Skip to main content
Prijava
  • Zahtevaj novo geslo
Postanite član SOZ!
Prijavite se na E-obvestila
Prijava na e-obvestila je bila uspešno oddana.
Kontakti
+386 1 439 60 50
[email protected]
Vsi kontakti
Iskalnik
Domov
MENU
nazaj
  • SOZ združenja in sekcije
  • Slovensko združenje oglaševalskih agencij - SZOA
  • Slovensko združenje oglaševalcev - SZO
  • Slovensko združenje medijev - SZM
  • Mednarodno sodelovanje
  • EASA
  • EACA
  • WFA
  • O nas
  • Zgodovina in statut
  • Poslanstvo in cilji
  • Organizacijska struktura
  • SOZ združenja in sekcije
  • SOZ ekipa
  • Mednarodno sodelovanje
  • Novinarsko središče
  • Fotogradiva in galerije
  • Članstvo SOZ
  • Člani SOZ
  • Pristopna izjava
  • Ugodnosti in popusti za člane SOZ
  • Postopki
  • Pritožba Oglaševalskemu razsodišču
  • Ugovor na razsodbo Oglaševalskega razsodišča
  • Mnenje o oglasu pred objavo oglasa
  • Oglaševalsko razsodišče
  • Samoregulativa oglaševanja
  • Slovenski oglaševalski kodeks
  • Poslovnik o delu OR
  • Postopki
  • Pogosta vprašanja in odgovori
  • Arhiv razsodb
  • Projekti SOZ
  • Dobra praksa
  • Trajnostni oglaševalski standardi
  • SOZ Akademija
  • SOZ Akademija poglobljeno
  • SOZ Akademija okrogle mize & intervjuji
  • SOZ Akademija krajši dogodki
  • SOF – Slovenski oglaševalski festival
  • Zlati boben – Golden Drum
  • Effie Slovenija, nagrada za tržno-komunikacijsko učinkovitost
  • MOSS – merjenje obiskanosti spletnih strani
  • Član članu
  • Drugi dogodki za člane SOZ
  • Nagrade
  • Oglaševalec leta 2021
  • Oglaševalska osebnost
  • Mladi kreativci
  • SOF
  • Golden Drum
  • Effie
  • O nas
  • Članstvo SOZ
  • Oglaševalsko razsodišče
  • Projekti SOZ
  • Nagrade
  • Dogodki
  • Novice
Linkedin
Twitter
Facebook
Pinterest
  • Prijava Registracija

Preverite ugodnosti za člane SOZ!

  • E-obvestila
  • Kontakt
DomovNoviceNova evropska samoregulativna zaveza o trženju alkohola

Domače novice

Nova evropska samoregulativna zaveza o trženju alkohola

17. Apr 2012

Vodilni proizvajalci alkohola bodo razširili skupne standarde trženja in izboljšali samoregulacijo v EU

Vodilni proizvajalci piva, vina in žganih pijač so v ponedeljek, 16. aprila 2012, ustanovili obsežno pobudo, s katero bodo izboljšali okvirje samoregulacije trženja alkoholnih pijač. V pobudi so sprejeli vrsto skupnih, strogih standardov tržnega komuniciranja alkoholnih pijač v Evropski uniji.

Svetovno združenje oglaševalcev (angl. World Federation of Advertisers, WFA), katere članica je tudi Slovenska oglaševalska zbornica (SOZ), že dalj časa sodeluje z vodilnimi evropskimi proizvajalci alkohola z željo po sprejetju nove EU zaveze o trženju alkohola v okviru Foruma EU o alkoholu in zdravju (angl. Alcohol and Health Forum, EAHF). Evropska komisija bo ocenila ali je EAHF naredila vidne doprinose k njeni širši EU zavezi o zmanjšanju škode, povezane z alkoholom. Novo EU strategijo bo Evropska komisija predvidoma objavila v 2013, kjer bodo priporočila EAHF predstavljala temelje za prihodnjo EU politiko do alkohola.

Dogovor o odgovornem trženju (angl. Responsible Marketing Pact) je sprejelo osem največjih oglaševalcev alkoholnih pijač v Evropi: AB InBev, Bacardi, Brown-Forman, Carlsberg, Diageo, Heineken, Pernod Ricard in SAB Miller v sodelovanju z WFA, institucijami Evropske unije in nacionalnimi zvezami. Dogovor bo določil skupne standarde za odgovorno oglaševanje in trženje alkohola odraslim osebam, starejšim od zakonsko določene starostne meje za nakup alkohola. Standardi bodo podvrženi zunanji reviziji neodvisnega revizorskega podjetja Accenture in javnemu poročanju nacionalnih samoregulativnih organizacij v Evropi.

Prvič v zgodovini bo Responsible Marketing Pact postavil skupne standarde, ki jih podpirajo vodilni evropski proizvajalci piva, vina in žganih pijač in bodo:
- preprečili mladoletnim osebam, da bi prišli v stik s tržno komunikacijo alkoholnih pijač na družbenih medijih. Za to bodo skrbeli skupni standardi učinkovitega sistema preverjanja starosti uporabnikov, zgodb, ki jih sponzorira Facebook, uporabniško ustvarjenih vsebin, možnosti deljenja/prepošiljanja objav ipd.;
- za tržno komuniciranje alkohola, ne glede na vrsti medija, postavili enotne demografske definicije odraslih oseb, z omejitvijo nepotrebnega izpostavljanja mladoletnikov oglasom alkoholnih pijač. To bo zagotavljal skupno sprejet standard, da so lahko tovrstni oglasi objavljeni samo v medijih, katerih vsaj 70 odstotkov občinstva je starejše od zakonsko določene starostne meje za nakup alkohola;
- prepovedali tržno komuniciranje alkoholnih pijač, ki bi bilo posebej privlačno mladoletnim osebam in zagotovili, da vsebine oglasov nagovarjajo predvsem odrasle osebe.

Nacionalne samoregulativne organizacije bodo zagotavljale upoštevanje standardov na nacionalnih ravneh s sankcijami, kot so javno imenovanje in sramotenje (angl. name and shame), pridobivanje mnenja pred objavo za prihodnje kampanje in obveščanje pristojnih nacionalnih zakonodajnih organov v primerih ponavljajočih prestopnikov.

Kot zaveza EAHF-u mora Responsible Marketing Pact spoštovati zahteve Foruma po neodvisnem nadzoru in javnem poročanju. WFA bo do junija 2013 predstavila prvo poročilo o napredku in spoštovanju dogovorjenih skupnih standardov. Končno poročilo bo objavljeno februarja 2015.

Stephan Loerke, direktor WFA, je včeraj povedal: »Danes je ključni dan ustanovitve dolgoročne zaveze proizvajalcev alkoholnih pijač k odgovornemu trženju. Responsible Marketing Pact prebija led; prvič, da so se največja podjetja iz sektorja proizvajalcev piva, vina in žganih pijač strinjala o sprejetji skupnih standardov odgovornosti tržnega komuniciranja alkoholnih pijač.«

»Proizvajalci alkoholnih pijač z vso resnostjo jemljemo pričakovanja naših potrošnikov in splošne javnosti, da morajo naše tržne komunikacije spoštovati najvišje standarde. Združujemo moči z našimi partnerji, saj želimo pokazati, da je spoštovanje in preseganje teh pričakovanj tudi v prihodnje naša prioriteta«, je povedal Jean-François van Boxmeer, generalni izvršni direktor podjetja Heineken.

»To je edinstven primer, da naša industrija združuje skupne vire in izkušnje z željo postaviti skupne standarde tržnega komuniciranja alkoholnih pijač, ki bodo prestali preskus časa. Pakt predstavlja velik mejnik za odgovorno trženje«, je povedal Andrew Morgan, predsednik podjetja Diageo Europe.

»S postavljanjem samoregulativnih standardov, ki gredo dlje kot zakon, in preverjanjem, ali se jih res spoštuje, bomo naredili pomembno spremembo v načinu trženja alkoholnih pijač. To je odličen primer doprinosa prostovoljnih aktivnosti k ciljem Evropske strategije o zmanjšanju škode, povezane z alkoholom«, je povedal Christian Barre, generalni izvršni direktor podjetja Domecq Bodegas, Pernod Ricard.

Dodatne informacije na http://www.wfanet.org/en/pact ali [email protected].

Sorodne novice
12.10.2023 -
Zlati boben zasijal v vsej svoji veličini
04.09.2023 -
MOSS: Odpiranje rubrik in vstop v novo obdobje merjenja in načrtovanja
27.03.2023 -
Vpogled v ozadje tržnega raziskovanja na Effie dnevu 2023
13.12.2022 -
Petrol vabi. Za letošnje praznike podarite nasmehe. Pomagajte Rdečim noskom!
08.11.2022 -
Nov Zakon o varstvu potrošnikov / ZVPot-1
20.09.2022 -
Finalisti Zlatega bobna so znani
Vse sorodne novice
Na vrh

O NAS

  • Statut
  • Poslanstvo in cilji
  • Organizacijska struktura
  • Združenja in sekcije
  • SOZ ekipa
  • Mednarodno sodelovanje

ČLANSTVO SOZ

  • Člani SOZ
  • Pristopna izjava
  • Ugodnosti in popusti za člane SOZ

OGLAŠEVALSKO RAZSODIŠČE

  • Samoregulativa oglaševanja
  • Slovenski oglaševalski kodeks
  • Poslovnik o delu OR
  • Postopki
  • Pogosta vprašanja in odgovori
  • Arhiv razsodb

PROJEKTI SOZ

  • Trajnost
  • Dobra praksa
  • SOZ Akademija
  • SOF - Slovenski oglaševalski festival
  • Zlati boben - Golden drum
  • Effie Slovenija, nagrada za tržno-komunikacijsko učinkovitost
  • MOSS - merjenje obiskanosti spletnih strani
  • Član članu

NAGRADE

  • Oglaševalec leta
  • Oglaševalska osebnost
 
   

 

2015 © SOZ | Pravna obvestila | Piškotki

Na vrh
SAMO ZA ČLANE SOZ

Vsebina je vidna samo registriranim
članom SOZ.
Preverite ugodnosti za člane.

Postanite član SOZ!