Domače novice
Nova objava podatkov v okviru projekta Revidirane prodane naklade tiskanih medijev - RPN
Na spletni strani Slovenske oglaševalske zbornice so od 25.8. na voljo podatki o prodani in drugih nakladah vodilnih slovenskih tiskanih medijev, ki jih izdajajo založniki - pristopniki k projektu RPN in sicer za prvo polletje oziroma drugo četrtletje 2006. V okviru projekta RPN se objavljajo podatki o prodani in drugih nakladah samo za publikacije pristopnikov k projektu, pristopniki se samostojno odločajo, za katere svoje medije bodo podatke objavili. Vsekakor pa je cilj projekta, da bi v prihodnosti pristopniki objavljali podatke za vse svoje publikacije. Po podatkih RPN za 2. četrtletje 2006 oziroma drugo polletje 2006 dnevnik z najvišjo prodano naklado ostajajo Slovenske novice, ki jim sledita Delo in Dnevnik, pri tednikih vodi Nedeljski Dnevnik pred Nedelom in Lady, med mesečniki pa Cosmopolitan, ki mu tesno sledi novinec National Geographic Junior in Smrkljo . Brezplačnik z najvišjo distribuirano naklado je Tedenski Žurnal.
Projekt, ustanovljen junija 2004 pod okriljem SOZ, poteka tekoče. 25. avgusta smo preglednico podatkov iz RPN, ki je objavljena na spletnem mestu www.soz.si, dopolnili s podatki za 1. polletje 2006 za publikacije s periodiko izhajanja daljšo od enega tedna ter za 2. četrtletje 2006 za tednike in publikacije s periodiko izhajanja krajšo od enega tedna ter brezplačnike. V času od zadnje objave, ko so bili projekt in podatki tudi javno predstavljeni na predstavitvi z novinarsko konferenco, se je projektu pridružil še en pristopnik: Založba Rokus d.o.o. iz Ljubljane, tako v zadnji objavi podatkov najdete tudi podatke za njihovo publikacijo National Geographic Junior, ob objavi podatkov za 2. polletje 2006 pa lahko pričakujemo tudi podatke za National Geographic.
Podatki o nakladah tiskanih medijev se v projektu RPN objavljajo v različnih kategorijah. Najpomembnejši je podatek o prodani nakladi, za brezplačnike pa podatek o distribuirani nakladi. Podatki o nakladah zajemajo povprečno stanje naklad v četrtini leta pri edicijah s frekvenco izhajanja enega tedna ali manj (tedniki, dnevniki …) ali v polovici leta (štirinajstdnevniki, mesečniki, dvomesečniki …). Podatki iz RPN so za uporabnike brezplačni in javno dostopni na spletni strani Slovenske oglaševalske zbornice: www.soz.si/projekti/rpn
Revizije v okviru projekta RPN, ki potekajo kontinuirano (vsak pristopnik - založnik je revidiran najmanj enkrat letno), izvaja revizijska družba Renoma d.o.o. iz Ljubljana.
Projekt v celoti financirajo in z njim v okviru SOZ upravljajo pristopniki: Burda, Časnik Finance, ČZP Večer, Delo, Delo revije, Dnevnik, Dolenjski list, Družina, Mladina, Prešernova družba, Salomon, Studio moderna revija Viva, Umco, Videotop, Tedenski Žurnal in novi pristopnik Rokus. Pristopniki se prostovoljno odločajo, za katere svoje publikacije podatke o prodani in drugih nakladah v okviru projekta RPN objavljajo.
Predvideni datumi objav podatkov za leto 2006
- 24. november 2006 – podatki za 3. četrtletje 2006 za tednike ter publikacije s periodiko izhajanja krajšo od enega tedna in brezplačnike
- 27. februar 2006 - podatki za 2. polletje 2006 za publikacije s periodiko izhajanja daljšo od enega tedna ter za 4. četrtletje 2006 za tednike in publikacije s periodiko izhajanja krajšo od enega tedna ter brezplačnike.