Domače novice
Novi podatki v okviru projekta Revidirane prodane naklade tiskanih medijev (RPN) Novost: certifikati za pristopnike k RPN
Najbolj prodajani tiskani mediji
Preglednico podatkov RPN smo dopolnili s podatki za 1. četrtletje 2012 za tednike, publikacije s periodiko izhajanja krajšo od enega tedna in brezplačnike. Najvišjo prodano naklado med dnevniki beležijo Slovenske novice, sledita jim Delo in Dnevnik. Med tedniki je najbolj prodajan Nedeljski dnevnik, sledita mu Nedelo in Družina. Najvišjo distribuirano naklado med prilogami izkazuje Vikend, sledita mu Pilot in Ona, najvišjo brezplačno distribuirano naklado med brezplačniki pa beležita tednik Žurnal in dnevnik Žurnal 24.
Prodana, distribuirana in brezplačna naklada
Za oglaševalsko in širšo komunikacijsko stroko so poleg tiskane naklade pomembni predvsem podatki o prodani, distribuirani in brezplačni distribuirani nakladi. Podatki o prodani in drugih nakladah tiskanih medijev se v projektu RPN objavljajo v različnih kategorijah, zajemajo pa povprečno stanje naklad v četrtini leta pri edicijah s frekvenco izhajanja enega tedna ali manj (tedniki, dnevniki, brezplačniki, priloge …) ali v polovici leta (štirinajstdnevniki, mesečniki, dvomesečniki …). Za plačljive tiskane medije je najpomembnejši podatek o prodani nakladi, za priloge podatek o distribuirani nakladi in za brezplačnike podatek o brezplačni / kontrolirani distribuirani nakladi.
Certifikati RPN
S prvimi javno objavljenimi podatki o prodanih in drugih nakladah za 2012 smo vsakemu posameznemu tiskanemu mediju, ki je vključen v projekt, izdali certifikat RPN za zadnje oddane podatke. Dinamika izdajanja in objavljanja certifikatov RPN je enaka dinamiki objavljanja četrtletnih in polletnih podatkov.
Certifikati RPN so javno dostopni na http://soz.si/projekti_soz/rpn_certifikati/ in še dodatno potrjujejo transparentnost in verodostojnost podatkov, ki jih pristopniki oddajajo, neodvisna revizijska družba Deloitte revizija pa jih revidira v okviru projekta RPN.
15 založnikov – pristopnikov k projektu RPN
Projekt v celoti financirajo in z njim v okviru SOZ upravljajo pristopniki: Adria Media Ljubljana, Časnik Finance, ČZP Večer, Delo, Dnevnik, Dolenjski list Novo mesto, Družina, Mladina, Mladinska knjiga Založba, Novitim, Prava smer, Videotop Color Media, Založba Rokus Klett, Zavod Vzajemnost in Žurnal media. Za pristop k projektu se lahko brez omejitev odloči katerikoli založnik tiskanih medijev.
Revidirane prodane naklade tiskanih medijev (RPN) je skupen projekt večine slovenskih založnikov tiskanih medijev, ki se izvaja pod okriljem Slovenske oglaševalske zbornice (SOZ). Založniki (pristopniki k RPN) s projektom dokazuje svojo zavezo: s transparentnostjo podatkov o prodanih in drugih nakladah prispevati k urejanju slovenskega medijskega in oglaševalskega trga. Podatki RPN so potrjeni in poenoteni s strani neodvisnega revizorja in so kot taki popolnoma verodostojni in transparentni podatki o prodani in drugih nakladah posameznega tiskanega medija. S pomočjo podatkov RPN lahko dodatno ocenimo tudi podatke iz drugih raziskav. Podatki o prodani in drugih nakladah tiskanih medijev so pomemben industrijski standard razvitega oglaševalskega trga in kot tak nepogrešljivo orodje za strokovno in učinkovito medijsko načrtovanje. Revizije v okviru projekta RPN, ki potekajo kontinuirano (vsak pristopnik je revidiran najmanj enkrat letno), v obdobju 2010-12 izvaja Deloitte revizija d.o.o. iz Ljubljane.
Več infomacij o projektu RPN najdete na www.soz.si
Kontaktni osebi:
Alenka Mervič, predsednica PS RPN, e-pošta: [email protected]
Petra Prelog, vodja projektov, e-pošta: [email protected], tel.: 01 439 60 57