Domače novice
Nova evropska samoregulativna zaveza o trženju alkohola
Vodilni proizvajalci alkohola bodo razširili skupne standarde trženja in izboljšali samoregulacijo v EU
Vodilni proizvajalci piva, vina in žganih pijač so v ponedeljek, 16. aprila 2012, ustanovili obsežno pobudo, s katero bodo izboljšali okvirje samoregulacije trženja alkoholnih pijač. V pobudi so sprejeli vrsto skupnih, strogih standardov tržnega komuniciranja alkoholnih pijač v Evropski uniji.
Svetovno združenje oglaševalcev (angl. World Federation of Advertisers, WFA), katere članica je tudi Slovenska oglaševalska zbornica (SOZ), že dalj časa sodeluje z vodilnimi evropskimi proizvajalci alkohola z željo po sprejetju nove EU zaveze o trženju alkohola v okviru Foruma EU o alkoholu in zdravju (angl. Alcohol and Health Forum, EAHF). Evropska komisija bo ocenila ali je EAHF naredila vidne doprinose k njeni širši EU zavezi o zmanjšanju škode, povezane z alkoholom. Novo EU strategijo bo Evropska komisija predvidoma objavila v 2013, kjer bodo priporočila EAHF predstavljala temelje za prihodnjo EU politiko do alkohola.
Dogovor o odgovornem trženju (angl. Responsible Marketing Pact) je sprejelo osem največjih oglaševalcev alkoholnih pijač v Evropi: AB InBev, Bacardi, Brown-Forman, Carlsberg, Diageo, Heineken, Pernod Ricard in SAB Miller v sodelovanju z WFA, institucijami Evropske unije in nacionalnimi zvezami. Dogovor bo določil skupne standarde za odgovorno oglaševanje in trženje alkohola odraslim osebam, starejšim od zakonsko določene starostne meje za nakup alkohola. Standardi bodo podvrženi zunanji reviziji neodvisnega revizorskega podjetja Accenture in javnemu poročanju nacionalnih samoregulativnih organizacij v Evropi.
Prvič v zgodovini bo Responsible Marketing Pact postavil skupne standarde, ki jih podpirajo vodilni evropski proizvajalci piva, vina in žganih pijač in bodo:- preprečili mladoletnim osebam, da bi prišli v stik s tržno komunikacijo alkoholnih pijač na družbenih medijih. Za to bodo skrbeli skupni standardi učinkovitega sistema preverjanja starosti uporabnikov, zgodb, ki jih sponzorira Facebook, uporabniško ustvarjenih vsebin, možnosti deljenja/prepošiljanja objav ipd.;
- za tržno komuniciranje alkohola, ne glede na vrsti medija, postavili enotne demografske definicije odraslih oseb, z omejitvijo nepotrebnega izpostavljanja mladoletnikov oglasom alkoholnih pijač. To bo zagotavljal skupno sprejet standard, da so lahko tovrstni oglasi objavljeni samo v medijih, katerih vsaj 70 odstotkov občinstva je starejše od zakonsko določene starostne meje za nakup alkohola;
- prepovedali tržno komuniciranje alkoholnih pijač, ki bi bilo posebej privlačno mladoletnim osebam in zagotovili, da vsebine oglasov nagovarjajo predvsem odrasle osebe.
Nacionalne samoregulativne organizacije bodo zagotavljale upoštevanje standardov na nacionalnih ravneh s sankcijami, kot so javno imenovanje in sramotenje (angl. name and shame), pridobivanje mnenja pred objavo za prihodnje kampanje in obveščanje pristojnih nacionalnih zakonodajnih organov v primerih ponavljajočih prestopnikov.
Kot zaveza EAHF-u mora Responsible Marketing Pact spoštovati zahteve Foruma po neodvisnem nadzoru in javnem poročanju. WFA bo do junija 2013 predstavila prvo poročilo o napredku in spoštovanju dogovorjenih skupnih standardov. Končno poročilo bo objavljeno februarja 2015.
Stephan Loerke, direktor WFA, je včeraj povedal: »Danes je ključni dan ustanovitve dolgoročne zaveze proizvajalcev alkoholnih pijač k odgovornemu trženju. Responsible Marketing Pact prebija led; prvič, da so se največja podjetja iz sektorja proizvajalcev piva, vina in žganih pijač strinjala o sprejetji skupnih standardov odgovornosti tržnega komuniciranja alkoholnih pijač.«
»Proizvajalci alkoholnih pijač z vso resnostjo jemljemo pričakovanja naših potrošnikov in splošne javnosti, da morajo naše tržne komunikacije spoštovati najvišje standarde. Združujemo moči z našimi partnerji, saj želimo pokazati, da je spoštovanje in preseganje teh pričakovanj tudi v prihodnje naša prioriteta«, je povedal Jean-François van Boxmeer, generalni izvršni direktor podjetja Heineken.
»To je edinstven primer, da naša industrija združuje skupne vire in izkušnje z željo postaviti skupne standarde tržnega komuniciranja alkoholnih pijač, ki bodo prestali preskus časa. Pakt predstavlja velik mejnik za odgovorno trženje«, je povedal Andrew Morgan, predsednik podjetja Diageo Europe.
»S postavljanjem samoregulativnih standardov, ki gredo dlje kot zakon, in preverjanjem, ali se jih res spoštuje, bomo naredili pomembno spremembo v načinu trženja alkoholnih pijač. To je odličen primer doprinosa prostovoljnih aktivnosti k ciljem Evropske strategije o zmanjšanju škode, povezane z alkoholom«, je povedal Christian Barre, generalni izvršni direktor podjetja Domecq Bodegas, Pernod Ricard.
Dodatne informacije na http://www.wfanet.org/en/pact ali [email protected].