Domače novice
Nacionalna raziskava branosti - valutni podatki NRB 2013
- Podatki so bili zbrani v obdobju od 1. 6. 2013 do 28. 2. 2014.
- Skupna velikost vzorca je n=3.977.
- Stopnja sodelovanja je bila 42 %.
- Rezultati so uteženi in reprezentativni za slovensko populacijo v starosti od 10 do 75 let po spolu, starosti, izobrazbi, regiji, tipu naselja in dnevu anketiranja.
- Število merjenih edicij je 147.
Valutni podatki
Z novim obdobjem je bil model NRB posodobljen, predvsem v smeri zajema branosti tiskanih medijev na različnih platformah. Temu ustrezno je bila spremenjena definicija stika s tiskanim medijem v fazi preverjanja zadnjega stika s posamezno edicijo, ter definicija zadnjega branja v fazi merjenja branosti oz. dosega enega izida, ki šteje kot valutni podatek o branosti. Prepoznavanje edicij še vedno temelji na prepoznavi logotipa posamezne edicije, kar velja kot t.i. »zlati standard« v praksi merjenja dosega tiskanih medijev. Prav tako merjenje branosti še vedno temelji na metodi zadnjega branja (ang. Recent Reading), ki je v uporabi v večini nacionalnih raziskav branosti v svetu in tako tudi v Sloveniji. Zaradi zgoraj navedenih sprememb v meritvi podatki za zadnje obdobje niso neposredno primerljivi s podatki iz preteklih obdobij. Vsi podatki, tudi za vse ostale merjene edicije, so na voljo pristopnikom k NRB in naročnikom določenih uporabniških paketov.
Branost periodičnega tiska v Sloveniji
Na povprečni dan v Sloveniji 700.000 oseb bere dnevnike (41% populacije med 10 in 75 let), 430.000 tednike (25%) in 166.000 mesečnike (10%). Skupaj na povprečni dan skoraj milijon prebivalcev Sloveniji v rokah drži časnik ali časopis (963.000 oz. 56% populacije od 10 do 75 let). Na mesečni ravni pa je doseg tiskanih medijev čez 90% - le slabih 5% populacije tisk ne doseže.
Dnevniki sicer dosegajo 43% oz. 732.000 bralcev na ravni dosega enega izida (neto doseg enega izida vseh dnevnikov), v povprečju pa vsak drugi bralec dnevnika pride v stik z dvema različnima dnevnikoma, na eni od treh platform, na katerih izhajajo (tisk, spletna izdaja, mobilna izdaja), večidel na papirju. Tedniki dosegajo 71% oz. 1.209.000 bralcev na ravni dosega enega izida (neto doseg enega izida vseh tednikov). V povprečju vsak med njimi bere skoraj tri tedenske časopise ali revije (2.8). Natanko takšno je tudi povprečje za mesečnike, ki sicer dosegajo 65% ali 1.110.000 bralcev na ravni enega izida (neto doseg enega izida vseh mesečnikov).
Predstavitev (PPT) bo objavljena na http://www.nrb.info/ predvidoma 25. 3. 2014 po 17. uri, kjer boste našli tudi aktualne valutne podatke.
* * * * * * * *
Projekt NRB poteka pod okriljem Slovenske oglaševalske zbornice (SOZ). Izvajalec projekta NRB je družba Valicon. Podatke NRB je dovoljeno navajati samo z navedbo vira.
* * * * * * * *
Dodatne informacije: Borut Odlazek, SOZ: [email protected]