Domače novice
Novi podatki v okviru projekta Revidirane prodane naklade tiskanih medijev (RPN)
Najbolj prodajani in distribuirani tiskani mediji Preglednico podatkov RPN so pristopniki k projektu RPN dopolnili s podatki za 2. četrtletje 2014 za tednike, publikacije s periodiko izhajanja, krajšo od enega tedna, in brezplačnike ter s podatki za 1. polletje 2014 za publikacije s periodiko izhajanja višjo od enega tedna. Najvišjo prodano naklado med dnevniki beležijo Slovenske novice, sledita jim Delo in Dnevnik. Med tedniki je najbolj prodajan Nedeljski dnevnik, sledita mu Nedelo in Družina. Družina v kategoriji beleži tudi rast prodane naklade, najvišjo rast naklade med tedniki pa z 2,6 odstotno razliko v primerjavi s prvim kvartalom leta 2014 beleži Mladina. Rast prodane naklade v primerjavi s predhodnim polletjem beleži tudi štirinajstdnevnik Pogledi, njegova naklada je višja za 8,2 odstotka. Mesečnikom sta se v drugem kvartalu pridružili še dve publikaciji, Delo De facto, ki ga izdaja založniška hiša Delo, ter Zakladnica zdravja, ki jo izdaja Mladina. Od publikacij brez redne periodike izhajanja k mesečnikom pa so v 1. polletju 2014 pristopile tudi publikacije Ona plus, Delo in dom plus ter Polet fit. Najvišjo prodano naklado v kategoriji mesečnikov izkazuje revija Vzajemnost ter za njo Reader's Digest in Cicido. Cicido med drugim beleži 1,9 odstotka višjo prodano naklado v primerjavi s predhodnim polletjem in kar 4,9 odstotka višjo prodano naklado v primerjavi z istim obdobjem lani. Z najvišjim porastom prodane naklade pa se lahko pohvali Pil, kateremu je v prvem polletju 2014 naklada zrastla za rekordnih 5,6 odstotka. Tudi sicer naklada revije Pil konstantno raste, od pristopa k projektu RPN v letu 2012, smo zaznali porast prodane naklade za 8,4 odstotka. Med prilogami se je razmerje naklad malenkost spremenilo, najvišjo distribuirano naklado beležijo Vikend, Pilot in Moj dom. Distribuirano naklado tudi v tem kvartalu povečuje Vikend, pa tudi Odprta kuhinja ter Sobotna priloga, ki med drugim izkazuje največjo razliko v primerjavi s predhodnim četrtletjem, 7,1 odstotka.
Prodana, distribuirana in brezplačna naklada Podatki o prodani in drugih nakladah tiskanih medijev so pomemben industrijski standard razvitega oglaševalskega trga in kot tak nepogrešljivo orodje za strokovno in učinkovito medijsko načrtovanje. Revizije v okviru projekta RPN potekajo kontinuirano (vsak pristopnik je revidiran najmanj enkrat letno); v obdobju 2010-14 jih izvaja Deloitte revizija d.o.o. iz Ljubljane. S pomočjo podatkov RPN lahko dodatno ocenimo tudi podatke iz drugih raziskav, saj so poleg podatkov, ki jih zagotavlja Nacionalna raziskava branosti (NRB), najpomembnejši podatki za strokovno in učinkovito medijsko načrtovanje.
Podatki o prodani in drugih nakladah tiskanih medijev se v projektu RPN objavljajo v različnih kategorijah, zajemajo pa povprečno stanje naklad v četrtini leta pri edicijah s frekvenco izhajanja enega tedna ali manj (tedniki, dnevniki, brezplačniki, priloge …) ali v polovici leta (štirinajstdnevniki, mesečniki, dvomesečniki …). Za plačljive tiskane medije je najpomembnejši podatek o prodani nakladi, za priloge podatek o distribuirani nakladi in za brezplačnike podatek o brezplačni / kontrolirani distribuirani nakladi.
Pristopniki tudi v 2014 dosledno oddajajo podatke o elektronskih izvodih, ki so lahko katerikoli e-formati publikacij na katerikoli platformi (na spletu, tabličnih računalnikih, mobilnih telefonih), pod pogojem, da so vsebinski ekvivalenti tiskanim izvodom, po javni objavi se torej ne smejo vsebinsko spreminjati. Podatki o tiskanih izvodih in elektronskih izvodih se zaradi transparentnosti v nobeni kategoriji RPN ne združujejo.
Oddani podatki založnikov pristopnikov so javno dostopni v skupni preglednici, projekt RPN pa za vsak v projekt vključen tiskani medij objavi certifikat RPN. Dinamika izdajanja in objavljanja certifikatov RPN je enaka dinamiki objavljanja četrtletnih in polletnih podatkov.
Pristopniki k projektu RPN Projekt RPN v celoti financira in z njim v okviru SOZ upravlja enajst pristopnikov, ki želijo s transparentnostjo podatkov o prodanih in drugih nakladah prispevati k urejanju slovenskega medijskega in oglaševalskega trga: Časnik Finance, ČZP Večer, Delo, Dnevnik, Dolenjski list Novo mesto, Družina, Mladina, Mladinska knjiga založba, Prava smer, Založba Rokus Klett in Zavod Vzajemnost. Za pristop k projektu se lahko brez omejitev odloči katerikoli založnik tiskanih medijev.
Kontaktni osebi: Alenka Mervič, predsednica PS RPN, [email protected] Kristina Bogataj, vodja projekta na SOZ, [email protected]