Domače novice
Kako spretni so politiki kot influencerji?
Volitve so mimo, ali ste stavili na pravega kandidata, bo pokazal čas, v Klipingu pa so tokrat pogledali, kako so se politiki izkazali kot vplivneži na družbenih medijih.
Številke (število objav, število interakcij, število sledilcev in povprečno število odzivov na objavo) ne povedo veliko, dokler jih ne postavimo v kontekst komunikacijskih dosežkov. In če sklepamo po volilnih napovedih in rezultatih, vpliv na družbenih medijih še zdaleč ni dovolj za nabiranje velikega števila poslanskih mest.
Za vzorec smo vzeli obdobje, ko je bila volilna tekma na vrhuncu, to je drugi teden maja, slabe tri tedne pred volitvami torej. Takrat je število neopredeljenih volilcev še zelo visoko, torej imajo kandidati precej možnosti, da jih premaknejo v željeno smer. Kako so se te naloge lotili na družbenih omrežjih?
Na Facebooku je največ objav zabeležil Janez Janša (52), imel je tudi največ interakcij s sledilci (14.861). Zanimivo, “kapitala” sledilcev (v tem času jih je imel skoraj 46.000, največ med analiziranimi politiki) ni enako dobro izkoristil Zmago Jelinčič Plemeniti, saj je kljub 28 objavam dosegel le dobrih 3.600 interakcij. Največje povprečno število odzivov na objavo pa je imel Andrej Čuš, kar 313. Primerjajte zdaj to s 73 povprečnimi odzivi na objavo, ki jih je v istem obdobju dosegel Miro Cerar, predsednik trenutno najmočnejše parlamentarne stranke.
Poglejmo še na twitter, kjer smo obravnavali obdobje med 3. in 14. majem 2018. Podatki ne presnečajo: med politiki je nesporni kralj twitterja Janez Janša, tako po številu interakcij kot po številu povprečnih odzivov na objavo. Le po številu objav je osvojil drugo mesto: od njega jih je imel skoraj dvakrat več najbolj aktivni politični twitteraš Bojan Požar.