Projekti
Kaj slovenska podjetja najbolj žuli pri razvoju inovacij?
Pod okriljem Slovenske oglaševalske zbornice (SOZ) je včeraj potekala okrogla miza z naslovom "Kje pa njih čevelj žuli", na kateri sta člana uprave dveh velikih slovenskih podjetij, Ranko Jelača iz Telekoma Slovenije, in mag. Rok Vodnik iz Petrola, predstavila največje izzive, s katerimi se v času digitalne transformacije podjetji soočata pri razvoju inovacij. Sašo Dimitrievski, partner in član uprave Pristopa, ki je okroglo mizo vodil, je skozi vprašanja potrdil ugotovitev marketinške raziskave Mind Wide Open (MWO), izvedene tega leta spomladi med slovenskimi marketinškimi direktorji. Podjetja v sklepanju partnerstev prepoznavajo možne rešitve na številne izzive pri razvoju inovacij, med drugim skrajšan čas od ideje do prodaje izdelka na trgu in večjo stroškovno učinkovitost, vendar (še) niso pripravljena na dolgoročna sodelovanja. Ključni razlog proti partnerstvu sta nezaupanje in težko opredeljive metrike, ki bi dokazale dodano vrednost dolgoročnih strateških povezavah.
Raziskava Mind Wide Open, ki je bila izvedena med 118 slovenskimi marketinškimi direktorji, je razkrila da disrupcije, ki izhajajo iz digitalne transformacije na določenih trgih že precej načenjajo obstoječe poslovne modele. Digitalna transformacija posega predvsem na tri ključna področja - procese, uporabniško izkušnjo in razvoj novih poslovnih modelov/produktov. Mag. Rok Vodnik, član uprave Petrola, je povedal, da so se na spremembe, ki jih je digitalna transformacija uvedla v razvoj novih poslovnih modelov, med drugim odzvali tudi tako, da so ustanovili posebno enoto Inovativni poslovni modeli in digitalizacija. Ker je sestavljena iz različnih profilov strokovnjakov in odgovarja neposredno upravi, je fleksibilnejša, agilnejša in lahko v bistveno hitrejšem času pripelje produkt od ideje do prodaje na trgu.
Raziskava MWO je ugotovila, da podjetja kot potencialne partnerje pri reševanju izzivov in uvajanju inovacij prepoznavajo predvsem "start-up" podjetja in dobavitelje znotraj verige vrednosti, medtem ko marketinške agencije manj percipirajo kot dolgoročne partnerje. Z njimi sodelovanje poteka predvsem projektno. Gartnerjeva analiza, ki je bila izvedena na ameriškem trgu, pa dokazuje, da je trend v tujini ravno obraten. Ranko Jelača, član uprave Telekoma Slovenije, je partnerstvom in dolgoročnemu sodelovanju naklonjen, a opozarja, da so v realnosti težje izvedljiva kot na papirju: “Za vstop v vzajemno koristen odnos mora biti izpolnjenih pet ključnih pogojev - zaupanje, uspešno sodelovanje v preteklosti, strokovnost partnerja, stroškovna učinkovitost in skrajšan čas od ideje do pričetka prodaje izdelka oz. storitve na trgu.”
Kljub temu, da večina podjetij meni, da lahko izzive rešuje sama, so izsledki omenjene raziskave pokazali, da se tista podjetja, ki oblikujejo partnerski odnos in partnerje vključujejo v odločanje na področju inovacij, hitreje in bolj prepričljivo odzivajo na disrupcije. Rok Vodnik pri tem verjame, da je ključno, da partnerja prepoznata dodano vrednost odnosa: “Ključni kriterij, ki mora biti izpolnjen za vstop v takšno partnerstvo, je večja učinkovitost.”
Povzetki izsledkov marketinške raziskave Mind Wide Open, ki jo je že peto leto zapored izvedla svetovalna in komunikacijska družba Pristop z družbo Indigo in v sodelovanju z Društvom za marketing Slovenije so brezplačno dostopi tukaj. Za vse prihajajoče dogodke Slovenske oglaševalske zbornice spremljajte www.soz.si.