Mednarodne novice
Poročilo o trendih samoregulative oglaševanja v letu 2017
EASA, krovna evropska stanovska organizacija na področju samoregulative oglaševanja in tržnega komuniciranja je objavila Letno poročilo o trendih samoregulative oglaševanja v letu 2017, ki temelji na statističnih podatkih o obravnavanih primerih (pritožbe in mnenja o oglaševanju pred njegovo objavo) samoregulativnih organizacij, članic EASA-e, med katerimi je tudi SOZ, edina predstavnica iz regije Adriatic, ki s svojim delovanjem slovensko tržno-komunikacijsko stroko umešča na evropski zemljevid uveljavljanja visokih strokovnih standardov in dobrih praks na področju samoregulative oglaševanja.
Ključne ugotovitve, ki izhajajo iz zbranih statističnih podatkov nacionalnih samoregulativnih organizacij, članic EASA, so, da so največ pritožb od skupno 56.863, ki so se nanašale na 32.992 oglasov, obravnavali v Veliki Britaniji in Nemčiji (kar 72 % vseh pritožb), zavajajoče oglaševanje je še vedno najpogostejši razlog (58 % vseh pritožb), sledijo primeri, ki se nanašajo na dostojnost, odgovornost do družbe in skladnost z zahtevami kulturnega okolja (38 %). Digitalno tržno komuniciranje pa je z 57 % najpogosteje predmet pritožb glede na medij objave. Glede na izdelek ali storitev pa so v 2017 prevladovale pritožbe, ki so nanašale na oglaševanje izdelkov in storitev za lepoto in zdravje, dejavnosti za prosti čas ter finančne storitve.
Čezmejne pritožbe
Na spletnem mestu EASA je objavljeno tudi Poročilo o čezmejnih pritožbah v 2017. Članice EASA so v 2017 obravnavale 135 čezmejnih pritožb, največ pritožb se je nanašalo na oglaševanje, ki je izviralo iz Francije in Nizozemske, med vlagatelji so prevladovali Angleži. Le pri 11 % primerov je bila ugotovljena kršitev določil nacionalnega kodeksa, nadaljnjih 12 % prejetih pritožb pa je bilo rešeno neformalno pred obravnavo s strani pristojnega organa. Kar 82 % čezmejnih pritožb se je nanašalo na zavajajoče oglaševanje, tudi tu je med pritožbami močno prevladovalo digitalno oglaševanje (81 %).