DomovNovice17. novembra se je odvila razprava o novi gospodarski vlogi avdiovizualne industrije v...
Domače novice
17. novembra se je odvila razprava o novi gospodarski vlogi avdiovizualne industrije v Sloveniji in predstavitev študije Deloitte Slovenija
27. Nov 2019
AV industrija sodi med najhitreje se razvijajoče industrije tako doma kot po svetu. Pomena njene vloge v sliki slovenskega gospodarstva se danes še ne zavedamo dovolj, pa bi se ga morali. V 2018 je bilo namreč v Sloveniji ustvarjenih 500 oglasov, 400 video spotov, 12 dokumentarnih filmov, 8 igranih celovečernih filmov, 5 animiranih filmov in 4 serije, ki so v avdiovizualni (AV) industriji v istem letu ustvarili skoraj 1 % celotnega izvoza Slovenije. Delež bruto dodane vrednosti, ki jo prek plačanih fiskalnih prispevkov AV sektor prispeva v državni proračun, pa znaša skoraj 40 odstotkov.
AV industrija sodi med najhitreje se razvijajoče industrije tako doma kot po svetu. Pomena njene vloge v sliki slovenskega gospodarstva se danes še ne zavedamo dovolj, bi se ga pa nedvomno morali, saj ponuja mnoge gospodarske priložnosti tudi v Sloveniji. Tako so 19. novembra na razpravi o novi vlogi AV industrije v Sloveniji zaključili sodelujoči strokovnjaki, ki so predstavili tudi študijo državnih podpor ter ekonomskih in fiskalnih učinkov AV industrije v Sloveniji. Študijo, ki jasno dokazuje pomembno in rastočo vlogo AV industrije v Sloveniji, je v sodelovanju s ključnimi slovenskimi institucijami s področja AV industrije pripravil Deloitte Slovenija.
Avdiovizualna industrija je neizkoriščen steber slovenskega gospodarstva
V 2018 je bilo v Sloveniji ustvarjenih 500 oglasov, 400 video spotov, 12 dokumentarnih filmov, 8 igranih celovečernih filmov, 5 animiranih filmov in 4 serije, ki so v avdiovizualni (AV) industriji v istem letu ustvarili skoraj 1 % celotnega izvoza Slovenije. Delež bruto dodane vrednosti, ki jo prek plačanih fiskalnih prispevkov AV sektor prispeva v državni proračun, pa znaša skoraj 40 odstotkov. Študijo, ki jasno dokazuje pomembno in rastočo vlogo AV industrije v Sloveniji, je v sodelovanju s ključnimi slovenskimi institucijami s področja AV industrije pripravil Deloitte Slovenija.
AV projekti imajo na lokalno gospodarstvo kratkoročne in dolgoročne učinke
Predstavniki Zavoda za uveljavljanje pravic avtorjev, izvajalcev in producentov avdiovizualnih del Slovenije (AIPA, k.o.), Društva avdiovizualnih producentov Slovenije, Društva Filmskih producentov Slovenije ter Slovenskega filmskega centra so v razpravi izpostavili tudi pozitivne učinke AV industrije v praksi na razvoj malega gospodarstva in lokalnega okolja, v katerega vstopa s produkcijo, uspešno privablja investicije in zaposluje veliko število slovenskih filmskih delavcev ter ustvarjalcev. Najpomembnejši učinki AV industrije v lokalnih okoljih so: ustvarjanje novih delovnih mest, tuje naložbe in izvoz, turizem, razvoj nacionalne blagovne znamke in razvoj talentov.
Zavedati se je potrebno tudi, da Slovenija v evropskem merilu ponuja izjemno privlačnost snemanja na gorskih lokacijah, predvsem v Alpah. Ponuja raznolike in atraktivne snemalne lokacije (obala, jezera, jame, gradovi …) in raznolike letne čase. Poleg tega je v letu 2017 je pri nas stopil v veljavo ukrep denarnih povračil za AV produkcijo, Slovenija pa ponuja tudi največje strokovnjake s tega področja in odlično opremo.
Prihodnost za slovensko AV industrijo
Velika rast potreb po AV vsebinah, na kar vpliva tudi razmah mnogih platform videa na zahtevo, je izjemna gospodarska priložnost.
Avtorji študije so prepričani, da se tudi v Sloveniji rast AV industrije lahko doseže, a le, če se prepoznajo naslednje kratkoročne priložnosti za slovensko gospodarstvo:
- AV industrijo je potrebno prepoznati kot prioriteto ter jo smiselno umestiti v delovanje različnih državnih institucij
- Spodbujati je potrebno razvoj trženjskega potenciala domačih AV projektov
- Nujna je vzpostavitev dialoga med AV ustvarjalci ter lokalnimi skupnostmi in okoljskimi institucijami
Poleg tega je potrebno na srednji rok strateško urediti celotno področje razvoja AV industrije, in sicer so nujni:
- Priprava medsektorske nacionalne strategije razvoja AV industrije
- Zagotovitev ustreznih virov financiranja za delovanje filmskih in AV institucij
- Sistematično razvijanje kadrovskih kapacitet ter ureditev zakonodaje, ki tuje ponudnike vsebin na zahtevo spodbuja oz. zavezuje, da del prihodkov z lokalnega trga namenijo za ustvarjanje domačih AV vsebin
Študija je v celoti dostopna na povezavi.
Organizatorji dogodka: