagrada za tržno-komunikacijsko učinkovitost
  • MOSS - merjenje obiskanosti spletnih strani
  • Član članu

NAGRADE

  • Oglaševalec leta
  • Oglaševalska osebnost
 
   

 

2015 © SOZ | Pravna obvestila | Piškotki

Na vrh
SAMO ZA ČLANE SOZ

Vsebina je vidna samo registriranim
članom SOZ.
Preverite ugodnosti za člane.

Postanite član SOZ!