Domače novice
Nova objava podatkov v okviru projekta Revidirane prodane naklade tiskanih medijev – RPN
19 novembra 2009 smo preglednico podatkov iz RPN, ki je objavljena na spletnem mestu www.soz.si, dopolnili s podatki za 3. četrtletje 2009 za tednike in publikacije s periodiko izhajanja krajšo od enega tedna ter brezplačnike. Najvišjo prodano naklado med dnevniki beležijo Slovenske novice, sledita jim Delo in Dnevnik. Med tedniki je najbolj prodajan Nedeljski dnevnik, sledi mu Lady, ki je tokrat beležila višjo prodano naklado od Nedela. Najvišjo distribuirano naklado med prilogami izkazuje Vikend, sledita mu Pilot in Ona, najvišjo brezplačno distribuirano naklado med brezplačniki pa beležijo pri tedniku Žurnal, sledita mu dnevnik Žurnal 24 in mesečnik Gloss Ekpres. Tokrat pa prvič objavljamo tudi podatke mesečnikov Ciciban in Cicido založnika Mladinska knjiga Založba, in sicer za 1. polletje 2009, saj se je založnik odločil oddajati podatke še za ti svoji ediciji, kar v projektu RPN toplo pozdravljamo.
Podatki o prodani in drugih nakladah tiskanih medijev se v projektu RPN objavljajo v različnih kategorijah. Podatki o nakladah zajemajo povprečno stanje naklad v četrtini leta pri edicijah s frekvenco izhajanja enega tedna ali manj (tedniki, dnevniki …) ali v polovici leta (štirinajstdnevniki, mesečniki, dvomesečniki …). Najpomembnejši je podatek o prodani nakladi, ki nam pove koliko izvodov na izid je povprečno prodanih v četrtini oziroma polovici leta. Kategorija prodana naklada vključuje:
- naročniško prodajo: distribuirani izvodi znanim naročnikom v Sloveniji in tujini po ceni, ki ne sme biti nižja od 60 % cene na naslovnici; naklade, ki so prodane s ceno med 60 % in 25 % cene na naslovnici, se vodijo v posebni kategoriji, kar pomeni, da se izvodi prodani po promocijskih cenah ne vodijo v kategoriji prodane naklade;
- kolportažno prodajo: število izvodov, ki so bili dejansko prodani po objavljeni ceni na naslovnici v kioskih, trgovinah, knjigarnah, ulični prodaji in drugih prodajalnah na slovenskem in tujem trgu;
- paketno prodajo: prodaja v večjih količinah kupcem, ki niso končni uporabniki po vsaj 60 % cene na naslovnici.
Najpomembnejši podatek za priloge je podatek o distribuirani nakladi in za brezplačnike podatek o brezplačni / kontrolirani distribuirani nakladi.
Podatki o prodani in drugih nakladah tiskanih medijev, ki jih zagotavlja projekt RPN, so poleg podatkov o branosti, ki jih zagotavlja Nacionalna raziskava branosti (NRB), najpomembnejši podatki za strokovno in učinkovito medijsko načrtovanje. Založniki tiskanih medijev – pristopniki k projektu RPN pa s sodelovanjem v projektu dokazujejo svojo zavezo strokovnosti in transprentnosti. Založniki – pristopniki se samostojno odločajo, za katere svoje publikacije bodo v okviru RPN objavljali podatke o prodani in drugih nakladah. Cilj projekta pa zagotovo je, da bi pristopniki objavljali podatke o nakladah za vse svoje publikacije. Podatki iz RPN so javno dostopni na spletni strani Slovenske oglaševalske zbornice: http://www.soz.si/projekti/rpn
Revizije v okviru projekta RPN, ki potekajo kontinuirano (vsak pristopnik - založnik je revidiran najmanj enkrat letno), v letih 2008 / 2009 izvaja revizijska družba Renoma d.o.o. iz Ljubljane.
Projekt v celoti financirajo in z njim v okviru SOZ upravljajo pristopniki: Adria Media Ljubljana, Časnik Finance, ČZP Večer, Delo, Delo revije, Dnevnik, Dolenjski list Novo mesto, Družina, Image Management, Mladina, Mladinska knjiga Založba, Prava smer, Prešernova družba, Salomon, Studio Moderna Storitve, Umco, Videotop, Založba Rokus Klett, Zavod Vzajemnost in Žurnal media.