Domače novice
Predstavitev podatkov Merjenja obiskanosti spletnih strani - MOSS
Cilji MOSS so jasni. Gre za medijsko raziskavo, ki bo omogočila pregled slovenskega spletnega medijskega trga, s tem pa vzpostavila valuto na tem trgu in osnovo za kvalitetno medijsko načrtovanje. Ne gre namreč pozabiti, da gre za raziskavo, kjer so vse spletne strani merjene po enaki metodologiji, zaradi česar so rezultati popolnoma primerljivi in uporabni tako za oglaševalce kot agencije in seveda tudi založnike spletnih mest. Podatki, pridobljeni s pomočjo te metodologije, so evropsko primerljivi, saj je način zbiranja in obdelave podatkov zelo podoben večini tujih spletnih valutnih raziskav. Poleg tega so bila pri postavitvi metodologije merjenja upoštevana priporočila mednarodne organizacije IAB (Interactive Advertising Bureau), katere član je tudi SOZ - Sekcija za Internet - IAB Slovenija pri Slovenskem združenju medijev.
Kot druge medijske raziskave v okviru SOZ-a je tudi MOSS zastavljen tako, da predstavlja skupno voljo oglaševalske panoge ob popolni transparentnosti izvajanja raziskave same. Poleg Sveta pristopnikov k MOSS, ki s projektom pod okriljem SOZ upravlja, sta za kvalitetno in strokovno izvajanje projekta odgovorna še izvršni odbor in strokovna komisija MOSS, kar zagotavlja kvalitetno upravljanje s projektom in ustrezen nadzor nad izvedbo raziskave ter metodologijo. Poleg tega pa je projekt organiziran tako, da poleg založnikov – pristopnikov in njihovih spletnih strani omogoča vključitev v raziskavo tudi manjšim založnikom spletnih strani, ki sicer nimajo pravice upravljanja s projektom, a kljub temu v raziskavo lahko vključijo svoje spletne strani. Prav to je razlog za veliko število manjših medijev v projektu MOSS in za optimističen pogled naprej. Projekt MOSS namreč cilja tudi na to, da bi bil čimbolj kvaliteten zemljevid slovenskega spletnega prostora.
Raziskavo MOSS bo izvajala raziskovalna hiša Aragon d.o.o., ki je bila že v začetku leta izbrana za izvajalca raziskave v letih 2006 - 2008. Raziskava MOSS se bo izvajala dvakrat letno in sicer v spomladanskem in jesenskem času, da bi tako zagotovili kontinuirano spremljanje sprememb v spletnem medijskem prostoru. Podatki o dosegu v raziskavo vključenih spletnih strani bodo javno dostopni, v širši obliki pa proti plačilu dostopni na trgu. Za tako spremljanje pa bodo na voljo tudi programska orodja, ki bodo predvsem medijskim planerjem močno olajšala delo s podatki. Podatki bodo na voljo v treh ločenih paketih.
Prvi paket obsega pisno poročilo o trendih in podatkih, ki se tičejo celotnega slovenskega medijskega prostora. Gre torej za pregled podatkov na ravni vseh pristopnikov in s tem spletnega prostora samega, saj so v raziskavo MOSS vključeni skoraj vsi največji slovenski spletni mediji. Drugi paket obsega splošen dostop do programskega orodja na spletu, ki nudi vpogled v primerjave med samimi mediji in preseke demografskih struktur različnih medijev. Gre za osnovni paket orodja za pregled rezultatov, ki daje uporabniku dinamičen pregled nad rezultati. V sklopu tretjega paketa pa bodo zainteresirani uporabniki lahko dostopali do podatkov tudi z vidika ciljnih skupin, kar bo olajšalo delo predvsem medijskim planerjem.
Povzetek ključnih rezultatov
Podatki MOSS pomlad 2006 se nanašajo na štiritedensko obdobje, in sicer od 3.4. do 30.4.2006. Celotna izvedba je potekala med 27.3. in 14.5.2006.
Uporaba interneta
V populaciji od 10 do 75 let je bilo v mesecu aprilu 2006 55 odstotkov uporabnikov interneta. 45 odstotkov populacije interneta ne uporablja.
Redni uporabniki interneta (tisti, ki internet uporabljajo mesečno) predstavljajo 54 odstotkov populacije. Projekcija števila rednih uporabnikov interneta znaša 921.240 (od 893.612 do 948.867) prebivalcev Slovenije v starosti od 10 do 75 let.
Kdo so uporabniki interneta
Med rednimi uporabniki interneta predstavljajo dobro polovico (53 odstotkov) moški. Povprečna starost rednega uporabnika interneta znaša 33 let, v starosti od 10 do 44 let je 77 odstotkov rednih uporabnikov interneta.
Doseg
Valuta je doseg strani v obdobju 3.4. do 30.4.2006. Doseg pove, koliko različnih ljudi je v obdobju meritve obiskalo stran. Doseg je izmerjen s tehničnim merjenjem in korigiran na podlagi rezultatov telefonske ankete.
Doseg vseh 70 merjenih strani znaša 1,3 milijona obiskovalcev. Med njimi je 30 odstotkov obiskovalcev lociranih izven Slovenije.
Dosegi Pomlad 2006
Najvišji doseg ima stran najdi.si, 716.873 obiskovalcev v obdobju od 3. do 30. aprila 2006. Po dosegu sledijo strani 24ur.com, siol.net, bolha.com, delo.si. Med prvo deseterico sodijo še matkurja.com, mladina.si, vecer.com, kolosej.si in glasujzame.com.
Podatki MOSS – pomlad 2006 so objavljeni na spletni strani: www.soz.si/projektiSOZ/MOSS
Dodatne informacije:
- Zoran Savin, predsednik IO SP MOSS, [email protected]
- Ana Predovič, direktorica SOZ, [email protected], tel.: 01 439 60 50
- Patricia Cucin, direktorica raziskav, Aragon, [email protected]