Domače novice
Novi podatki v okviru projekta Revidirane prodane naklade tiskanih medijev (RPN)
Najbolj prodajani tiskani mediji
Preglednico podatkov RPN smo dopolnili s podatki za 4. četrtletje 2011 za tednike, publikacije s periodiko izhajanja krajšo od enega tedna in brezplačnike ter s podatki za 2. polletje 2011 za publikacije s periodiko izhajanja višjo od enega tedna. Najvišjo prodano naklado med dnevniki beležijo Slovenske novice, sledita jim Delo in Dnevnik. Med tedniki je najbolj prodajan Nedeljski dnevnik, sledita mu Nedelo in Družina. Med štirinajstdnevniki prvo mesto zaseda Bravo, ki ji sledita novinec OK! in Avto magazin. Najvišjo prodano naklado med mesečniki še vedno izkazuje revija Vzajemnost pred Reader's Digestom in Cicidojem. Pri dvomesečnikih tudi tokrat ni spremembe na vrhu, najbolj prodajan je Naš dom, sledi mu Sensa. Najvišjo distribuirano naklado med prilogami izkazuje Vikend, sledita mu Pilot in Ona, najvišjo brezplačno distribuirano naklado med brezplačniki pa beležita tednik Žurnal in dnevnik Žurnal24.
Tokrat so v okviru RPN prvič objavljeni podatki za mesečnik Science Illustrated založnika ČZP Večer ter 14-dnevnik OK! in mesečnika Pošlji recept in Dobra hrana založnika Videotop Color Media.
Prodana, distribuirana in brezplačna naklada
Za oglaševalsko in širšo komunikacijsko stroko so poleg tiskane naklade pomembni predvsem podatki o prodani, distribuirani in brezplačni distribuirani nakladi. Podatki o prodani in drugih nakladah tiskanih medijev se v projektu RPN objavljajo v različnih kategorijah, zajemajo pa povprečno stanje naklad v četrtini leta pri edicijah s frekvenco izhajanja enega tedna ali manj (tedniki, dnevniki, brezplačniki, priloge …) ali v polovici leta (štirinajstdnevniki, mesečniki, dvomesečniki …). Za plačljive tiskane medije je najpomembnejši podatek o prodani nakladi, za priloge podatek o distribuirani nakladi in za brezplačnike podatek o brezplačni / kontrolirani distribuirani nakladi.
Napovedujemo novost: Certifikati RPN
Pri projektu RPN bomo vsakemu posameznemu tiskanemu mediju, ki je vključen v projekt, s prvimi javno objavljenimi podatki o prodanih in drugih nakladah za 2012 izdali certifikat RPN. Dinamika izdajanja certifikatov RPN bo enaka dinamiki objavljanja četrtletnih in polletnih podatkov. Certifikati RPN bodo še dodatno potrdili transparentnost in verodostojnost podatkov, ki jih pristopniki oddajajo, neodvisna revizijska družba Deloitte revizija pa revidira v okviru projekta RPN. Pristopniki RPN so se zavezali, da bodo v kolofone svojih tiskanih medijev pričeli vključevati znak RPN, ki bo potrjeval, da so navedeni podatki o nakladi verodostojni in resnični.
15 založnikov – pristopnikov k projektu RPN
Projekt v celoti financirajo in z njim v okviru SOZ upravljajo pristopniki: Adria Media Ljubljana, Časnik Finance, ČZP Večer, Delo, Dnevnik, Dolenjski list Novo mesto, Družina, Mladina, Mladinska knjiga Založba, Novitim, Prava smer, Videotop Color Media, Založba Rokus Klett, Zavod Vzajemnost in Žurnal media. Za pristop k projektu se lahko brez omejitev odloči katerikoli založnik tiskanih medijev.
Revidirane prodane naklade tiskanih medijev (RPN) je skupen projekt večine slovenskih založnikov tiskanih medijev, ki se izvaja pod okriljem Slovenske oglaševalske zbornice (SOZ). Založniki (pristopniki k RPN) s projektom dokazuje svojo zavezo: s transparentnostjo podatkov o prodanih in drugih nakladah prispevati k urejanju slovenskega medijskega in oglaševalskega trga. Podatki RPN so potrjeni in poenoteni s strani neodvisnega revizorja in kot taki popolnoma verodostojni in transparentni podatki o prodani in drugih nakladah posameznega tiskanega medija. So nepogrešljivi za učinkovito medijsko planiranje in, skupaj s podatki NRB, obvezno orodje vsakega medijskega planerja.
Podatki RPN so s strani neodvisnega revizorja potrjen in za vse poenoten podatek in zaradi tega osnova za oceno relevantnosti posameznega tiskanega medija. S pomočjo podatkov RPN lahko dodatno ocenimo tudi podatke iz drugih raziskav. Podatki o prodani in drugih nakladah tiskanih medijev so pomemben industrijski standard razvitega oglaševalskega trga in kot tak nepogrešljivo orodje za strokovno in učinkovito medijsko načrtovanje. Revizije v okviru projekta RPN, ki potekajo kontinuirano (vsak pristopnik je revidiran najmanj enkrat letno), v 2010 - 2012 izvaja Deloitte revizija d.o.o. iz Ljubljane.
Več infomacij o projektu RPN najdete na www.soz.si
Kontaktni osebi:
Alenka Mervič, predsednica PS RPN, e-pošta: [email protected]
Petra Prelog, vodja projektov, e-pošta: [email protected], tel.: 01 439 60 57