Mednarodne novice, Novice SOZ splošne, Tuje novice
Novice iz Bruslja: Evropska komisija je razpisala izvedbo raziskave o oglaševanju na platformah za deljenje video vsebin
Kot smo že večkrat poročali, je bila v začetku novembra 2018 sprejeta Revidirana direktiva EU o avdio-vizualnih medijskih storitvah (AVMSD). V času prenosa novih določil v nacionalne predpise držav članic (rok se izteče 20. septembra 2020), je Evropska komisija razpisala študijo o implementaciji določil AVMSD, ki naj bi zagotovila vpogled in prispevala k pravilnemu razumevanju in prenosu novih pravil, ki se nanašajo na platforme za deljenje video vsebin. Raziskava naj bi potekala 9 mesecev in zagotovila tudi poglobljen pregled delovanja oglaševalskega trga platform za deljenje video vsebin, kot je na primer YouTube.
Direktiva namreč širi področje, ki ga ureja, tudi na platforme za deljenje video vsebin, ki bodo v veliki meri zavezane istim pravilom, kot izdajatelji avdiovizualnih programov. Med drugim bodo morale biti ustrezno označene vse vsebine, ki so objavljene proti plačilu ali za drugo obliko nadomestila, torej bodo morale tudi sponzorirane vsebine in objave vplivnežev jasno in nedvoumno razkrivati ali so predmet kakršnegakoli komercialnega dogovora.
Študija bo med drugim zagotovila vpogled in razumevanje vloge platform za deljenje video vsebin pri umeščanju oglaševanja in o stopnji nadzora le-tega. V okviru študije bo pripravljen pregled že vzpostavljenih ukrepov s strani platform z vidika zaščite potrošnikov pred avdiovizualnimi komercialnimi sporočili. Zlasti se to nanaša na zaščito otrok in mladostnikov pred izpostavljenostjo oglaševanju tobaka, alkohola in hrane z visoko vsebnostjo sladkorjev, soli in nasičenih maščob. V okviru študije bo pripravljen tudi pregled in analiza relevantnih predpisov na nacionalni ravni in ocena učinkovitosti njihove implementacije v praksi.