Mednarodne novice
Stroka priporoča: do 4 agencije na natečajih
WFA, EACA in strokovna združenja iz regije priporočajo, da oglaševalci v zadnji krog natečajev povabijo največ 4 agencije.
Beograd, Ljubljana, Skopje, Zagreb, 10. oktobra 2016. – Strokovna združenja s področja tržnega komuniciranja iz Hrvaške, Makedonije, Slovenije in Srbije so podprla priporočilo WFA (Svetovnega združenja oglaševalcev) in EACA (Evropskega združenja komunikacijskih agencij), da naj oglaševalci na natečaje za izbor agencije povabijo največ 4 agencije. Priporočilo navaja, da je poleg agencije, s katero oglaševalec trenutno sodeluje, primerno povabiti še do tri agencije.
Priporočilo 3+1 se nanaša le na tretjo oz. zaključno fazo natečajev, saj je le-ta bistveno povezana s koriščenjem finančnih in človeških virov. V predhodnih fazah natečaja pa se stroka strinja s povabilom tolikšnemu številu agencij, kot jih naročnik sam določi: denimo v prvi fazi, ko potekajo analiza in pregled stanja na trgu agencij ter spoznavanje z agencijami, ali kasneje v drugi fazi, ko oglaševalec zbira podrobnejše reference o samih agencijah, njihovih ekipah in časovnici, kdaj lahko pričakuje njihove okvirne finančne ponudbe. Če se v zaključno fazo natečaja povabi večje število agencij kot priporočeno, je lahko izbor za oglaševalca težji, bolj zapleten ter zvišuje stroške natečaja.
Ker se za priporočilo 3+1 zavzemata tako WFA kot tudi EACA, je priporočilo veljavno na celotnem evropskem nivoju. Priporočilo podpirajo in spodbujajo tudi nacionalna strokovna združenja iz Hrvaške, Makedonije, Slovenije in Srbije, ki vključujejo Hrvaško združenje komunikacijskih agencij (HURA), Makedonsko združenje marketinških agencij (MAAM), Slovensko oglaševalsko zbornico (SOZ) in Srbsko združenje za tržno komuniciranje (UEPS).
Izboljšanje postopkov natečajev s pozivom največ 3 + 1 agenciji za zbiranje ponudb bo tudi tema okrogle mize na letošnjem 23. mednarodnem festivalu kreativnosti Zlati boben, ki bo potekal med 18. in 21. oktobrom v Ljubljani. Diskusijo "Konkurenčni pitch panel: Miza za štiri in nikogar več", ki bo potekala v četrtek, 20. oktobra ob 17. uri, bo moderiral Marjan Novak (Marketing Magazin) gostje panela pa bodo Davor Bruketa (HURA), Dejan Nedić (UEPS), Špela Oblak (SOZ), Sašo Pešev (MAAM) in Senad Zaimović (BIH).
Smernice za uspešno izvedbo natečajev so bili pripravljene z namenom izboljšanja postopka natečajev in zagotavljanja kakovostnejših storitev oglaševalcem. Opirajo se na mednarodno prakso, ki je združena v dokumentu "WFA & EACA Pitch Guidelines", ki je bila usklajena med oglaševalci, člani WFA in agencijami, članicami EACA. Na voljo pa je tudi slovenski dokument dobre prakse Izvedba natečajev za izbor agencije.