Skip to main content
Prijava
  • Zahtevaj novo geslo
Postanite član SOZ!
Prijavite se na E-obvestila
Prijava na e-obvestila je bila uspešno oddana.
Kontakti
+386 1 439 60 50
[email protected]
Vsi kontakti
Iskalnik
Domov
MENU
nazaj
  • SOZ združenja in sekcije
  • Slovensko združenje oglaševalskih agencij - SZOA
  • Slovensko združenje oglaševalcev - SZO
  • Slovensko združenje medijev - SZM
  • Mednarodno sodelovanje
  • EASA
  • EACA
  • WFA
  • O nas
  • Zgodovina in statut
  • Poslanstvo in cilji
  • Organizacijska struktura
  • SOZ združenja in sekcije
  • SOZ ekipa
  • Mednarodno sodelovanje
  • Novinarsko središče
  • Fotogradiva in galerije
  • Članstvo SOZ
  • Člani SOZ
  • Pristopna izjava
  • Ugodnosti in popusti za člane SOZ
  • Postopki
  • Pritožba Oglaševalskemu razsodišču
  • Ugovor na razsodbo Oglaševalskega razsodišča
  • Mnenje o oglasu pred objavo oglasa
  • Oglaševalsko razsodišče
  • Samoregulativa oglaševanja
  • Slovenski oglaševalski kodeks
  • Poslovnik o delu OR
  • Postopki
  • Pogosta vprašanja in odgovori
  • Arhiv razsodb
  • Projekti SOZ
  • Dobra praksa
  • Trajnostni oglaševalski standardi
  • SOZ Akademija
  • SOZ Akademija poglobljeno
  • SOZ Akademija okrogle mize & intervjuji
  • SOZ Akademija krajši dogodki
  • SOF – Slovenski oglaševalski festival
  • Zlati boben – Golden Drum
  • Effie Slovenija, nagrada za tržno-komunikacijsko učinkovitost
  • MOSS – merjenje obiskanosti spletnih strani
  • Član članu
  • Drugi dogodki za člane SOZ
  • Nagrade
  • Oglaševalec leta 2021
  • Oglaševalska osebnost
  • Mladi kreativci
  • SOF
  • Golden Drum
  • Effie
  • O nas
  • Članstvo SOZ
  • Oglaševalsko razsodišče
  • Projekti SOZ
  • Nagrade
  • Dogodki
  • Novice
Linkedin
Twitter
Facebook
Pinterest
  • Prijava Registracija

Preverite ugodnosti za člane SOZ!

  • E-obvestila
  • Kontakt
DomovNoviceObjavljeni podatki RPN – revidiranih prodanih naklad tiskanih medijev za obdobje januar...

Domače novice

Objavljeni podatki RPN – revidiranih prodanih naklad tiskanih medijev za obdobje januar – marec 2005

8. Jun 2005
Na spletni strani Slovenske oglaševalske zbornice so ob podatkih iz lanskega leta na voljo tudi podatki o prodani in drugih nakladah vodilnih slovenskih tiskanih medijev v obdobju januar – marec 2005. Bistvena novost, ki jo prinaša tokratna objava, je vezana na nov uporabniški vmesnik, ki obiskovalcu spletne strani omogoča, da sam postavi kriterije, na osnovi katerih se bo izpisala tabela s podatki. Kriteriji, oziroma filtri, ki so mu pri tem na voljo, so zelo različni. Segajo od periode izhajanja, založnika, posameznega medija in obdobja zajema podatkov, pa vse do posamezne kategorije objavljenih naklad (tiskana naklada, naročniška prodaja, prodana naklada…). Novega orodja za oblikovanje prikaza podatkov bodo zagotovo veseli tako medijski planerji, kot tudi druga javnost, ki se zanima za razmere v slovenskem medijskem prostoru.

Revidirane prodane naklade tiskanih medijev veljajo v razvitem svetu za temelj odločanja pri medijskem zakupu in obenem predstavljajo jasno sliko tržnega položaja vsakega medija. V nekaterih državah je javno objavljanje prodanih naklad tiskanih medijev predpisano z zakonom, v Sloveniji pa Zakon o medijih zahteva od založnikov samo objavo tiskane naklade posameznega medija v kolofonu. Zato so se že pred petimi leti v založniških krogih začele pobude, da bi v Sloveniji sledili praksi razvitih držav in samoregulativno objavljali prodane in druge naklade tiskanih medijev.

Po dolgotrajnem procesu usklajevanja so založniki v juniju 2004 sklenili akt o ustanovitvi sekcije za RPN – Revidirane prodane naklade v okviru SZM – Slovenskega združenja medijev, ki deluje pod okriljem Slovenske oglaševalske zbornice - SOZ. V okviru projekta RPN založniki razkrivajo naklade svojih tiskanih medijev v dvanajstih kategorijah, med katerimi sta najpomembnejši prodana naklada v primeru plačljivih medijev, oz. distribuirana naklada v primeru plačljivih in brezplačnih medijev. Vsaka od dvanajstih vrst naklad je natančno opredeljena, založniki pa v okviru projekta RPN objavljajo povprečne podatke četrtletno za medije s frekvenco izhajanja teden dni ali manj in polletno za medije s frekvenco izhajanja višjo kot tedna dni.

Vsi pristopniki v projekt RPN so enakopravni, stroške projekta pa krijejo sami po ključu velikosti založniške hiše ter števila in frekvence medijev, ki jih izdaja. Za prvega predsednika sekcije RPN je bil izvoljen g. Boštjan Jevšek, Burda d.o.o.. Skrb za kontrolo pravilnosti objavljenih podatkov je bila za obdobje do konca leta 2005 zaupana revizijski hiši Renoma d.o.o.. Člani sekcije za RPN so revizijsko hišo Renoma izbrali kot najprimernejšo v okviru ponudb, ki so prispele na povabilo sekcije za RPN vsem revizijskim hišam v Sloveniji. Revizorji podjetja Renoma bodo naključno, v toku koledarskega leta vsaj enkrat obiskali vsako od založniških hiš in preverili verodostojnost objavljenih podatkov. Tri od njih pa bodo, spet naključno, obiskali dvakrat. Seveda pravila projekta RPN dovoljujejo tudi sprožitev izrednega postopka revizije s strani kateregakoli pristopnika, v kolikor bi obstajal sum, da posredovani podatki kateregakoli medija niso pravilni.

Vsi podatki o medijih, ki jih založniki prijavijo v RPN so objavljeni na spletni strani SOZ  in tako dostopni javnosti. S prvo objavo podatkov za leto 2005 se podatki objavljajo v preglednici, ki omogoča interaktivno, selektivno brskanje po podatkih. Uporabnost in preglednost podatkov je tako še boljša. Nov uporabniški vmesnik, ki obiskovalcu spletne strani omogoča, da sam postavi kriterije, na osnovi katerih se bo izpisala tabela s podatki. Kriteriji, oziroma filtri, ki so mu pri tem na voljo, so zelo različni. Segajo od periode izhajanja, založnika, posameznega medija in obdobja zajema podatkov, pa vse do posamezne kategorije objavljenih naklad (tiskana naklada, naročniška prodaja, prodana naklada…). Novega orodja za oblikovanje prikaza podatkov bodo zagotovo veseli tako medijski planerji, kot tudi druga javnost, ki se zanima za razmere v slovenskem medijskem prostoru.

Boštjan Jevšek, predsednik sekcije RPN pravi: "Rojstvo projekta RPN sodi med pomembnejše dogodke na slovenskem medijskem trgu v zadnjem času. Založniki so tako ob projektu NRB (Nacionalna raziskava branosti) s projektom RPN dokazali, da naš medijski trg sodi med bolj razvite na svetu. Oglaševalcem so samoiniciativno ponudili pregledne in uporabne podatke o nakladah svojih tiskanih medijev in jim tako omogočili lažje ter učinkovitejše medijsko načrtovanje."

Projekt RPN je odprt za vse založnike v Sloveniji, ne glede na njihovo velikost in število edicij, ki jih izdajajo ter njihovo namembnost. "Od začetka projekta se nam je pridružilo pristopnikov, dokaz uspešnosti RPN pa je dejstvo, da v njem sodelujejo založniki največjih dnevnih časnikov in revij na eni strani ter založniki, ki izdajajo samo eno brezplačno revijo na drugi strani," komentira Jevšek.

Oglaševalci in zainteresirana javnost lahko skozi objavljene podatke v okviru projekta RPN spremljajo tudi uspešnost tiskanih medijev in gibanje njihovih naklad. "Prepričani smo, da bodo podatki iz projekta RPN, tako kot v razvitem svetu tudi pri nas postali eno izmed ključnih meril medijskega zakupa," pravi Jevšek in zaključuje: "Vedno smo veseli vsakega novega pristopnika v RPN, naši načrti pa segajo v povezavo projekta RPN s podobnimi projekti v tujini in v zagotavljanje preglednosti in mednarodne primerljivosti podatkov objavljenih v okviru projekta RPN. Časi, ko oglaševalci pri nas niso imeli verodostojnih podatkov o prodaji tiskanih medijev so dokončno mimo!"

Pristopniki k projektu RPN – revidirane prodane naklade tiskanih medijev:

Burda d.o.o.
Delo d.d.
Delo revije d.d.
Časnik Finance d.o.o.
Mladina d.d.
Prešernova družba d.d.
Salomon d.o.o.
ČZP Večer d.d.
Dnevnik d.d.
Dolenjski list Novo Mesto d.o.o.
Tedenski žurnal d.o.o.
Družina d.o.o.
Umco d.d.
Studio Moderna d.o.o.
Kolosej kinematografi d.o.o.

Načrtovane objave podatkov RPN za leto 2005:

terminobdobjeperiodika izhajanja
25.08.051. polletje 05višja od enega tedna
25.08.052. četrtletje 05tedniki, nižja od enega tedna in brezplačniki

28.11.05

3. četrtletje 05tedniki, nižja od enega tedna in brezplačniki
20.02.062. polletje 05višja od enega tedna
20.02.064. četrtletje 05tedniki, nižja od enega tedna in brezplačniki


Ljubljana, 1. junij 2005

Za več informacij sta na voljo:

  • Ana Predovič, v.d. direktorice SOZ, tel.: 01 / 439 60 50, [email protected]
  • Boštjan Jevšek, predsednik sekcije RPN, tel.: 01 / 3000 730, [email protected]


Sorodne novice
12.10.2023 -
Zlati boben zasijal v vsej svoji veličini
04.09.2023 -
MOSS: Odpiranje rubrik in vstop v novo obdobje merjenja in načrtovanja
27.03.2023 -
Vpogled v ozadje tržnega raziskovanja na Effie dnevu 2023
13.12.2022 -
Petrol vabi. Za letošnje praznike podarite nasmehe. Pomagajte Rdečim noskom!
08.11.2022 -
Nov Zakon o varstvu potrošnikov / ZVPot-1
20.09.2022 -
Finalisti Zlatega bobna so znani
Vse sorodne novice
Na vrh

O NAS

  • Statut
  • Poslanstvo in cilji
  • Organizacijska struktura
  • Združenja in sekcije
  • SOZ ekipa
  • Mednarodno sodelovanje

ČLANSTVO SOZ

  • Člani SOZ
  • Pristopna izjava
  • Ugodnosti in popusti za člane SOZ

OGLAŠEVALSKO RAZSODIŠČE

  • Samoregulativa oglaševanja
  • Slovenski oglaševalski kodeks
  • Poslovnik o delu OR
  • Postopki
  • Pogosta vprašanja in odgovori
  • Arhiv razsodb

PROJEKTI SOZ

  • Trajnost
  • Dobra praksa
  • SOZ Akademija
  • SOF - Slovenski oglaševalski festival
  • Zlati boben - Golden drum
  • Effie Slovenija, nagrada za tržno-komunikacijsko učinkovitost
  • MOSS - merjenje obiskanosti spletnih strani
  • Član članu

NAGRADE

  • Oglaševalec leta
  • Oglaševalska osebnost
 
   

 

2015 © SOZ | Pravna obvestila | Piškotki

Na vrh
SAMO ZA ČLANE SOZ

Vsebina je vidna samo registriranim
članom SOZ.
Preverite ugodnosti za člane.

Postanite član SOZ!