Domače novice
Novi podatki v okviru projekta Revidirane prodane naklade tiskanih medijev (RPN)
Pristopniki k projektu RPN, ki poteka pod okriljem Slovenske oglaševalske zbornice (SOZ), so objavili podatke o prodani in drugih nakladah slovenskih tiskanih medijev, ki se nanašajo na obdobje tretjega četrtletja 2014. Podatki iz RPN so javno dostopni v preglednici revidiranih prodanih naklad, posamezni certifikati RPN pa so na voljo tukaj.
Najbolj prodajani in distribuirani tiskani mediji
Preglednico podatkov RPN so pristopniki k projektu RPN dopolnili s podatki za 3. četrtletje 2014 za tednike in publikacije s periodiko izhajanja, krajšo od enega tedna. Najvišjo prodano naklado med dnevniki beležijo Slovenske novice, sledita jim Delo in Dnevnik. Med tedniki je najbolj prodajan Nedeljski dnevnik, sledita mu Nedelo in nedeljska izdaja Slovenskih novic. Zadnje beležijo tudi najvišjo rast prodane naklade v primerjavi s preteklim četrtletjem; ta pa je sicer v kategoriji najbolj naklonjena tedniku Mladina. Najvišjo distribuirano naklado med prilogami beležita Vikend in Pilot, sledi jima Ona, ki v primerjavi s preteklim četrtletjem beleži tudi največje povečanje distribuirane naklade med prilogami, sledita ji Delo in dom ter Polet.
Prodana in distribuirana naklada
Podatki o prodani in drugih nakladah tiskanih medijev se v projektu RPN objavljajo v različnih kategorijah, zajemajo pa povprečno stanje naklad v tretji četrtini leta pri edicijah s frekvenco izhajanja enega tedna ali manj (tedniki, dnevniki, priloge …). Za plačljive tiskane medije je najpomembnejši podatek o prodani nakladi in za priloge podatek o distribuirani nakladi. Revizije v okviru projekta RPN potekajo kontinuirano (vsak pristopnik je revidiran najmanj enkrat letno) in jih v obdobju 2010-2014 izvaja Deloitte revizija d.o.o. iz Ljubljane.
Pristopniki k projektu RPN
Projekt v celoti financira in z njim v okviru SOZ upravlja enajst pristopnikov, ki želijo s transparentnostjo podatkov o prodanih in drugih nakladah prispevati k urejanju slovenskega medijskega in oglaševalskega trga: Časnik Finance, ČZP Večer, Delo, Dnevnik, Dolenjski list Novo mesto, Družina, Mladina, Mladinska knjiga založba, Prava smer, Založba Rokus Klett, Zavod Vzajemnost. Za pristop k projektu se lahko brez omejitev odloči katerikoli založnik tiskanih medijev.
Kontaktni osebi:
Alenka Mervič, predsednica PS RPN, [email protected]
Kristina Bogataj, vodja projekta na SOZ, [email protected]