Domače novice, Novice SOZ splošne, Vezane na člane
Člani Oglaševalskega razsodišča v novem mandatu
S 1. 12. 2019 so triletni mandat nastopili člani Oglaševalskega razsodišča: mag. Aleksandra Kregar, direktorica korporativne strategije v družbi Atlantic Grupa / Droga Kolinska, doc. dr. Andrej Pompe, partner v Skupni Formitas in direktor FEBBS, Janez Rakušček, izvršni kreativni direktor v agenciji Luna TBWA ter Iztok Sila, MBA, ustanovitelja Sila Consulting kot predstavniki oglaševalske javnosti ter prof. dr. Marko Milosavljević, FDV, Jaka Repanšek, MBA, pravnik in ustanovitelj, RePublis in prof. dr. Vesna Žabkar kot predstavniki neodvisne javnosti. Odgovorno nalogo jim je z imenovanjem zaupal Zbor članov SOZ. Predsednika in podpredsednika Oglaševalskega razsodišča bodo izmed sebe izvolili na konstitutivni seji predvidoma do konca leta 2019.
Sestava, imenovanje in delovanje Oglaševalskega razsodišča
Statut in drugi akti SOZ določajo, da Razsodišče sestavlja sedem članov, ki jih izmed kandiatov, ki jih predlagajo združenja, ki delujejo pod okriljem SOZ, volijo člani Slovenske oglaševalske zbornice (SOZ). Štirje člani Razsodišča morajo biti predstavniki oglaševalske stroke, trije pa zastopajo t.i. neodvisno javnost. Vključevanje predstavnikov drugih javnosti v sestavo organa, ki je edini pristojen za presojo skladnosti oglaševanja z določili Slovenskega oglaševalskega kodeksa (SOK, Kodeks), je eno izmed temeljnih načel sodobne samo-regulative oglaševanja, ki jim sledi tudi Slovenska oglaševalska zbornica kot osrednja stanovska in tudi samoregulativna organizacija slovenske tržno-komunikacijske industrije.
Razsodišče o skladnosti oglaševanja z določili SOK presoja izključno na podlagi pritožb, ki jih na Razsodišče lahko naslovijo tako potrošniki kot pravne osebe. V primeru, ko Razsodišče presodi, da je pritožba utemeljena, lahko izreče sankcije: od zahteve po popravku, poziva k umiku oglasa ali prekinitvi oglaševalske akcije, do pobude / prijave Tržnemu inšpektoratu RS. Postopek pritožbe je izjemno enostaven in lahko razumljiv, za stranke v postopku brezplačen (stroške delovanja Razsodišče krije SOZ) in kot tak lahko dostopen .
Razsodišče opravlja tudi pomembno svetovalno vlogo, saj podaja mnenja o skladnosti oglaševanja z določili SOK pred njegovo objavo in na ta način pomembno prispeva tako k pravilnemu razumevanju ter implementaciji določil SOK v praksi kot k preprečevanju kasnejših sporov. Na zahtevo pristojnih državnih organov in potrošniških organizacij Razsodišče podaja tudi mnenja o že objavljenih oglasih, zlasti v primerih domnevno zavajajočega ali nedostojnega oglaševanja.
Razsodbe Oglaševalskega razsodišča so javne in objavljene v arhivu razsodb na spletnem mestu SOZ, mnenja pa so last vlagatelja prošnje za mnenje in se lahko uporabijo izključno v raziskovalne namene le ob predhodnem soglasju vlagatelja prošnje za mnenje.
Samo-regulativa oglaševanja, katere pomemben in neločljiv del je Oglaševalsko razsodišče, je pomembna tako za tržno komunikacijsko stroko in industrijo kot za potrošnike. Industrija s sprejemom kodeksa in spoštovanjem njegovih določil potrjuje svojo zavezo zakonitemu, poštenemu, resničnemu dostojnemu in odgovornemu oglaševanju, ki spoštuje načela konkurenčnosti, kot so uveljavljena v sodobnem poslovnem svetu in na ta način ščiti svojo pravico do svobodnega in kreativnega, a odgovornega komercialnega govora. Potrošnikom pa zagotavlja višjo stopnjo zaščite in mehanizem izvensodnega, enostavnega, hitrega in brezplačnega reševanja pritožb.
Slovenski oglaševalski kodeks, Poslovnik o delu Oglaševalskega razsodišča in arhiv Razsodb so dostopni na spletnem mestu SOZ.