Domače novice
Nova sestava Oglaševalskega razsodišča
Učinkovitost in posledično tudi vrednost oglaševanja kot ekonomskega orodja sta neposredno povezani z njegovim položajem v očeh potrošnika, saj oglaševanje lahko uspešno deluje le v okolju medsebojnega zaupanja vseh vključenih dejavnikov. Dolgoročni interes vseh v oglaševalski industriji, naj bodo to oglaševalci, agencije ali mediji, torej je, da zaščitijo svobodo tržnega komuniciranja tako, da poskrbijo za njegovo korektnost. Ključen segment poslanstva in ciljev Slovenske oglaševalske zbornice je prav vzpostavljanje in zagotavljanje visokih etičnih standardov oglaševanja na slovenskem trgu.
Novembra 2004 se je iztekel 4-letni mandat Oglaševalskega razsodišča, ki je mandat zaključilo v sestavi: Boštjan Strnad, predsednik, dr. Vesna Žabkar, podpredsednica, Igor Arih, dr. Sandra Bašič Hrvatin, Gordana Petek Ivandič in mag. Damjan Možina.
Po združenjih SOZ so bili – skladno z določili Poslovnika o delu Oglaševalskega razsodišča – jeseni 2004 izvedeni kandidacijski postopki za imenovanje kandidatov za člane Oglaševalskega razsodišča v mandatnem obdobju 1.12.2004 / 30.11.2008. Zbor članov SOZ je 12. 11. 2004 izvolil, UO SOZ pa na novembrski seji imenoval Oglaševalsko razsodišče v naslednji sestavi:
- Zoran Gabrijan, kreativni direktor, Futura DDB,
- Cene Grčar, direktor pravne službe Pro Plus,
- Gordana Petek Ivandič, vodja odnosov z javnostmi in tržnega komuniciranja, Belinka Belles,
- Vojteh Miklavčič, svetovalec direktorja marketinga, PS Mercator,
- Andrej Pompe, n & b manager, Formitas,
- Marko Vrtovec, namestnik izvršnega direktorja marketinga, Delo,
- Barbara Zmrzlikar, pomočnica direktorja marketinga, Merkur.
Člani Oglaševalskega razsodišča so na konstitutivni seji 21. decembra 2004 za predsednico Oglaševalskega razsodišča izvolili Gordano Petek Ivandič za podpredsednika pa Marka Vrtovca.
Slovenski oglaševalski kodeks
Od zadnje revizije določil Slovenskega oglaševalskega kodeksa (SOK) v septembru 1999 je minilo dobrih pet let. V tem času beležimo hiter razvoj elektronskih medijev (internet, SMS itd.), pomembnim spremembam sledimo na področju oglaševanja nekaterih posebnih produktov. International Chamber of Commerce (ICC) je oblikovala oziroma dopolnila smernice (guideliness) za oglaševanje otrokom, oglaševanje prehrambenih izdelkov in alkoholnih pijač.Upravni odbor SOZ je na seji decembra 2003 sprejel sklep, da se skladno s smernicami ICC in trendi v EU (European EASA) pripravi predlog sprememb in dopolnil Slovenskega oglaševalskega kodeksa. Prvi predlog revizije kodeksa je pripravljen. Po obravnavi na UO SOZ sledi razprava po združenjih SOZ, oblikovanje končnega besedila in sprejem na zboru članov SOZ.
Poslovnik o delu Oglaševalskega razsodišča
Po dobrih štirih letih in na podlagi praktičnih izkušenj v tem obdobju je UO SOZ ugotovil, da je potrebno pripraviti tudi revizijo določil Poslovnika o delu Oglaševalskega razsodišča. Prvi predlog sprememb in dopolnil je pripravljen, po obravnavi na UO SOZ sledi razprava po združenjih SOZ, oblikovanje končnega besedila in sprejem na zboru članov SOZ.