Domače novice
Novi razsodbi Oglaševalskega razsodišča
Oglaševalsko razsodišče je na redni septemberski seji odločalo o dveh pritožbah, ki ju je na Razsodišče naslovila Odvetniška zbornica Slovenije. Obe pritožbi sta se nanašali na domnevno zavajajoče oglaševanje. Oglaševalsko razsodišče je tako v primeru oglaševanja podjetja Pro-Bit kot podjetja Visoka odškodnina Planinšec presodilo, da je pritožba utemeljena. Postopek presoje je v obeh primerih zaključen, razsodbi sta objavljeni na spletnem mestu SOZ. Razsodišče je podalo tudi eno mnenje o oglasu pred objavo ter na poziv TIRS tudi mnenje o že objavljenem oglaševanju.
Novi Razsodbi
Pritožbi, o katerih je Oglaševalsko razsodišče odločalo na redni septemberski junijski seji, je na Razsodišče naslovila Odvetniška zbornica Slovenije zaradi domnevno neresnične in posledično zavajajoče trditve. V obeh primerih je presodilo, da je pritožba utemeljena.
Prva pritožba se je nanašala na oglaševanje seminarja »GDPR – odvetniki vam ne povedo vsega.« po e-pošti in na lastnem spletnem mestu oglaševalca, družbe Pro-Bit. Oglaševalsko razsodišče je presodilo, da oglaševanje ni v skladu z določili 3.1. člena Slovenskega oglaševalskega kodeksa (SOK), ker je naslovna trditev zasnova na način, da izkorišča pomanjkljivo izkušenost potrošnikov in jih s tem zavaja. V ostalih elementih pritožbe pa razsodišče ni ugotovilo očitanih kršitev SOK.
V primeru oglaševanja družbe Visoka odškodnia Planinšec na FB in na lastnem spletnem mestu oglaševalca z uporabo trditve »Dokazano najvišji zneski odškodnine!«. Oglaševalsko razsodišče je presodilo, da je pritožba utemeljena, ker je oglaševalec neupravičeno uporabil presežnik, za katerega v postopku presoje ni mogel predložiti dokazil, da je njegova uporaba upravičena. Razsodišče je tako presodilo, da trditev ni resnična in poštena, zato oglaševanje krši določila 3.1., 4.1. in 5.1. člena SOK.
Kaj o delu Oglaševalskega razsodišča ob zaključku tretjega četrtletja povedo številke?
Oglaševalsko razsodišče je v preteklih devetih mesecih letošnjega leta odločalo o 17 primerih oglaševanja, za katerega so pritožniki ocenili, da krši eno ali več določil SOK. Kar osem od 11 pritožb so na vložili potrošniki. V osmih primerih je Razsodišče presodilo, da je pritožba utemeljena. V večini primerov (6), ko je Razsodišče pritrdilo pritožniku in ugotovilo kršitev določil SOK, je šlo za zavajajoče oglaševanje.
Oglaševalsko razsodišče je podalo tudi tri mnenja o oglaševanju pred njegovo objavo ter na zahtevo Tržnega inšpektorata RS tudi 2 mnenji o že objavljenem oglaševanju.