Skip to main content
Prijava
  • Zahtevaj novo geslo
Postanite član SOZ!
Prijavite se na E-obvestila
Prijava na e-obvestila je bila uspešno oddana.
Kontakti
+386 1 439 60 50
[email protected]
Vsi kontakti
Iskalnik
Domov
MENU
nazaj
  • SOZ združenja in sekcije
  • Slovensko združenje oglaševalskih agencij - SZOA
  • Slovensko združenje oglaševalcev - SZO
  • Slovensko združenje medijev - SZM
  • Mednarodno sodelovanje
  • EASA
  • EACA
  • WFA
  • O nas
  • Zgodovina in statut
  • Poslanstvo in cilji
  • Organizacijska struktura
  • SOZ združenja in sekcije
  • SOZ ekipa
  • Mednarodno sodelovanje
  • Novinarsko središče
  • Fotogradiva in galerije
  • Članstvo SOZ
  • Člani SOZ
  • Pristopna izjava
  • Ugodnosti in popusti za člane SOZ
  • Postopki
  • Pritožba Oglaševalskemu razsodišču
  • Ugovor na razsodbo Oglaševalskega razsodišča
  • Mnenje o oglasu pred objavo oglasa
  • Oglaševalsko razsodišče
  • Samoregulativa oglaševanja
  • Slovenski oglaševalski kodeks
  • Poslovnik o delu OR
  • Postopki
  • Pogosta vprašanja in odgovori
  • Arhiv razsodb
  • Projekti SOZ
  • Dobra praksa
  • Trajnostni oglaševalski standardi
  • SOZ Akademija
  • SOZ Akademija poglobljeno
  • SOZ Akademija okrogle mize & intervjuji
  • SOZ Akademija krajši dogodki
  • SOF – Slovenski oglaševalski festival
  • Zlati boben – Golden Drum
  • Effie Slovenija, nagrada za tržno-komunikacijsko učinkovitost
  • MOSS – merjenje obiskanosti spletnih strani
  • Član članu
  • Drugi dogodki za člane SOZ
  • Nagrade
  • Oglaševalec leta 2021
  • Oglaševalska osebnost
  • Mladi kreativci
  • SOF
  • Golden Drum
  • Effie
  • O nas
  • Članstvo SOZ
  • Oglaševalsko razsodišče
  • Projekti SOZ
  • Nagrade
  • Dogodki
  • Novice
Linkedin
Twitter
Facebook
Pinterest
  • Prijava Registracija

Preverite ugodnosti za člane SOZ!

  • E-obvestila
  • Kontakt
DomovNoviceNove Razsodbe Oglaševalskega razsodišča

Domače novice, Novice SOZ splošne

Nove Razsodbe Oglaševalskega razsodišča

17. Jul 2019
Oglaševalsko razsodišče je na rednih sejah v juniju in juliju odločalo o štirih pritožbah. V treh primerih je ugotovilo, da je pritožba utemeljena. Dvakrat je šlo za oglaševanje na zunanjih oglasnih površinah. Oglaševalsko razsodišče je pritožbi na plakat #hatebetter pritrdilo v delu, da ni jasno prepoznavno, da gre za oglaševanje in kdo je njegov naročnik, posledično iritira potrošnike in bi lahko povzročil občutke strahu ali stiske. V primeru oglaševanja kluba Rocco na Nazorjevi ulici v Ljubljani je Razsodišče ugotovilo, da oglaševanje, ki prikazuje tudi zelo pomanjkljivo oblečeno žensko, na izbranem mediju objave ni v skladu z zahtevami kulturnega okolja in iritira potrošnike. 
V primeru pritožbe na video oglas za majsko izdajo revije Demokracija pa je Razsodišče presodilo, da oglaševanje zaradi neprimernega prikazovanja beguncev (migrantov) krši več določil SOK. Razsodbe so objavljene na spletnem mestu SOZ. 
 
Četrti primer, o katerem je Oglaševalsko razsodišče odločalo na zadnjih dveh sejah pred poletnim premorom, postopkovno še ni zaključen, rok za ugovor na Razsodbo še teče.  
 
Oglaševalsko raasodišče je na zahtevo TIRS podalo tudi eno mnenje o že objavljenem oglaševanju ter dve mnenji o oglaševanju pred njegovo objavo.
 
Nove Razsodbe
 
Pritožbo na plakat #hatebetter, ki je bil v času Festivala performensa 2019 objavljen na oglasnih mestih družbe TAM-TAM v Ljubljani, je na Razsodišče naslovila potrošnica. Naročnik objave je bilo Slovensko mladinsko gledališče, ki je tudi soorganizator Festivala Peformensa.  Oglaševalsko razsodišče je presodilo, da je pritožba utemeljena v delu, da oglaševanje ni jasno in nedvoumno prepoznavno kot tako zlasti tudi zato, ker oglaševalec na plakatu ni naveden. Zato  plakat ni v skladu z določili 6.5. člena Slovenskega oglaševalskega kodeksa (SOK), ki eksplicitno določa, da mora biti vsaka naročena in plačana komunikacijajasno in nedvoumno prepoznavna kot taka, naročnik pa na oglasu naveden. Ugotovilo je tudi, da ker iz plakata ni jasno in nedvoumno razvidno, da gre za oglaševanje in da je umetniško delo, ki je na oglasu upodobljeno, del Festivala performensa, potrošnik sporočilo plakata lahko razume na več načinov. Zato bi le-ta lahko povzročil občutke strahu ali stiske in iritira potrošnike, kar pa ni v skladu z določili 7.1. in 7.2. člena SOK. Razsodba 
 
Oglaševanje kluba Rocco na Nazorjevi ulici v centru Ljubljane oglaševalca družbe Tribal iz Maribora je Oglaševalsko razsodišče obravnavalo na podlagi pritožbe Svetniškega kluba Levica pri Mestni občini Ljubljana. Presodilo je, da je pritožba utemeljena v delu, ki se nanaša na kršitev določil 7. člena SOK, saj oglaševanje na katerem je upodobljena zelo pomanjkljivo oblečena ženska na izbranem mediju objave (zunanje oglaševanje) ni v skladu z zahtevami kulurnega okolja in iritira potrošnike. Razsodba 
 
Pritožbo na video oglas za majsko številko publikacije Demokracija je vložila potrošnica. Oglaševalsko razsodišče je o primeru odločalo tako na junijski kot na julijski seji, ker je oglaševalec na Razsodbo vložil ugovor. Uvodoma je ugotovilo, da oglaševanje s svojo sporočilnostjo presega zgolj povzemanje vsebin v oglaševani reviji. Presodilo je, da je zasnovano na način, ki begunce prikazuje na žaljiv način, kar ni v skladu z določili 2.2. člena SOK, ki določa, da oglaševanje ne sme vsebovati ničesar, kar bi posameznike ali skupine lahko žalilo zaradi njihove rasne ali narodnostne pripadnosti, verskega prepričanja, olitične pripoadnosti, spolne opredeljenosti, zdravstvenega stanja ali invalidnosti in drugih kriterijev razlikovanja. Ugotovilo je tudi, da oglas krši določila 7.1., 7.2. in 7.4.  člena SOK, ker ni v skladu z zahtevami kulturnega okolja in kot tako iritira potrošnike / gledalce. Zasovano pa je način, da bi lahko brez upravičenega razloga povzročalo občutek strahu ali stiske, ali celo sprožilo nasilje oziroma nesocialno vedenje. Razsodba 
Sorodne novice
12.10.2023 -
Zlati boben zasijal v vsej svoji veličini
04.09.2023 -
MOSS: Odpiranje rubrik in vstop v novo obdobje merjenja in načrtovanja
27.03.2023 -
Vpogled v ozadje tržnega raziskovanja na Effie dnevu 2023
13.12.2022 -
Petrol vabi. Za letošnje praznike podarite nasmehe. Pomagajte Rdečim noskom!
08.11.2022 -
Nov Zakon o varstvu potrošnikov / ZVPot-1
20.09.2022 -
Finalisti Zlatega bobna so znani
Vse sorodne novice
Na vrh

O NAS

  • Statut
  • Poslanstvo in cilji
  • Organizacijska struktura
  • Združenja in sekcije
  • SOZ ekipa
  • Mednarodno sodelovanje

ČLANSTVO SOZ

  • Člani SOZ
  • Pristopna izjava
  • Ugodnosti in popusti za člane SOZ

OGLAŠEVALSKO RAZSODIŠČE

  • Samoregulativa oglaševanja
  • Slovenski oglaševalski kodeks
  • Poslovnik o delu OR
  • Postopki
  • Pogosta vprašanja in odgovori
  • Arhiv razsodb

PROJEKTI SOZ

  • Trajnost
  • Dobra praksa
  • SOZ Akademija
  • SOF - Slovenski oglaševalski festival
  • Zlati boben - Golden drum
  • Effie Slovenija, nagrada za tržno-komunikacijsko učinkovitost
  • MOSS - merjenje obiskanosti spletnih strani
  • Član članu

NAGRADE

  • Oglaševalec leta
  • Oglaševalska osebnost
 
   

 

2015 © SOZ | Pravna obvestila | Piškotki

Na vrh
SAMO ZA ČLANE SOZ

Vsebina je vidna samo registriranim
članom SOZ.
Preverite ugodnosti za člane.

Postanite član SOZ!