Domače novice
Objavljeni valutni podatki MOSS pomlad 2007
Danes so pristopniki k projektu Merjenje obiskanosti spletnih strani – MOSS, ki poteka pod okriljem Slovenske oglaševalske zbornice – SOZ, ter raziskovalne hiše Aragon iz Ljubljane, ki raziskavo izvaja, na novinarski konferenci predstavili valutne in nekatere druge podatke MOSS -pomlad 2007.
Valutni podatki MOSS – pomlad 2007 so z današnjim dnem dostopni na spletnem mestu SOZ. Tako je tudi formalno zaključeno prvo od dveh rednih letnih merjenj v okviru MOSS v letošnjem letu. Najvišji doseg med 83 spletnimi stranmi, ki so bile vključene v raziskavo, ima ponovno spletna stran Najdi.si, sledita 24ur.com ter Siol.net. Spletna stran Rtvslo.si, ki je tokrat prvič sodelovala v merjenju, se je uvrstila na četrto mesto. Na mestih pet do deset sledijo spletne strani bolha.com, avto.net, delo.si, tis.telekom.si, podnapisi.net in glasujzame.com.
Podatki se nanašajo na štiritedensko obdobje merjenja, ki je potekalo med 2. in 29. aprilom. Celotna izvedba raziskave MOSS - pomlad 2007 pa je potekala med 23.3. in 13.5.2007. V tokratno merjenje je bilo vključenih 83 spletnih strani, podatki so objavljeni za 82 spletnih mest. Projektu se je od jesenskega merjenja 2006 pridružilo nekaj novih uporabnikov, med pristopnike pa so se zapisali tudi RTV Slovenija, Avtonet, Kabi in Veneticom.
Izvajalec in terminski potek raziskave MOSS
Raziskavo MOSS izvaja raziskovalna hiša Aragon d.o.o.. Raziskava MOSS se izvaja dvakrat letno in sicer v spomladanskem in jesenskem času, s ciljem da se zagotovi kontinuirano spremljanje sprememb v spletnem medijskem prostoru, z enakimi letnimi termini merjenja pa je zagotovljena primerljivost valutnih podatkov.
Metodologija MOSS
Raziskovalni pristop je sestavljen iz treh različnih raziskav:
- avtomatskega (tehničnega) merjenja,
- telefonske raziskave in
- spletne ankete.
Cilj avtomatskega (tehničnega) merjenja je izmeriti promet pristopnikov, ki je osnova za opredelitev dosega. Promet, izmerjen v sistemu MOSS, se med merjenjem na dnevni ravni primerja s prometom, ki ga merijo pristopniki sami. S pomočjo telefonske ankete se korigirajo tehnično izmerjeni obiskovalci (računalniki) in pripravi projekcija števila dejanskih uporabnikov. Osnovni cilj spletne ankete pa je profiliranje uporabnikov vseh v raziskavo vključenih spletnih strani.
Valuta MOSS je doseg
Valuta MOSS pomlad 2007 je doseg spletnih strani v obdobju 2.4. do 29.4.2007. Doseg pove, koliko različnih ljudi je v obdobju meritve obiskalo spletno stran. Doseg je izmerjen s tehničnim merjenjem in korigiran na podlagi rezultatov telefonske ankete.
Doseg MOSS pomlad 2007 vseh 82 merjenih spletnih strani znaša 1,5 milijona obiskovalcev, od katerih je 31% lociranih izven Slovenije. 1,5 milijona obiskovalcev je v času merjenja opravilo 329,7 milijonov prikazov.
Dosegi MOSS pomlad 2007
Najvišji doseg so v raziskavi MOSS pomlad 2007 izmerili spletnem mestu najdi.si, sledijo spletna mesta 24ur.com, siol.net, rtvslo.si, bolha.com, avto.net, delo.si, tis.telekom.si, podnapisi.net ter glasujzame.com. Primerjava podatkov MOSS jesen 2006 in MOSS pomlad 2007 je možna za tistih 70 spletnih strani, ki so sodelovale v obeh merjenjih in so imele enako nastavljene merilne kode.
Če primerjamo podatke MOSS - jesen 2006 in MOSS - pomlad 2007 je največ pridobila stran 24ur.com, ki je povečala doseg za 115.584. Več kot 20.000 so pridobile še strani potovanja.si, ona-on.net in siol.net.
Uporaba interneta
V populaciji 10 do 75 let je bilo pomladi 2007 62% uporabnikov interneta. Redni uporabniki interneta (uporabljajo ga mesečno) predstavljajo 59% populacije. Glede na ugotovitve MOSS jesen 2006 se je delež rednih uporabnikov zvišal za 1%. Med rednimi uporabniki interneta predstavljajo dobro polovico (53%) moški. Povprečna starost rednega uporabnika interneta znaša 34 let, v starosti od 10 do 44 let pa je kar 75% rednih uporabnikov interneta.
Dostopnost podatkov iz MOSS
Valutni podatki o dosegu v raziskavo vključenih spletnih strani so javno dostopni, v širšem obsegu pa so proti plačilu dostopni na trgu v obliki treh, po obsegu podatkov različnih paketov. Za lažje pregledovanje podatkov je v okviru podatkovnih paketov MOSS na voljo tudi programsko orodje, ki bo predvsem medijskim načrtovalcem močno olajšala delo s podatki.
Paket A obsega pisno poročilo o trendih in podatkih, ki se tičejo celotnega slovenskega medijskega prostora. Gre torej za pregled podatkov na ravni vseh pristopnikov in s tem spletnega prostora samega, saj so v raziskavo MOSS vključeni skoraj vsi največji slovenski spletni mediji. Paket B obsega splošen dostop do programskega orodja na spletu, ki nudi vpogled v primerjave med samimi mediji in preseke demografskih struktur različnih medijev. Gre za osnovni paket orodja za pregled rezultatov, ki daje uporabniku dinamičen pregled nad rezultati. V sklopu paketa C pa bodo uporabniki lahko dostopali tudi do podatkov o medijski potrošnji, načinih uporabe interneta, ter ocenili doseg na ciljni skupini. Orodje je proti plačilu dostopno takoj.