Skip to main content
Prijava
  • Zahtevaj novo geslo
Postanite član SOZ!
Prijavite se na E-obvestila
Prijava na e-obvestila je bila uspešno oddana.
Kontakti
+386 1 439 60 50
[email protected]
Vsi kontakti
Iskalnik
Domov
MENU
nazaj
  • SOZ združenja in sekcije
  • Slovensko združenje oglaševalskih agencij - SZOA
  • Slovensko združenje oglaševalcev - SZO
  • Slovensko združenje medijev - SZM
  • Mednarodno sodelovanje
  • EASA
  • EACA
  • WFA
  • O nas
  • Zgodovina in statut
  • Poslanstvo in cilji
  • Organizacijska struktura
  • SOZ združenja in sekcije
  • SOZ ekipa
  • Mednarodno sodelovanje
  • Novinarsko središče
  • Fotogradiva in galerije
  • Članstvo SOZ
  • Člani SOZ
  • Pristopna izjava
  • Ugodnosti in popusti za člane SOZ
  • Postopki
  • Pritožba Oglaševalskemu razsodišču
  • Ugovor na razsodbo Oglaševalskega razsodišča
  • Mnenje o oglasu pred objavo oglasa
  • Oglaševalsko razsodišče
  • Samoregulativa oglaševanja
  • Slovenski oglaševalski kodeks
  • Poslovnik o delu OR
  • Postopki
  • Pogosta vprašanja in odgovori
  • Arhiv razsodb
  • Projekti SOZ
  • Dobra praksa
  • Trajnostni oglaševalski standardi
  • SOZ Akademija
  • SOZ Akademija poglobljeno
  • SOZ Akademija okrogle mize & intervjuji
  • SOZ Akademija krajši dogodki
  • SOF – Slovenski oglaševalski festival
  • Zlati boben – Golden Drum
  • Effie Slovenija, nagrada za tržno-komunikacijsko učinkovitost
  • MOSS – merjenje obiskanosti spletnih strani
  • Član članu
  • Drugi dogodki za člane SOZ
  • Nagrade
  • Oglaševalec leta 2021
  • Oglaševalska osebnost
  • Mladi kreativci
  • SOF
  • Golden Drum
  • Effie
  • O nas
  • Članstvo SOZ
  • Oglaševalsko razsodišče
  • Projekti SOZ
  • Nagrade
  • Dogodki
  • Novice
Linkedin
Twitter
Facebook
Pinterest
  • Prijava Registracija

Preverite ugodnosti za člane SOZ!

  • E-obvestila
  • Kontakt
DomovNoviceV Evropskem Parlamentu se zaključuje obravnava predloga e-Privacy Uredbe

Mednarodne novice

V Evropskem Parlamentu se zaključuje obravnava predloga e-Privacy Uredbe

11. Okt 2017

2. oktobra se je v štirih odborih zaključila obravnava predloga poročila Evropskega parlamenta k predlogu e-Privacy Regulation. Z vidika marketinga in tržnega komuniciranja je predpis zelo pomemben, saj postavlja strožja pravila direktnega marketinga in sledenja uporabnikov (tudi t.i. piškotki) na spletu, ki se uporablja za ciljano spletno oglaševanje. Pričakovati je, da bo regulativa uveljavila kar nekaj pravil, ki bodo restriktivnejša od trenutno veljavnih.

Uredba, ki bo nadomestila Direktivo EU o zasebnosti in elektronskih komunikacijah, sodi v okvir reforme evropskega zakonodajnega okvira za varstvo osebnih podatkov. V slovenski pravni red je direktiva, ki se z Uredbo spreminja, prenešena v okviru Zakona o elektronskih komunikacijah (ZEKom). 
 
Kot smo že poročali, so bodo zaostrila pravila uporabe podatkov pridobljenih s t.i. piškotki, pogoj bo predhodno soglasje. Objektivno lahko pričakujemo tudi strožja pravila za pridobitev soglasja potrošnika / spletnega uporabnika ter pristop k nastavitvam zasebnosti. Pod vprašaj se v razpravah postavljajo pravice (oz. vsaj njihov obseg) do uporabe podatkov s strani tretjih oseb / obdelovalcev podatkov.  Mogoče je, da bo prevladala smer, ki zagovarja stališče, da ponudniki spletnih storitev ne bodo smeli pogojevati njihove uporabe s soglasjem uporabnika k zbiranju njegovih podatkov tudi za potrebe oglaševanja. Več pravic in pooblastil naj bi z novo Uredbo pridobil European Data Protection Board, ki združuje nacionalne nadzorne organe vseh držav članic (pri nas je to Informacijski pooblaščenec). Glede na sprejeto prevladujoče mnenje v odborih Evropskega parlamenta pa lahko pričakujemo, da bodo v poročilu k predlogu Evropske komisije podprli pravico podjetij / oglaševalcev, da analizo obiska spletnih mest za njih izvajajo agencije in / ali druge tretje osebe brez predhodnega soglasja uporabnikov. Skupna vsem deležnikom so opozorila, da je potrebno zagotoviti, da e-Privacy Uredba EU ne bo v nasprotju z določili Splošne uredbe o varstvu podatkov (GDPR). V vodilnem odboru za državljanske svoboščine, pravosodje in notranje zadeve (LIBE) bodo odločali o  predlogih amandmajev vseh štirih parlamentarnih odborov in nato oblikovali predlog poročila Evropskega parlamenta, o katerem bo le-ta glasoval na plenarnem zasedanju.
 
Nadaljnji koraki:
  • Trialog (Evropska Komisija, Svet in Parlament). Realno se pričakuje, da bo besedilo Uredbe usklajeno in sprejeto do konca leta 2018. 
  • Glede na pričakovano dinamiko sprejemanja Uredbe torej lahko pričakujemo, da Uredba ne bo zavezujoča in v uporabi sočasno s Splošno uredbo o varstvu osebnih podatkov (GDPR), ki se v praksi prične uporabljati 25. maja 2018.

Vzporedno v odločanjem o predlogu e-Privacy Uredbe v Evropskem parlamentu in Svetu je priporočila k nekaterim določilom in pogledom objavil tudi Evropski nadzornik za varstvo podatkov (European Data Protection Supervisor - EDPS), neodvisna institucija Evropske unije, ki kot nadzorni organ zagotavlja, da se pravice do zasebnosti in varstva osebnih podatkov spoštujejo in uresničujejo med institucijami in organi Evropske unije. EDPS poziva, da se zavrnejo vsi predlogi, ki bi glede na obstoječo ureditev znižali raven zaščite uporabnikov on-line storitev zlasti tudi na področju varovanja osebnih podatkov. Zagovarja stroga pravila za pravico do uporabe t.i. piškotkov in drugih on-line sledilcev. EDPS nasprotuje tudi amandmajem, ki uvajajo legitimni interes kot pravno podlago za obdelovanje podatkov. Priporočila EDPS sicer niso zavezujoča, lahko pa se uporabijo za argumentacijo k amandmajem v Parlamentu in Svetu.
 
Veliko koristnih informacij o evropski reformi (Splošna uredba o varstvu podatkov / GDPR, pretok podatkov ) najdete tudi na spletnem mestu Informacijskega pooblaščenca.
Sorodne novice
30.08.2023 -
Marketing vplivnežev pod drobnogledom: BEUC in EESC pozivata k strožjim pravilom na ravni EU
30.08.2023 -
Meta spreminja pristop k uporabi podatkov uporabnikov za vedenjsko oglaševanje
03.11.2022 -
Globalno srečanje Ad Net Zero 2022
18.05.2022 -
Od slovenske NFT kreativnosti do pomoči ukrajinskim družinam
03.05.2022 -
Dosežen je politični dogovor o aktu o digitalnih storitvah - DSA
05.04.2022 -
Nove pravice potrošnikov in prepoved zelenega zavajanja
Vse sorodne novice
Na vrh

O NAS

  • Statut
  • Poslanstvo in cilji
  • Organizacijska struktura
  • Združenja in sekcije
  • SOZ ekipa
  • Mednarodno sodelovanje

ČLANSTVO SOZ

  • Člani SOZ
  • Pristopna izjava
  • Ugodnosti in popusti za člane SOZ

OGLAŠEVALSKO RAZSODIŠČE

  • Samoregulativa oglaševanja
  • Slovenski oglaševalski kodeks
  • Poslovnik o delu OR
  • Postopki
  • Pogosta vprašanja in odgovori
  • Arhiv razsodb

PROJEKTI SOZ

  • Trajnost
  • Dobra praksa
  • SOZ Akademija
  • SOF - Slovenski oglaševalski festival
  • Zlati boben - Golden drum
  • Effie Slovenija, nagrada za tržno-komunikacijsko učinkovitost
  • MOSS - merjenje obiskanosti spletnih strani
  • Član članu

NAGRADE

  • Oglaševalec leta
  • Oglaševalska osebnost
 
   

 

2015 © SOZ | Pravna obvestila | Piškotki

Na vrh
SAMO ZA ČLANE SOZ

Vsebina je vidna samo registriranim
članom SOZ.
Preverite ugodnosti za člane.

Postanite član SOZ!