Domače novice, Novice SOZ splošne
Zagotovimo, da bo oglaševanje v kriznih razmerah še posebej odgovorno in etično
Jaka Repanšek, predsednik Oglaševalskega razsodišča, poziva vse deležnike v oglaševanju k odgovornemu ravnanju in sodelovanju v trenutnih razmerah. »Dosledno spoštovanje določil Slovenskega oglaševalskega kodeksa in veljavnih predpisov, je neločljiv del visokih strokovnih standardov, ki vključujejo tudi družbeno odgovornost, v teh kriznih časih pa še toliko bolj. Potrošniki / uporabniki so v stiski bolj dojemljivi za (nepreverjene) trditve in obljube, zaradi kriznih razmer pa so možnosti odziva s strani pristojnih organov omejene. Zavajajoče oglaševanje, še posebej uporaba nepreverjenih trditev, ki niso podprte z relevantnimi dokazi, še posebej tiste, ki obljubljajo pozitiven vpliv na potek bolezni ali socialnih stisk, s katerimi se soočamo, ni samo v nasprotju z veljavnimi predpisi, ampak je predvsem neetično.
Zato je proaktivna samoregulacija v dani situaciji še pomembnejša, kar velja za vse komunikacijske kanale in vse oglaševalce, tudi na družbenih omrežjih in v okviru objav vplivnežev. Ob tem se moramo tudi zavedati, da lahko vsaka sporna in / ali neetična objava v trenutnih razmerah vrže slabo luč na oglaševalsko dejavnost kot celoto in se negativno odraža na stopnji zaupanja do tržnega komuniciranja tudi v prihodnje. Prav je, da delujemo samo-regulativno in se odzovemo v primerih, ko tako oglaševanje zaznamo. Oglaševalsko razsodišče se bo tudi v času kriznih razmer trudilo tekoče opravljati svoje poslanstvo in se bo na morebitne pritožbe odzivalo hitro in v običajnih časovnih okvirih, tudi s pomočjo tehnologij, ki omogočajo izvedbo srečanj na daljavo. Pri našem delu še posebej računamo na podporo in pomoč vseh deležnikov v oglaševalski dejavnosti.