Domače novice
Nova objava podatkov v okviru projekta Revidirane prodane naklade tiskanih medijev – RPN
Na spletni strani Slovenske oglaševalske zbornice so od 19.02. objavljeni podatki o prodani in drugih nakladah slovenskih tiskanih medijev za 4. četrtletje in 2. polletje 2008. Dnevnik z najvišjo prodano naklado ostajajo Slovenske novice, sledijo jim Delo, Dnevnik, Večer in Finance. Tednik z najvišjo prodano naklado je še vedno Nedeljski Dnevnik pred Nedelom in Družino. Najvišjo prodano naklado med 14-dnevniki beleži Anja, med mesečniki Vzajemnost, medtem ko med dvomesečniki najvišje ostaja Naš Dom. Največjo distribuirano naklado med prilogami tudi tokrat beleži Vikend, med brezplačniki pa najvišjo brezplačno distribuirano naklado izkazuje tednik Žurnal. Tedniki v projektu RPN so bogatejši za prvič objavljene podatke revij Reporter (medij novega pristopnika Prava smer) in Story (medij Adria Medie Ljubljana). Podatki iz RPN so javno dostopni na http://www.soz.si/projekti/rpn.
Projekt, ustanovljen junija 2004 pod okriljem SOZ, poteka tekoče ter skladno z zastavljeno časovnico in cilji. 20. avgusta 2008 smo preglednico podatkov iz RPN, ki je objavljena na spletnem mestu www.soz.si, dopolnili s podatki za 4. četrtletje 2008 za tednike in publikacije s periodiko izhajanja krajšo od enega tedna ter brezplačnike in podatki za 2. polletje 2008 za publikacije s periodiko izhajanja višjo od enega tedna.
Podatki o prodani in drugih nakladah tiskanih medijev se v projektu RPN objavljajo v različnih kategorijah. Najpomembnejši je podatek o prodani nakladi, za brezplačnike pa podatek o distribuirani nakladi. Podatki o nakladah zajemajo povprečno stanje naklad v četrtini leta pri edicijah s frekvenco izhajanja enega tedna ali manj (tedniki, dnevniki …) ali v polovici leta (štirinajstdnevniki, mesečniki, dvomesečniki …). Založniki – pristopniki se samostojno odločajo, za katere svoje publikacije bodo v okviru RPN objavljali podatke o prodani in drugih nakladah. Cilj projekta pa zagotovo je, da bi pristopniki objavljali podatke o nakladah za vse svoje publikacije. Podatki iz RPN so javno dostopni na spletni strani Slovenske oglaševalske zbornice: http://www.soz.si/projekti/rpn
Revizije v okviru projekta RPN, ki potekajo kontinuirano (vsak pristopnik - založnik je revidiran najmanj enkrat letno), v letih 2008 / 2009 izvaja revizijska družba Renoma d.o.o. iz Ljubljana.
Projekt v celoti financirajo in z njim v okviru SOZ upravljajo pristopniki: Adria Media Ljubljana, Časnik Finance, ČZP Večer, Delo, Delo revije, Dnevnik, Dolenjski list Novo mesto, Družina, Mladina, Prešernova družba, Salomon, Studio Moderna Storitve, Umco, Videotop, Žurnal media, Založba Rokus Klett, Zavod Vzajemnost, Image Management ter nova pristopnika Prava smer s tednikom Reporter in Arena idej z mesečnikom Maxim.