Domače novice
Odziv Slovenske oglaševalske zbornice in Društva za marketing Slovenije na nedavno objavljene rezultate si.Brand TOP 50
Blagovna znamka je duša in srce, je znanje in korist, je izkušnja in emocija, je obljuba in percepcija, je osebnost in pomemben neotipljiv kapital vsakega podjetja, izraža njegovo poslanstvo in vrednote. In ravno zaradi tega je vrednotenje znamk ter posledično sestavljanje in objavljanje lestvic zahteven in odgovoren strokovni izziv.
Za zagotavljanje verodostojnosti mora vsako vrednotenje, vključno z vrednotenjem znamk, temeljiti na transparentni in zanesljivi metodologiji ocenjevanja znamk, na metodologiji, ki jasno in nedvoumno vnaprej opredeljuje kriterije, na podlagi katerih se znamke uvrščajo na lestvico. Prav tako merilo za vključevanje ali nevključevanje posamezne znamke na lestvico nikakor ne sme biti pogojevano z ničemer, še najmanj s plačilom. Vsak, ki se resno in strokovno ukvarja z raziskovanjem, pa tudi ve, da je pravilna opredelitev vzorca in kriterijev izjemnega pomena. Posploševanje in poenostavljanje v raziskavah ni sprejemljivo, saj je potrebno znamke obravnavati glede na kategorije, glede na proizvode ali storitve, glede na to, ali gre za korporativno ali produktno znamko in glede na to, ali gre za znamko, ki je namenjena končnemu potrošniku ali medorganizacijskemu trgu.
V Sloveniji pa smo bili in smo še vedno priča kar nekaj takšnim raziskavam in objavljenim lestvicam, ki podeljujejo domnevno laskave nazive najboljšim znamkam. Takšne lestvice in takšni nazivi po našem mnenju ne prispevajo k zaupanja vrednemu in sodobnemu strokovnemu razvoju trženjske stroke, pa tudi ne k nagrajevanju najboljših, ki si to resnično zaslužijo. Nasprotno, pogosto vodijo k ustvarjanju nejasnega in necelovitega vtisa o znamkah, ki ima lahko za posledico tudi trženjske učinke, kot so vpliv na ugled in vrednost znamke oz. podjetja.
Tekma med blagovnimi znamkami je pomembna, vendar pa mora biti tekmovanje, tako kot vsako drugo, transparentno, z jasnimi kriteriji in pravili, pošteno in strokovno. Podeljevanje nagrad in nazivov zaradi njih samih ne sme in ne more biti upravičeno in strokovno sprejemljivo.
Tako Slovenska oglaševalska zbornica kot Društvo za marketing Slovenije bosta tudi v prihodnje stremela k razvoju trženjske in tržno-komunikacijske stroke, izobraževanju in uveljavljanju najvišjih strokovnih standardov, vključno s podeljevanjem uveljavljenih in cenjenih nagrad.