Domače novice
Novi Razsodbi Oglaševalskega razsodišča
Trend naraščanja števila vlog je zaznamoval delo Oglaševalskega razsodišča tudi v aprilu. Na redni mesečni seji je obravnavalo dve pritožbi ter odločalo o enem ugovoru na Razsodbo predhodne seje. V dveh primerih je postopek presoje zaključen, Razsodbi sta tako javni in objavljeni v arhivu razsodb Oglaševalskega razsodišča. Razsodišče je presodilo, da oglas »Kdo je šef? Who is The BOSS?« krši določila Slovenskega oglaševalskega kodeksa (SOK) in izreklo tudi ukrep - javni poziv oglaševalcu k takojšnjemu prenehanju objavljanja oglasa. Oglaševalsko razsodišče je na aprilski seji podalo tudi eno mnenje o oglasu pred objavo ter na zahtevo državnih organov kar štiri mnenja o že objavljenem oglaševanju.
Pritožba potrošnice na tiskani oglas / plakat na dostavnem vozilu / "Kdo je šef? Who is The BOSS?" oglaševalca Kompas, s katerim so oglaševali blagovno znamko BOSS, se je nanašala na neprimerno upodobitev ženske in zasnovo oglasa na način, da nasilje nad ženskami vsaj posredno odobrava, če ne celo spodbuja. Oglaševalsko razsodišče je prepoznalo kršitev določil Slovenskega oglaševalskega kodeksa zaradi žaljive upodobitve ženske (2. člen) in vsaj odobravanja nasilja nad ženskami (7. člen), presodilo, da je pritožba utemeljena in izreklo ukrep - javni poziv oglaševalcu k takojšnjemu prenehanju objavljanja oglasa.
V primeru pritožbe PIC, Pravno-informacijskega centra iz Ljubljane, na TV oglas za kondome Durex oglaševalca, družbe Reckitt Benckiser, ki se je v prvi vrsti nanašala na trditev, da se v Sloveniji vsak dan 11 žensk odloči za splav, pa Razsodišče ni ugotovilo kršitev določil Kodeksa. Na Razsodbo v primeru presoje oglaševanja "Izbran produkt leta" na zunanjih oglasnih površinah, pa je oglaševalec vložil ugovor, o katerem bo Razsodišče odločalo na prihodnji seji, predvidoma v drugem delovnem tednu meseca maja.
Na Oglaševalsko razsodišče se vedno pogosteje obračajo tudi državni organi na podlagi določil Zakona o varstvu potrošnikov v primerih, ko odločajo o domnevno zavajajočem ali nedostojnem oglaševanju oziroma drugih domnevnih neskladjih oglaševanja z določili Slovenskega oglaševalskega kodeksa ali ko potrebujejo strokovno mnenje. Razsodišče je tako na aprilski seji podalo štiri mnenja o že objavljenem oglaševanju; v dveh primerih na zahtevo Tržnega inšpektorata RS, po eno vlogo pa sta na Razsodišče naslovila Ministrstvo za pravosodje, Direktorat za civilno pravo ter Inšpekcija za varno hrano, veterinarstvo in varstvo rastlin pri Ministrstvu za kmetijstvo, gozdarstvo in prehrano. Oglaševalsko razsodišče je tako v prvih štirih mesecih 2017 podalo že pet mnenj o že objavljenem oglaševanju, kar je veliko v primerjavi s šestimi mnenji v predhodnem letu.