Domače novice
Nova objava podatkov v okviru projekta Revidirane prodane naklade tiskanih medijev – RPN
Na spletni strani Slovenske oglaševalske zbornice so od 20.08. objavljeni podatki o prodani in drugih nakladah slovenskih tiskanih medijev za 2. četrtletje in 1. polletje 2009. Dnevnik z najvišjo prodano naklado ostajajo Slovenske novice, najbolj prodajan tednik je Nedeljski dnevnik, štirinajstdnevnik Anja, mesečnik Vzajemnost, med dvomesečniki pa najvišjo prodano naklado beleži Naš dom. Največjo distribuirano naklado med prilogami tudi tokrat beleži Vikend, med brezplačniki pa najvišjo brezplačno distribuirano naklado izkazuje tednik Žurnal. Tokrat prvič objavljamo podatke Delove priloge Mag. Podatki iz RPN so javno dostopni na http://rpn.soz.si/.
20. avgusta 2009 smo preglednico podatkov iz RPN, ki je objavljena na spletnem mestu www.soz.si, dopolnili s podatki za 2. četrtletje 2009 za tednike in publikacije s periodiko izhajanja krajšo od enega tedna ter brezplačnike in podatki za 1. polletje 2009 za publikacije s periodiko izhajanja višjo od enega tedna. Najvišjo prodano naklado med dnevniki beležijo Slovenske novice, sledita jim Delo in Dnevnik. Med tedniki je najbolj prodajan Nedeljski dnevnik, sledita mu Nedelo in Lady. Med štirinajstdnevniki prvo mesto še vedno zaseda Anja, ki ji tesno sledi Čvek v križankah in nato Bravo. Prvo mesto med mesečniki še vedno pripada reviji Vzajemnost pred Reader's Digestom in Cosmopolitanom. Pri dvomesečnikih tudi tokrat ni spremembe, najbolj prodajan je Naš dom pred Ambientom in Connectom. Najvišjo distribuirano naklado med prilogami suvereno izkazuje Vikend, sledita mu Pilot in Moj dom, najvišjo brezplačno distribuirano naklado med brezplačniki pa beležijo pri tedniku Žurnal, sledita mu dnevnik Žurnal 24 in mesečnik Gloss Ekpres.
Podatki o prodani in drugih nakladah tiskanih medijev se v projektu RPN objavljajo v različnih kategorijah. Podatki o nakladah zajemajo povprečno stanje naklad v četrtini leta pri edicijah s frekvenco izhajanja enega tedna ali manj (tedniki, dnevniki …) ali v polovici leta (štirinajstdnevniki, mesečniki, dvomesečniki …). Najpomembnejši je podatek o prodani nakladi, ki nam pove koliko izvodov na izid je povprečno prodanih v četrtini oziroma polovici leta. Kategorija prodana naklada vključuje:
- naročniško prodajo: distribuirani izvodi znanim naročnikom v Sloveniji in tujini po ceni, ki ne sme biti nižja od 60 % cene na naslovnici; naklade, ki so prodane s ceno med 60 % in 25 % cene na naslovnici, se vodijo v posebni kategoriji, kar pomeni, da se izvodi prodani po promocijskih cenah ne vodijo v kategoriji prodane naklade;
- kolportažno prodajo: število izvodov, ki so bili dejansko prodani po objavljeni ceni na naslovnici v kioskih, trgovinah, knjigarnah, ulični prodaji in drugih prodajalnah na slovenskem in tujem trgu;
- paketno prodajo: prodaja v večjih količinah kupcem, ki niso končni uporabniki po vsaj 60 % cene na naslovnici.
Najpomembnejši podatek za priloge je podatek o distribuirani nakladi in za brezplačnike podatek o brezplačni distribuirani nakladi.
Podatki o prodani in drugih nakladah tiskanih medijev, ki jih zagotavlja projekt RPN, so poleg podatkov o branosti, ki jih zagotavlja Nacionalna raziskava branosti (NRB), najpomembnejši podatki za strokovno in učinkovito medijsko načrtovanje. Založniki tiskanih medijev – pristopniki k projektu RPN pa s sodelovanjem v projektu dokazujejo svojo zavezo strokovnosti in transprentnosti. Založniki – pristopniki se samostojno odločajo, za katere svoje publikacije bodo v okviru RPN objavljali podatke o prodani in drugih nakladah. Cilj projekta pa zagotovo je, da bi pristopniki objavljali podatke o nakladah za vse svoje publikacije. Podatki iz RPN so javno dostopni na spletni strani Slovenske oglaševalske zbornice: http://rpn.soz.si/
Revizije v okviru projekta RPN, ki potekajo kontinuirano (vsak pristopnik - založnik je revidiran najmanj enkrat letno), v letih 2008 / 2009 izvaja revizijska družba Renoma d.o.o. iz Ljubljana.
Projekt v celoti financirajo in z njim v okviru SOZ upravljajo pristopniki: Adria Media Ljubljana, Arena idej, Časnik Finance, ČZP Večer, Delo, Delo revije, Dnevnik, Dolenjski list Novo mesto, Družina, Image Management, Mladina, Mladinska knjiga Založba, Prava smer, Prešernova družba, Salomon, Studio Moderna Storitve, Umco, Videotop, Založba Rokus Klett, Zavod Vzajemnost in Žurnal media.