Domače novice
Objavljeni valutni podatki MOSS pomlad 2008
Ljubljana, 19. junij: Danes so pristopniki k projektu Merjenje obiskanosti spletnih strani – MOSS, ki poteka pod okriljem Slovenske oglaševalske zbornice – SOZ, ter raziskovalne hiše Aragon iz Ljubljane, ki raziskavo izvaja, na novinarski konferenci predstavili valutne in nekatere druge podatke iz raziskave MOSS - pomlad 2008. Valutni podatki MOSS – pomlad 2008 so z današnjim dnem dostopni na spletni strani www.soz.si. Najvišji doseg med 96 spletnimi stranmi, ki so bile vključene v raziskavo, ima ponovno spletna stran najdi.si, sledijo 24ur.com, siol.net, rtvslo.si in bolha.com. Na mestih šest do deset pa sledijo avto.net, tis.telekom.si, delo.si, zurnal24.si ter spletna stran GenSpot.com, ki je tokrat prvič sodelovala v merjenju.
Podatki MOSS pomlad 2008 se nanašajo na štiritedensko obdobje merjenja, ki je potekalo med 31. marcem in 27. aprilom. Valutni podatki MOSS pomlad 2008 vključujejo podatke o dosegih za 93 spletnih strani. Novinci med njimi so pristopniki: Alpress, BTC, Danu, Macarol & Co., Mediasplet, Menea, TI in Unimatrix-one ter uporabniki: Anej Mehadžič, B2, Carpe diem, Društvo gibanje za mladino, Družina, Hotalot, Indusmedia, spletne storitve – Niki Veček, Kompas, Naveza, Peta dimenzija, Preskok, Report, Salomon (ni objavljen), Samo Jakša in Tadej Accetto.
Izvajalec in terminski potek raziskave MOSS
Raziskavo MOSS izvaja raziskovalna hiša Aragon d.o.o.. Raziskava MOSS se izvaja dvakrat letno in sicer v spomladanskem in jesenskem času, s ciljem, da se zagotovi kontinuirano spremljanje sprememb v spletnem medijskem prostoru, z enakimi letnimi termini merjenja pa je zagotovljena primerljivost valutnih podatkov.
Metodologija MOSS
Raziskovalni pristop je sestavljen iz treh različnih raziskav:
- avtomatskega (tehničnega) merjenja,
- telefonske raziskave in
- spletne ankete.
Cilj avtomatskega (tehničnega) merjenja je izmeriti promet pristopnikov, ki je osnova za opredelitev dosega. Promet, izmerjen v sistemu MOSS, se med merjenjem na dnevni ravni primerja s prometom, ki ga merijo pristopniki sami. S pomočjo telefonske ankete se korigirajo avtomatsko izmerjeni obiskovalci (računalniki) in pripravi projekcija števila dejanskih uporabnikov. Osnovni cilj spletne ankete pa je profiliranje uporabnikov vseh v raziskavo vključenih spletnih strani.
Valuta MOSS je doseg
Valuta MOSS pomlad 2008 je doseg spletnih strani v obdobju od 31. 3. do 27. 4. 2008. Doseg pove, koliko različnih ljudi je v obdobju meritve obiskalo spletno stran. Doseg je izmerjen z avtomatsko meritvijo in korigiran na podlagi rezultatov telefonske ankete.
Doseg MOSS pomlad 2008 vseh 96 merjenih spletnih strani znaša 1,89 milijona obiskovalcev, od katerih je 29% lociranih izven Slovenije. 1,89 milijona obiskovalcev je v času merjenja opravilo 474 milijonov prikazov.
Dosegi MOSS jesen 2007
Najvišji doseg so v raziskavi MOSS pomlad 2008 izmerili spletni strani najdi.si, sledijo spletne strani 24ur.com, siol.net, rtvslo.si, bolha.com, avto.net, tis.telekom.si, delo.si, zurnal24.si ter novincu GenSpot.com. Primerjava podatkov MOSS jesen 2007 in MOSS pomlad 2008 je možna za tistih 66 spletnih strani, ki so sodelovale v obeh merjenjih in so imele enako nastavljene merilne kode.
Če primerjamo podatke MOSS - jesen 2007 in MOSS - pomlad 2008 je absolutno največ pridobila stran zurnal24.si (135.331 uporabnikov), sledita ji tis.telekom.si (88.711) in 24ur.com (52.928). Relativno pa so v primerjavi z dosegom iz jeseni 2007 največ pridobili zurnal24.si (116 %), aktivna.si (93 %) in smrklja.si (56 %).
Uporaba interneta
V populaciji 10 do 75 let je bilo pomladi 2008 63 % uporabnikov interneta. Med prvim merjenjem pomladi 2006 ter zadnjim merjenjem v pomladi 2008 beležimo 16 % rast rednih uporabnikov interneta v Sloveniji. Med rednimi uporabniki interneta predstavljajo dobro polovico moški. Povprečna starost rednega uporabnika interneta znaša 34 let, tri četrtine rednih uporabnikov interneta pa je v starosti od 10 do 44 let. Tri četrtine rednih uporabnikov interneta ima dokončano srednješolsko (38 %) ali višjo izobrazbo (37 %).
Dostopnost podatkov iz MOSS
Valutni podatki o dosegu v raziskavo vključenih spletnih strani so javno dostopni, v širšem obsegu pa so proti plačilu dostopni na trgu v obliki treh, po obsegu podatkov različnih paketov.
Prilogi:
MOSS – pomlad 2008: izvedba, metodologija, ključni rezultati
Valutni podatki MOSS - pomlad 2008
Kratko predstavitev MOSS ter podatke MOSS pomlad 2008, MOSS jesen 2007, MOSS pomlad 2007, MOSS jesen 2006 in MOSS pomlad 2006 najdete na:Spletni strani
Dodatne informacije:
Zoran Savin, predsednik IO SP MOSS, [email protected]
Patricia Cucin, direktorica raziskav, Aragon, [email protected]
Petra Prelog, vodja projekta na SOZ, [email protected],tel.: 01 4396057