Domače novice
Novi podatki v okviru projekta Revidirane prodane naklade tiskanih medijev – RPN
Najbolj prodajani tiskani mediji
Preglednico podatkov RPN, smo dopolnili s podatki za 4. četrtletje 2010 za tednike in publikacije s periodiko izhajanja krajšo od enega tedna ter brezplačnike in podatki za 2. polletje 2010 za publikacije s periodiko izhajanja višjo od enega tedna. Najvišjo prodano naklado med dnevniki beležijo Slovenske novice, sledita jim Delo in Dnevnik. Med tedniki je najbolj prodajan Nedeljski dnevnik, sledita mu Nedelo in Lady. Med štirinajstdnevniki prvo mesto zaseda Anja, ki ji sledita Bravo in Kih. Najvišjo prodano naklado med mesečniki še vedno izkazuje revija Vzajemnost pred Reader's Digestom in Cicidojem. Pri dvomesečnikih tudi tokrat ni spremembe na vrhu, najbolj prodajan je Naš dom, sledita mu nov dvomesečnik Sensa založnika Adria Media Ljubljana in Ambient. Najvišjo distribuirano naklado med prilogami izkazuje Vikend, sledita mu Pilot in Moj dom, najvišjo brezplačno distribuirano naklado med brezplačniki pa beležita tednik Žurnal in dnevnik Žurnal 24.
Negativni trend povprečnih prodanih naklad se vedno bolj umirja
Primerjava danes objavljenih podatkov RPN z enakim obdobjem leto poprej pokaže, da je 10 publikacij povečalo prodano, distribuirano in brezplačno distribuirano naklado. Pol leta nazaj je bilo takšnih publikacij 8. Kar 19 publikacij pa izkazuje povečanje prodanih, distribuiranih in brezplačnih distribuiranih naklad v primerjavi s tretjim četrtletjem oz. prvim polletjem 2010, kar so ponovno 4 publikacije več, kot smo ugotavljali ob objavi podatkov pred pol leta. Tokratna objava podatkov RPN tako ponovno z gotovostjo potrjuje umiritev negativnega trenda prodanih naklad tiskanih medijev, prav tako pa Nacionalna raziskava branosti (NRB) že drugič zaporedoma ugotavlja celo rast branosti, kar je za trg tiskanih medijev izjemno spodbudno.
Prodana, distribuirana in brezplačna naklada
Za oglaševalsko in širšo komunikacijsko stroko so poleg tiskane naklade, pomembni predvsem podatki o prodani, distribuirani in brezplačni distribuirani nakladi. Podatki o prodani in drugih nakladah tiskanih medijev se v projektu RPN objavljajo v različnih kategorijah, zajemajo pa povprečno stanje naklad v četrtini leta pri edicijah s frekvenco izhajanja enega tedna ali manj (tedniki, dnevniki, brezplačniki, priloge …) ali v polovici leta (štirinajstdnevniki, mesečniki, dvomesečniki …). Za plačljive tiskane medije je najpomembnejši podatek o prodani nakladi, za priloge podatek o distribuirani nakladi in za brezplačnike podatek o brezplačni / kontrolirani distribuirani nakladi.
16 založnikov – pristopnikov k projektu RPN
Projekt v celoti financirajo in z njim v okviru SOZ upravljajo pristopniki: Adria Media Ljubljana, Časnik Finance, ČZP Večer, Delo, Delo revije, Dnevnik, Dolenjski list Novo mesto, Družina, Mladina, Mladinska knjiga Založba, Novitim, Prava smer, Videotop Color Media, Založba Rokus Klett, Zavod Vzajemnost in Žurnal media. Za pristop k projektu se lahko brez omejitev odloči katerikoli založnik tiskanih medijev.
Revidirane prodane naklade tiskanih medijev - RPN je skupen projekt večine slovenskih založnikov tiskanih medijev, ki se izvaja pod okriljem Slovenske oglaševalske zbornice – SOZ. Založniki - pristopniki k RPN, s projektom dokazuje svojo zavezo – s transparentnostjo podatkov o prodanih in drugih nakladah prispevati k urejanju slovenskega medijskega in oglaševalskega trga. Podatki RPN so s strani neodvisnega revizorja potrjen in za vse poenoten podatek in zaradi tega osnova za oceno relevantnosti posameznega tiskanega medija. S pomočjo podatkov RPN lahko dodatno ocenimo tudi podatke iz drugih raziskav. Podatki o prodani in drugih nakladah tiskanih medijev so pomemben industrijski standard razvitega oglaševalskega trga in kot tak nepogrešljivo orodje za strokovno in učinkovito medijsko načrtovanje. Revizije v okviru projekta RPN, ki potekajo kontinuirano (vsak pristopnik - založnik je revidiran najmanj enkrat letno), v letih 2010 - 2012 izvaja Deloitte revizija d.o.o. iz Ljubljane.