Domače novice
Nagrado Oglaševalska osebnost je prejel Janez Rakušček
Portorož, 1. april 2011 - Predsednik upravnega odbora SOZ Pavel Vrabec je na zaključni prireditvi s podelitvijo nagrad 20. SOF podelil nagrado Oglaševalska osebnost, s katero je UO SOZ letos nagradil Janeza Rakuščka za kontinuiran prispevek k razvoju slovenske oglaševalske stroke v preteklih dvajsetih letih.
Oglaševalska osebnost je letna stanovska nagrada, ki jo podeljuje upravni odbor Slovenske oglaševalske zbornice bodisi za izjemen dosežek, ki je v preteklem koledarskem letu zaznamoval področje oglaševanja bodisi za kontinuiran prispevek k razvoju slovenske oglaševalske stroke v daljšem časovnem obdobju.
Utemeljitev:
»Ko si raj enkrat zares doživel, si pripravljen narediti vse, da se vrneš vanj«. Ta misel je povzeta po romanu Alamut, avtorja Vladimirja Bartola, ki je mladega študenta Janeza Rakuščka prevzel in navdihoval v tistih letih. In mu pokazal, da je njegov raj pripovedovanje zgodb, navdihujoč intelektualni napor, grajenje asociacij, prodorno ustvarjanje, pronicljiv dialog, premagovanje nemogočih ovir, doseganje vrhov. In vztrajanje in vedno znova vračanje.
Janez Rakušček, diplomirani dramaturg in nosilec študentske Prešernove nagrade, je začel svojo pot kot tekstopisec na oglaševalski agenciji Luna. Vstop v svet oglaševanja se je zgodil na najlepši možni način – z izjemnim, vzajemno pozitivnim, sodelovanjem s svojim prvim naročnikom, podjetjem Renault. Še brez vozniškega izpita je preživel neštete ure na poti do Novega mesta, v pogovorih in snovanjih za blagovno znamko, ki si je prislužila posebno mesto v srcih vseh Slovencev. Uspešen vstop v oglaševanje ga je vodil naprej in pridružil se je oglaševalski agenciji Studio Marketing kot kreativni direktor. Ustvaril je mnoge izjemne kampanje, verjetno najbolj prelomno delo pa je kampanja za Fruc, ki je v slovenski prostor vnesla povsem novo estetiko, komunikacijo, ki je sprožala reakcije s svojo drugačnostjo in brezkompromisnostjo.
Leta 2001 se je znova pridružil oglaševalski agenciji LUNI TBWA kot kreativni direktor in obenem tudi vodja kreativnega oddelka, kjer uspešno deluje še danes. Skupaj s številnimi naročniki je prehodil in gradil uspešno rast, pridobival zaupanje Slovencev in premagoval predsodke in ovire.
Janez Rakušček je izjemen kreativec s strateškim znanjem in poznavanjem ožjega in širšega družbenega in kulturnega konteksta, član mnogih žirij in nosilec številnih nagrad in uvrstitev v ožji izbor s slovenskih in tujih oglaševalskih festivalov (Cannes, Epica, Sof, Golden Drum, Scream, Effie...).
Janez Rakušček pušča nezamenljiv pečat na vsakem delu in pri vsakem naročniku zaradi dolgoletnih izkušenj v oglaševanju, širine znanja, zavedanja vpliva sporočil v kateremkoli mediju in težnji po družbeno odgovornem in ozaveščenem komuniciranju.
Njegovo delovanje je tudi širše od samega dela znotraj oglaševalske agencije LUNA TBWA: je član Sveta tekmovalnega programa pri SOZ, je aktiven komentator strokovnih in širše družbeno aktualnih tem v elektronskih in tiskanih medijih, je že dolga leta tudi mentor mnogim mladim generacijam znotraj oglaševalske agencije LUNA TBWA, kot tudi govorec na različnih izobraževalnih dogodkih slovenskih fakultet in izobraževalnih ustanov.
Vsak, ki je imel priložnost soustvarjati z njim, mu priznava avtoriteto, znanje in energijo, kot tudi status pronicljivega in duhovitega sogovornika v vsakodnevnem delu, nad vsem pa je njegov odnos do ljudi in okolja, ki ga odlikuje spoštovanje, lojalnost in vera v osnovne človeške vrednote.
Za svoj dragocen in kontinuiran prispevek k razvoju stroke prejme Janez Rakušček stanovsko nagrado Oglaševalska osebnost.