Domače novice, Novice SOZ splošne
Klipingov Indeks medijske podobe za bolj natančen vpogled v medijsko prisotnost
Odnosi z javnostmi veljajo za »mehko« kategorijo, kjer ni vedno lahko izmeriti učinkov, ko se tega lotimo, pa jih pogosto opredeljujemo simplistično (uspeh vs. neuspeh). Klipingovo novo orodje medijske analitike, Indeks medijske podobe, daje podrobnejši vpogled v kakovost medijskih objav ter omogoča primerjave v času in s konkurenco. Indeks je sestavljen iz 12 indikatorjev v treh kategorijah: vsebinske značilnosti objave, doseg objave in velikost oziroma pozicija objave. Naročnikom pomaga bolje razumeti učinke svojih komunikacijskih aktivnosti, predvsem pa jim omogoča primerjave v času in s konkurenco.
V komuniciranju se do opravljenih aktivnosti velikokrat opredeljujemo preko dveh skrajnosti kontinuuma, kjer je na eni strani zmaga, na drugi pa poraz. Novinarska konferenca je bila uspešna ali pa ne. Ciljno število medijskih objav smo dosegli ali pa ne. S to dualno miselnostjo povzročimo dva negativna učinka. Prvič, mnogi komunikatorji se bojijo vrednotiti učinke svojega dela, ker, kaj pa, če rezultati ne bodo dobri? In drugič, če svoje dosežke opredeljujemo samo kot uspeh ali neuspeh, nam to ne daje prav veliko vpogleda v drobovje aktivnosti: kaj od tega, kar počnemo, je smiselno zadržati v prihodnje, kaj pa opustiti? Kako doseči ne več medijskih objav, ampak bolj kakovostne objave, takšne, ki podpirajo tudi druge komunikacijske in organizacijske cilje?
»Prav želja, da naročnikom omogočimo vpogled v kompleksno sliko o kompleksni aktivnosti, kakršna komuniciranje je, nas je vodilo pri razvoju Indeksa medijske podobe. Naročnikom ga bomo predstavili oktobra, vrednost indeksa je predvsem v tem, da daje bistveno bolj podroben vpogled v učinkovitost komuniciranja kot do sedaj najpogosteje uporabljena indikatorja, število medijskih objav ali njihova oglaševalska vrednost,« je ob tem povedala direktorica Klipinga Divna Brkić Hendrickx.